موناکو بهشتی کوچک در قلب اروپا
امتیاز ما

موناکو یک سرزمین پادشاهی بسیار کوچک است که در قلب تمدن اروپا واقع شده است. داستان‌های جذابی که از این سرزمین نقل می‌شوند و مناظر فوق‌العاده و بی‌نظیر این کشور کوچک سالیانه توریست‌های زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. موناکو به دلیل داشتن مناظر طبیعی فوق‌العاده و خاص یکی از زیباترین و کوچک‌ترین سرزمین‌های دنیا است که ارزش یک بار بازدید را دارد.

دریای آبی، درختان نخل تنومند و کوه‌های سر به فلک کشیده در ساحل مدیترانه صحنه‌هایی تکرار نشدنی از موناکو را در ذهن توریست‌ها خلق می‌کنند. قسمت صخره‌ای که در مجاورت دریای مدیترانه قرار گرفته است بخش تاریخی موناکو محسوب می‌شود که تاریخ ساخت آن به قرن ۱۳ میلادی بازمی‌گردد. در این مقاله می‌خواهیم جاذبه‌های توریستی موناکو را به شما معرفی کنیم شاید این سرزمین به زودی در لیست سفرهای شما قرار بگیرد. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

باغ اگزوتیک

باغ اگزوتیک موناکو

این باغ زیبا و خارق‌العاده در قسمت مدرن موناکو و در ناحیه «فونتویل» واقع شده است. علاوه بر پوشش سبز و انبوه این باغ از کنار آن می‌توان نمایی هیجان‌انگیز از ساحل مدیترانه را نیز مشاهده کرد. بیش از ۷۰۰۰ گونه گیاهی و گل متناسب با اقلیم در این باغ وجود دارد. در کنار این باغ می‌توان یک غار طبیعی را با عوارض آن مشاهده کرد. این غار یکی از ابتدایی‌ترین مکان‌های مسکونی برای انسان‌های اولیه بوده است.

کلیسا

کلیسا موناکو

این کلیسا در نزدیکی ناحیه «توربی» واقع شده و محلی برای دفن شاهزاده موناکو و ملکه مشهور موناکو یعنی «گریس» فقید می‌باشد. سبک معماری این کلیسا مطابق با بناهای دوران شکوه امپراطوری روم در اروپا است. سال ساخت این بنا حدود ۱۸۷۵ تا ۱۸۸۴ تخمین زده می‌شود. البته قدمت برخی از آثار هنری که در معماری داخلی مورد استفاده قرار گرفتند به سال ۱۵۰۰ میلادی بازمی‌گردد.

باغ‌های سنت مارتین

باغ های سنت مارتین موناکو

یکی از آیتم‌­هایی که زیبایی موزه اقیانوس‌شناسی در کنار ساحل مدیترانه را دوچندان می‌کند منظره سبز و باشکوه باغ‌های «سنت مارتین» است. در این باغ یادبودی از «پرنس آلبرت اول» که به تحقیقات دریایی و علوم آبی علاقه بسیاری داشت و در گسترش آن بسیار موثر بود، وجود دارد.

سالن اپرا مونت کارلو

سالن اپرا مونت کارلو، موناکو

این سالن اپرا در یکی از پررفت ‌و آمدترین نقاط شهر مونت کارلو قرار گرفته است. این سالن باشکوه در سال ۱۸۷۸ و به دست «چارلز گارنیر» معمار سالن اپرای شهر پاریس ساخته شده است. عمده رنگ‌های به کار برده شده در این بنا قرمز و طلایی هستند. در این ساختمان می‌توان مجسمه‌های بی‌نظیری را یافت که هرکدام به نمادی در سالن تبدیل شده‌اند. اگر قصد سفر به موناکو را دارید بازدید از این سالن اپرا را از دست ندهید.

برای خرید بلیط هواپیما  به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.