امتیاز ما

آیا فردی ماجراجو هستید و به دنبال مناطق خاص گردشگری برای تعطیلات و سفر آینده خود هستید؟ اگر ایده سفر به فرانسه و دیدن برج ایفل یا بازدید از ساعت «بیگ بن» در انگلستان برای شما جالب نیست، شاید سفر به یکی از ۱۰ نقطه خاص گردشگری که در این‌جا به شما معرفی می‌شود، مورد پسندتان قرار بگیرد. با بخش دوم این مقاله با دور و نزدیک همراه باشید.

حفره آبی «دین»، باهاما

جهانگردان ماجراجو باهاما

این حفره‌های آبی رنگ، دربر دارنده آب تازه یا آب دریا و یا ترکیبی از این دو است. نام‌گذاری «حفره آبی» برای این پدیده به دلیل رنگ آبی روشنی است که در هنگام نگاه کردن به آن، از بالا دیده می‌شود. حفره آبی دین که در جزیره «لانگ آیلند» باهاما قرار دارد، با عمقی برابر با ۱۸۳ متر، عمیق‌ترین حفره آبی در جهان است.

موزه زیر آبی کانکون، مکزیک

جهانگردان ماجراجو کانکون

موزه زیر آبی کانکون در زیر سواحل شهر کانکون در کشور مکزیک واقع در آب‌های خلیج مکزیک است. این موزه ۴۰۰ مجسمه با اندازه‌های طبیعی را در دل خود جای داده است. تمامی ‌مجسمه‌های زیر آبی این موزه از موادی ساخته شده‌اند که به رشد مرجان‌ها کمک می‌کنند. یکی از مجسمه‌های جالب توجه این موزه، از مردی است که در کف دریا و روی کاناپه‌اش نشسته است و تلویزیون تماشا می‌کند، در حالی که دسته‌هایی از ماهیان رنگارنگ در اطرافش شنا می‌کنند. این موزه برای بازدیدکنندگان تجربه‌ای منحصر به فرد را برای افراد ماجراجو رقم می‌زند.

آلبروبلو، ایتالیا

جهانگردان ماجراجو ایتالیا

در سال ۱۹۹۶ ترولی (سازه‌های سنتی و بدون ملات) شهر آلبروبلو در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. پیشینه این شهر کوچک ایتالیایی به قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد، زمانی که کنت کونورسانو آن را مستعمره خویش قرار داد. خانه‌های این شهر زیبا همگی به سبک ترولی ساخته شده‌اند. این خانه‌ها از جنس سنگ آهک هستند و سقف‌هایی مخروطی شکل دارند. این خانه‌ها از ابتدا با سنگ‌هایی بدون ملات ساخته می‌شوند و به همین دلیل، می‌توان آن‌ها را به راحتی تکان داد. شهر کاندلا ایتالیا

رستوران زیر آبی «ایتها»، مالدیو

تاکنون آرزو داشته‌اید که شام‌تان را در کنار ماهی‌ها صرف کنید؟ این رویا می‌تواند در جزیره زیبای کنراد مالدیو و در اقامتگاه هیلتون محقق گردد. این رستوران دیدنی و متفاوت حدود ۴ متر زیر سطح دریا واقع شده است. کناره‌ها و سقف این رستوران از شیشه شفاف ساخته شده که باعث می‌شود مهمانان به هنگام صرف غذا از زندگی دریایی که در اطراف‌شان وجود دارد، لذت کافی را ببرند. حتما از قبل میزهای این رستوران را رزرو کنید، چرا که ظرفیت آن تنها دوازده نفر است.

استخرهای آب گرم، پاموک‌ کاله، ترکیه

در برخی نقاط، این استخرهای آب گرم چشم‌نواز به شکل گلوله‌های پنبه دیده می‌شوند. در واقع، پاموک کاله به معنای قلعه پنبه است. این استخرها با آب‌های بهاری و گرم پر شده‌اند که به صورت آبشار به ردیف‌های پایین‌تر می‌ریزند. استخرهای آب گرم پاموک کاله تجربه‌ای فراتر از آرامش معمول و یا شنایی لذت‌بخش را پیش روی بازدیدکنندگان می‌گذارد. زیبایی نفس‌گیر این استخرها تجربه‌ای به راستی منحصر به فرد را برای‌تان رقم خواهد زد. فقط یادتان باشد که دوربین‌تان را با خود ببرید. (خرید ارزان  بلیط تهران انکارا  و  بلیط انکارا تهران )

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.