امکان دیدنی ویتنام
امتیاز ما

با وجود این‌که بسیاری از گردشگران به طبیعت زیبا و بکر ویتنام جذب می‌شوند اما این کشور کوچک تاریخ و فرهنگی اصیل دارد که از تماشای آن نباید بازماند. در این مقاله ضمن معرفی جاذبه‌های طبیعی این کشور آسیایی برآن هستیم تا گوشه‌ای از تاریخ این سرزمین را نیز به شما نشان دهیم. با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا امکان دیدنی ویتنام را بیش از پیش بشناسید.

امکان دیدنی ویتنام معابد، مناظر، کلیسا ها

آرامگاه خای دین، ویتنام

آرامگاه خای دین| ویتنام

آرامگاه «خای دین» از امکان دیدنی ویتنام  ،تلفیقی از معماری اروپایی و ویتنامی است. این بنا از ویژگی‌های سبک «گوتیک» در معماری اروپایی استفاده می‌کند در حالی‌که بودا را برای مخاطبان خود به تصویر می‌کشد. این آرامگاه در دهه ۱۹۲۰ میلادی ساخته شده است. امپراطور آن زمان دستور ساخت این سازه را به عنوان آرامگاه ابدی خود داد. ساختمان این آرامکاه از یک محوطه باز شروع می‌شود. در انتهای آن حیاط پشتی مجموعه وجود دارد که در آن مجسمه‌ها و یادبودهای برنزی قرار گرفته‌اند.

جزایر کُن دائو، ویتنام

جزایر کُن دائو| ویتنام

این مجمع‌الجزایر از ۱۶ جزیره که در سواحل جنوبی ویتنام واقع شده‌اند، به وجود آمده است. این ناحیه در گذشته جزیره شیطان نام داشته و تحت حکومت فرانسویان بوده است. علت این نامگذاری این بوده که دولت فرانسه از این جزایر به عنوان زندان استفاده می‌کرده است. گوشه‌ای از تاریخ ویتنام را می‌توان از ساختمان‌های برجا مانده از زندان کشف کرد. تفریحات پرطرفدار در این منطقه غواصی و شیرجه هستند.

کوهستان مرمرین، ویتنام

کوهستان مرمرین| ویتنام

این کوه‌ها در جنوب ویتنام واقع شده‌اند. نام قله‌های این کوهستان به نام پنج مولفه حیات یعنی زمین، آب، آتش، خاک و چوب است. این قله‌ها مناظر زیبایی را در این ناحیه به وجود آوردند. در بدنه این کوه‌ها غارهای متعددی وجود دارد که در زمان حمله آمریکا به ویتنام به عنوان پناهگاه و بیمارستان استفاده می‌شدند. این غارها امروزه تبدیل به مکان‌های گردشگری و تفریحی شده‌اند.

کلیسای نوتردام سایگون، ویتنام

کلیسای نوتردام سایگون| ویتنام

این کیسا در شهر سایگون (هوچی‌مین) و در قرن ۱۹ ساخته شده است. معماری این بنا بسیار اروپایی است و به طور عمده از نمای آجری در ساخت آن استفاده شده است. بسیاری از مصالحی که برای ساخت این کلیسا استفاده شده به طور مستقیم از فرانسه وارد ویتنام شده است.

معبد ادبیات، ویتنام

معبد ادبیات| ویتنام

«معبد ادبیات» برای یادبود و بزرگداشت فیلسوفان و دانشمندان گذشته و حال ویتنام ساخته شده است. این معبد در شهر «هانووی»‌ واقع شده است. این سازه که در قرن ۱۱ میلادی ساخته شده به فیلسوف بزرگ چینی «کنفسیوس» تقدیم شده است. این مکان به عنوان مرکز تعلیم و تربیت استفاده می‌شده است. معبد ادبیات را به نوعی اولین دانشگاه ویتنام می‌دانند.

جزایر چام، ویتنام

چندین کیلومتر دورتر از سواحل «هوی آن» رشته کوه‌هایی زنجیره ای در کنار هم قرار گرفته است. این رشته کوه‌ها به جزایر «چام» معروف هستند. جنس سنگ‌های این رشته‌ کوه‌ها عمدتا گرانیت است. در گذشته جزایر چام شرایط امنیتی داشتند اما امروزه به منظور گردشگری و تفریح به روی عموم باز هستند. تنها یکی از این مجموعه جزایر مسکونی است. گردشگران در چام به تفریحاتی از قبیل غواصی، شنا، موج سواری و تماشای پرندگان می‌پردازند.

قلعه سلطنتی، ویتنام

قلعه سلطنتی| ویتنام

این قلعه تا زمان جنگ جهانی دوم به مدت ۱۵۰ سال مرکز سلطنت سلسله «نِگویان» در ویتنام به حساب می‌آمد. در داخل این قلعه بزرگ قسمتی مخفی به نام «شهر ممنوعه» وجود دارد که معماری آن به رنگ بنفش است. تنها خانواده سلطنتی اجازه ورود به این شهر را داشتند. این قلعه در زمان جنگ جهانی دوم پایگاهی استراتژیک برای نیروهای ویتنام به حساب می‌آمده است. امروزه یکی از امکان دیدنی ویتنام به شمار می آید و کسانی را که به تاریخ ویتنام علاقه دارند به سوی خود جذب می‌کند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.