خرید سوغات از اروپا
امتیاز ما

خرید سوغات از اروپا یکی از سوالاتی است که ممکن است در سفر به هر کشور اروپایی برای شما پیش بیاید. فنلاند کشوری است با طراحان و هنرمندان زیادی که صنایع دستی خاص و زیبایی را به فروش می‌رسانند. در لیستی که امروز در مجله‌ی دور و نزدیک می‌خوانید، با سوغاتی‌هایی آشنا می‌شوید که فقط از فنلاند می‌توانید بخرید. این سوغاتی‌ها در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شوند و همین باعث می‌شود به سوغاتی‌هایی به یاد ماندنی تبدیل شوند. خرید ارزان بلیط هواپیما

خرید سوغات از اروپا ؛ سالمیاکی، شیرینی فنلاندی

خرید سوغات از اروپا - سالمیاکی

محبوب‌ترین شیرینی فنلاندی کمی عجیب است. طعم این شیرینی درواقع شور است. ممکن است عجیب به نظر برسد اما فنلاندی‌ها عاشق این شیرینی هستند و آن را در نوشیدنی‌ها و حتی بستنی هم استفاده می‌کنند.  اگر به اندازه‌ی کافی شجاعت دارید کمی از این شیرینی امتحان کنید یا از دوستانتان بخواهید از آن بخورند. «سالمیاکی» را می‌توانید از شیرینی فروشی‌ها یا سوپرمارکت‌های فنلاند خریداری کنید. حقایق جالب در مورد فنلاند

ظروف شیشه‌ای

ظروف شیشه‌ای فنلاند بسیار معروف است و یکی از بهترین برندهای این ظروف شیشه‌ای «ایتالا» نام دارد که از سال ۱۸۸۱ فعالیت می‌کند و محصولات زیادی از این برند را می‌توان در خانه‌ی مردم فنلاند دید. این ظرف‌ها گاهی در خانواده‌ها به نسل‌های بعدی به ارث می‌رسند. طراحی این ظرف‌ها ساده است اما برای طراحی این ظرف‌ها از بهترین طراحان و هنرمندان فنلاند استفاده شده است. این ظرف‌های شیشه‌ای هم برای استفاده‌ی روزانه و هم برای میهمانی‌های شام می‌توانند استفاده شوند.

مومین فنلاندی

خرید سوغات از اروپا - مومین

محصولات «مومین فنلاندی» را می‌توانید در سراسر فنلاند پیدا کنید. زیرا فنلاند خانه‌ی اصلی این کاراکتر است. بهترین محصولات مومین مانند اسبا‌ب‌بازی، حوله، لوازم منزل، کیف‌های مدرسه،لوازم تحریر، لوازم کودک، زیورآلات و … در مراکز فروش یافت می‌شوند.

لوازم سونا

خرید سوغات از اروپا - توس

سونا یا همان حمام بخار فنلاندی، در سراسر دنیا استفاده می‌شود اما بیشترین محبوبیت را در خود فنلاند بدست آورده است.  تقریبا در همه‌ی خانه‌های فنلاندی می‌توان سونا را دید و لوازم مربوط به سونا مانند سطل، پارچه، حوله و … در تمام مغازه‌های فنلاندی یافت می‌شوند. یکی از مواردی که می‌توانید به عنوان خرید سوغات از اروپا روی آن حساب کنید، برگ «توس» است که در زمانی که در سونا به سر می‌برید می‌توانید بر روی پوست بزنید تا باعث بهبود گردش خون شود.

چاقوی کمری

خرید سوغات از اروپا

چاقوی کمری فنلاندی یک چاقوی سنتی است که برای شکار استفاده می‌شده است. ممکن است عجیب به نظر برسد اما این چاقو به صورت قانونی در بازار‌های فنلاند به فروش می‌رسد زیرا به غیر از شکار برای مصارف روزمره مانند پخت غذا و کنده‌کاری روی چوب نیز استفاده می‌شود. دریافت این چاقو به عنوان هدیه ارزش زیادی دارد و شبیه دریافت یک چاقوی سوییسی است.

شیرینی های شرکت فیزر

خرید سوغات از اروپا

شرکت «فیزر» از سال ۱۹۸۱ به فروش محصولات غذایی گوناگون مشغول است. و امروزه شیرینی‌ها و شکلات‌های فیزر در سراسر فنلاند دیده می‌شود. این محصولات شامل شکلات، آب‌نبات، شکلات تخته‌ای، و شکلات‌هایی در جعبه‌های کادویی است. شکلات همیشه ایده‌ی خوبی برای خرید سوغات از اروپا بوده است.

شیرینی های کارلیایی

خرید سوغات از اروپا

یکی از محصولات منطقه‌ی «کارلیا» شیرینی‌های کارلیا است. این شیرینی‌ها با برنج، سیب‌زمینی و هویج پر شده‌اند و روی آنها کره و تخم مرغ زده می‌شود. این شیرینی‌ها را می‌توان در خانه هم درست کرد اما شیرینی‌فروشی‌های محلی فنلاند آنها را به بهترین شکل درست می‌کنند. این شیرینی‌ها به حدی محبوب هستند که از مغازه‌های صنایع دستی، محصولاتی به شکل این شیرینی‌ها به فروش می‌رسانند.

ماریمکو

خرید سوغات از اروپا

یکی از محبوب‌ترین برندهای فنلاندی که در سراسر دنیا هم یافت می‌شود، «ماریمکو» نام دارد و بهترین مجموعه‌های این برند در فنلاند وجود دارد. هر فروشگاهی در فنلاند یک مغازه‌ی ماریمکو دارد و همه‌ی زنان فنلاندی حداقل یک محصول از این برند، مانند پیراهن، کیف و… دارند. طرح‌های مختلف این برند را می‌توانید در سوپرمارکت‌ها پیدا کنید. این محصولا شامل کاغذ کادو، دستمال یا لیوان است.

بافتنی‌های فنلاندنی

فنلاندی‌ها باید پیش از گرم شدن کشورشان راهی برای گرم نگه‌داشتن خود پیدا می‌کردند. برای خرید سوغات از اروپا می‌توانید بافتنی‌های زیبای فنلاندی را در نظر داشته باشید. این بافتنی‌ها با نقش و نگارهای زیبا، در زمستان‌های سرد می‌توانند شما را گرم نگه دارند. این بافتنی‌ها هم دارای طرح‌های سنتی هستند و هم به خاطر طراحان جدیدی که وارد این حرفه شده‌اند، طرح‌های مدرن نیز دارند.
برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.