مکان هایی که عکاسی در آن ها ممنوع می باشد
امتیاز ما

عکس یکی از بهترین سوغاتی‌های ممکن است. تنها با فشار دادن یک دکمه و عکاسی می‌توانید خاطرات خود در مکان‌هایی که دوست داشته‌اید و با افرادی که ملاقات کرده‌اید جاودانه کنید. اما تعدادی از زیباترین مکان‌های دنیا اجازه عکاسی را به شما نمی‌دهند و حتی ممکن است شما را برای شکستن این قانون مجبور به پرداخت جریمه نقدی کنند. با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا این اماکن زیبا و جذاب ثبت نشدنی را به شما معرفی کنیم.

پارک ملی «اولورو کاتا جوتا» (Uluru Kata Tjuta)

«قلمرو شمالی» (Northern territory)، «استرالیا» (Australia)

پارک اولورو کاتا جوتا استرالیا |‌ عکاسی

اگرچه این پارک مشهور‌ترین مناظر استرالیا را در خود جای داده است اما شما اجازه ندارید تا از «صخره آیرس» (Ayeris rock) برای استفاده تبلیغاتی که شبکه‌های اجتماعی نیز شاملش می‌شود عکاسی کنید. مردم «آنانگو» (Anangu) که بومیان صخره آیرس هستند، بر این باورند که بعضی از مناظر، آیین و شئ‌ها فقط برای خودشان و کسانی که است که با دقت آن‌ها را مشاهده کنند و نمی‌توان آن‌ها را بر روی فیلم یا عکس ثبت کرد. آن‌ها باور دارند که با عکاسی از مراسم‌هایشان و استفاده از آن برای تبلیغ اجناسی که ربطی به فرهنگ و طبیعت ندارند، به آن‌ها بی‌احترامی می‌شود.

اما کسی جلوی شما را برای گرفتن یک عکس یهویی با دوربین تلفن‌همراهتان نمی‌گیرد. ولی اگر تجهیزات حرفه‌ای مانند دوربین عکاسی همراهتان باشد، از شما انتظار می‌رود تا برای حمل آن و استفاده از آن مجوز داشته باشید.

«دره پادشاهان» (Valley of the kings)

«اقصر» (Luxor)، «مصر» (Egypt)

دره پادشاهان مصر |‌عکاسی

هرکس که وارد این مقبره‌های معروف می‌شود، قبل از ورود بازرسی می‌شود و اگر شما دوربین عکاسی را پنهانی با خود به داخل ببرید و عکاسی کنید، ریسک ۱۱۵ دلار جریمه شدن را به جان خریده‌اید.

«گلدن گای» (Golden Gai)

«شینجوکو» (Shinjuku)، «توکیو» (Tokyo)، «ژاپن» (Japan)

گلدن گای ژاپن | عکاسی

این کوچه پس کوچه‌ها که اطراف حدود ۲۹۰ کافه را گرفته‌اند، باقی مانده‌ای از توکیو قدیمی است و بهترین محل برای گذراندن شبی سنتی در توکیو می‌باشند. اما شما نباید در این کوچه‌ها به عکاسی بپردازید. این محله بیشتر به توهمی از زمان گذشته‌های دور توکیو می‌ماند.

«آلامو» (The Alamo)

«تگزاس» (Texas)، «آمریکا» (US)

آلامو آمریکا | عکاسی

به این دلیل که این بنا به مظهری برای آزادی تگزاس تبدیل شده است، اجازه عکسبرداری درون این ساختمان داده نمی‌شود. زمانی که وارد این بنا می‌شوید باید با صدای آرام صحبت کنید و آقایان باید کلاه‌هایشان را از سر بردارند.

صومعه «وست‌مینیستر» (Westminister)

«لندن» (London)،«انگلستان» (UK)

صومعه وست مینیستر لندن |‌عکاسی

کلیسا باور دارد که با عکاسی در این مکان شرافت این بنا لکه دار می‌شود. اما این صومعه گالری از عکس‌هایش را در وبسایتش دارد که شما می‌توانید از آن برای استفاده شخصی استفاده کنید.

کتابخانه صومعه «سینت گل» (Saint Gall)

«سینت گلن» (Saint Gallen)، «سوئیس» (Switzerland)

کتابخانه سینت گل |‌عکاسی

این کتابخانه که در سال ۷۱۹ بنا شده است، یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های دنیا است که نسخه‌های خطی مربوط به ۱۰۰۰ سال پیش در آن نگه‌داری می‌شود. نگهبانان مراقب هستند تا شما دوربینی را وارد این مجموعه نکنید و شما باید کفش‌هایی نرم به پا کنید تا به کف این کتابخانه قدیمی آسیبی وارد نکنید.

برج «ایفل» (Eiffel)

«پاریس» (Paris)، «فرانسه» (France)

برج ایفل پاریس | عکاسی

نگران نباشید عقلمان را از دست نداده‌ایم. زمانی که در شب برج ایفل با نورهایی روشن می‌شود، به عنوان یک بنای هنری طلقی شده و شامل حق کپی (Copyright) می‌شود. این به این معنی است که شما اجازه ندارید تا هیچ عکسی از آن را آنلاین به اشتراک بگذارید یا از آن استفاده تبلیغاتی بکنید. برای داشتن عکسی از برج ایفل، صبح‌ به عکاسی از این بنای هنری بپردازید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.