آداب و رسوم بازارهای کریسمسی آلمان
امتیاز ما

تنها آلمانی‌ها عاشق بازارهای کریسمسی خود نیستند. دیدن چراغ‌های چشمک‌زن، شنیدن موسیقی شاد، خوردن نوشیدنی‌های داغ و تماشای دستفروش‌هایی که اشیاء چوبی می‌فروشند برای هر کسی جذاب است. در واقع بسیاری از گردشگران برای دیدن بازارهای کریسمس آلمان به این کشور سفر می‌کنند. چرا بازار کریسمس آلمان تا این حد شهرت دارد؟ در ادامه با دور و نزدیک همراه باشید.

نوشیدنی‌های داغ

آداب و رسوم بازارهای کریسمس آلمان

در کریسمس هوای آلمان سرد است اما خوردن نوشیدنی‌های داغ شما را گرم می‌کند. ترکیبات این نوشیدنی‌ها طعم کریسمسی می‌دهند. همه بازارهای کریسمسی نوشیدنی سرو می‌کنند و هر منطقه‌ی آلمان نوشیدنی خاص خود را دارد. برای مثال نوشیدنی سیب در فرانکفورت معروف است.

نان زنجبیلی (lebkuchen)

آداب و رسوم بازارهای کریسمس آلمان

از دیگر رسومات خوشمزه‌ی بازار آلمان می‌توان به نان زنجبیلی اشاره کرد. یکی از محبوب‌ترین نوع نان زنجبیلی معروف به (Achener printen) است که اصالت آن به شهر آخن برمی‌گردد. کارخانه شکلات‌سازی (Henry Lambertz) یکی از تولیدکنندگان نان زنجبیلی است که آن را در انواع سفت، نرم، با طعم سبزیجات، با شکلات و یا آجیل تولید می‌کند. این کارخانه در سال ۱۶۸۸ ساخته شد و امروزه یکی از بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده‌ی نان زنجبیلی دنیا محسوب می‌شود. بازار کریسمس در «آخن» (Aachen) به خاطر این نان شهرت دارد اما شما می‌توانید آن را در دیگر بازارهای کریسمسی آلمان هم پیدا کنید.

تقویم و حلقه گل ظهور

آداب و رسوم بازارهای کریسمس آلمان

با قدم زدن در هر کدام از بازارهای کریسمس، انواع مختلفی از تقویم یا حلقه گل ظهور را می‌بینید. منظور از ظهور، چهار هفته قبل از کریسمس و تولد عیسی مسیح‌(ع) است و این تاریخ بزرگترین بخش کریسمس در آلمان را به خود اختصاص می دهد. تقویم ظهور سنتی، از حلقه گلی از شاخه های درخت صنوبر با ۲۴ جعبه‌ی تزیین شده یا کیف‌های آویزان درست شده است. جعبه‌ها یا کیف‌ها هر روز قبل از کریسمس را تداعی می‌کنند و در هر کدام از کیف‌ها یا جعبه‌ها هدایای کوچکی وجود دارد. بعضی دیگر از حلقه گل‌ها با شمع تزیین شده است که هر یکشنبه قبل از کریسمس شمع جدیدی از شمع‌های داخل حلقه را روشن می کنند. سوغات  آلمان

کیک «اشتولن» (Christstollen)

آداب و رسوم بازارهای کریسمس آلمان

اشتولن کیک رولی خوشمزه‌ی کریسمسی در آلمان است. کیک رولی شهر «درسن» (ِDresden) معروف است و پخت آن به سال ۱۴۷۴ برمی‌گردد. این کیک میوه‌ای مخصوص جشن، از آن زمان تا به حال به خوراکی محبوب کریسمس تبدیل شده است.

عروسک‌های آلوچه‌ای (Zwetschgenmann)

آداب و رسوم بازارهای کریسمس آلمان

این عروسک‌های کوچک کریسمسی از میوه‌ها و آجیل‌های خشک شده ساخته‌شده‌اند. این سنت به قرن ۱۷ برمی‌گردد که راهی برای ساخت هدایا با محصولات محلی بوده است. به اعتقاد مردم این عروسک‌ها نشانه‌ی امید داشتن است و داشتن آن شانس می آورد.

فندق شکن‌ها

اداب و رسوم بازارهای کریسمس آلمان

وسائل تزیینی چوبی دست‌ساز از مشهورترین آیتم‌های کریسمسی است و سربازهای چوبی فندق شکن، از مشهورترین آنها به شمار می‌رود. این نمادهای کریسمسی در کوه‌های «اور» در «ساکسونی» خلق شدند. امروزه «درسن» (Dresden) و بازار کریسمس نورنبرگ (Nurnberg) از شناخته شده‌ترین بازارهای کریسمسی فروش این وسائل تزیینی چوبی هستند.

وسائل تزیینی شیشه‌ای درخت کریسمسی

آداب و رسوم بازارهای کریسمس آلمان

بیشتر درختان کریسمسی آلمان با وسائل تزیینی شیشه‌ای مزین می‌شوند. شهر «لاوشا» (Lauscha) مرکز تزئینات شیشه‌ای درخت کریسمس است. امروزه بازارهای کریسمسی ایالت «تورینگن» (Thuringia) در فروش تزئینات شیشه‌ای درخت کریسمس معروف هستند.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد آلمان به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.