حقایق جالب فنلاند
امتیاز ما
«فنلاند» کشوری در شمال دریای بالتیک و سرزمینی تاریخی است که دارای فرهنگ و سبک زندگی و البته حقایق جالب است. این کشور دارای سنت‌ها و دستاوردهای زیادی نیز بوده است. امروز در مجله‌ی دور و نزدیک، برخی از حقایق جالب فنلاند را به شما معرفی خواهیم کرد. شاید این حقایق را تا به حال نمی‌دانستید. خرید ارزان بلیط هواپیما

حقایق جالب فنلاند؛ فنلاند به اشتباه در سوئد یک فانوس دریایی ساخت

حقایق جالب فنلاند
مرز سوئد و فنلاند از یک جزیره‌ی بسیار کوچک به نام «مارکت» در خلیج «بوتنی» می‌گذرد. این جزیره تنها ۳ هکتار مساحت دارد. در سال ۱۸۸۵، فنلاند که در آن زمان بخش خودمختار روسیه به شمار می‌رفت، به طور تصادفی در قسمتی از این جزیره که متعلق به سوئد بود یک فانوس دریایی ساخت. از آنجایی‌که این جزیره خالی از سکنه است، به مدت ۱۰۰ سال نسبت به این اشتباه بی‌تفاوتی شد. در سال ۱۹۸۵، مرز به طور رسمی به شکل حرف «S» تغییر پیدا کرد تا این فانوس دریایی در قلمرو فنلاند قرار بگیرد.

مساحت فنلاند هنوز هم در حال افزایش است

فنلاند ۳۳۸۴۲۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و هر سال ۷ کیلومتر به مساحت این کشور اضافه می‌شود. این به دلیل توده‌های یخی است که از زمان عصر یخبندان به جا مانده است. از آخرین عصر یخبندان ۱۰۰۰۰ سال می‌گذرد و این توده‌های یخ کم‌کم از آب بیرون می‌آیند. سوغات فنلاند

فنلاند به مدت دو ماه حکومت پادشاهی داشت

حقایق جالب فنلاند

پس از قرن‌ها حکم‌رانی روسیه و سوئد، فنلاند در سال ۱۹۱۷ به یک کشور مستقل تبدیل شد. کمی بعد حکومت پادشاهی فنلاند شکل گرفت اما به علت جنگ داخلی فنلاند و شروع جنگ جهانی اول،‌ این پادشاهی کمتر از یک سال طول کشید.  پرنس «فردریک چارلز» به عنوان اولین پادشاه فنلاند انتخاب شد اما پس از گذشت دو ماه از سلطنت کناره‌گیری کرد. از آن زمان فنلاند با قانون اساسی و دموکراسی اداره می‌شود.

فارغ‌التحصیلان فنلاندی نشان‌ های جالبی دریافت می کنند

حقایق جالب فنلاند

فارغ‌التحصیلان فنلاندی به جای کلاه‌ و لباس فارغ‌التحصیلی، یک کلاه ملوانی در جشن فارغ‌التحصیلی خود دریافت می‌کنند. این سنت به سال ۱۸۷۰ باز می‌گردد. فارغ‌لتحصیلان دکترا خوش‌شانس‌تر از بقیه هستند؛ آن‌ها یک شمشیر  سنتی دریافت می‌کنند.

فنلاند پیشتاز مدال‌های المپیک است

حقایق جالب فنلاند

فنلاند دارای بیشترین تعداد مدال المپیک نسبت به دیگر کشورها است. در سال ۲۰۱۶، کشور فنلاند برنده‌ی ۳۰۲ مدال شد. آنها بعد از نروژ بیشترین مدال را در المپیک زمستانی دارند. فنلاند یکی از کشورهایی است که از سال ۱۹۰۸، در هر المپیک تابستانه و زمستانه برنده‌ی مدال شده است.

روز خوابالوها در فنلاند

یکی از حقایق جالب فنلاند «روز خوابالوها» است. روز خوابالوها در فنلاند در ۲۷ جولای برگزار می‌شود. در این روز آخرین نفری که در خانه از خواب بیدار شود در دریاچه، رودخانه یا دریا انداخته می‌شود. در شهر «نانتالی» این روز به صورت یک رویداد بزرگ برگزار می‌شود و یک فرد مشهور فنلاندی در آب انداخته می‌شود.

فنلاند بیشترین تعداد جزیره و دریاچه را در جهان دارد

حقایق جالب فنلاند

فنلاندی‌ها علاقه‌ی زیادی به رفتن به کلبه‌های کنار دریاچه یا جزایر خصوصی دارند. نباید از این امر زیاد تعجب کرد؛ زیرا فنلاند با داشتن ۱۷۹،۵۸۴ جزیره و دریاچه‌ دارای رکورد جهانی است.

شاخ گوزن شمالی لاپلند در شب می درخشد

گوزن شمالی بخش مهمی از اقتصاد و گردشگری لاپلند به شمار می‌رود. از آنجایی‌که این گوزن‌ها آزادانه در رفت و آمد هستند، ممکن است باعث تصادفات جاده‌ای شوند. مزرعه‌داران به عنوان راه‌حلی برای جلوگیری از تصادف، شاخ‌های این گوزن‌ها را با رنگ شب‌تاب رنگ کرده‌اند تا در تاریکی شب بدرخشد و مانع تصادف شود.

در فنلاند هنوز هم در رودخانه فرش می شویند

از دیگر حقایق جالب فنلاند می‌توان به یکی از سنت‌های قدیمی اشاره کرد. جریان‌های آبی فنلاند از پاک‌ترین آب‌های دنیا هستند. این آب‌ها به حدی تمیز هستند که مردم هنوز هم در این آب‌ها فرش‌هایشان را می‌شویند. در کنار رودخانه‌های فنلاند ممکن است اسکله‌های چوبی‌ای را ببینید که یک سوراخ در آنها ایجاد شده است تا مردم محلی بتوانند فرش‌هایشان را شسته و خشک کنند.

فنلاند، خانه اصلی بابانوئل است

حقایق جالب فنلاند

علی‌رغم افسانه‌ای که می‌گوید «بابانوئل» در قطب زندگی می‌کند، خانه‌ی اصلی بابانوئل در لاپلند یا همان فنلاند است. دهکده‌ی «سانتا کلاوز» یا بابانوئل یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری فنلاند است که هر سال بیش از نیم میلیون بازدید کننده دارد. اداره‌ی پست این دهکده هر کریسمس بیش از ۷۰۰،۰۰۰ نامه از کودکان ۱۸۹ کشور دریافت می‌کند که برای بابانوئل نوشته شده‌اند.
برای خرید بلیت هواپیما به مقصد فنلاند به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.