ایرانیان
امتیاز ما

ایرانیان سراسر جهان با وجود نژادها و گویش‌های مختلف، نسبت به تاریخ و فرهنگ کشورشان تعصب و غرور زیادی دارند. ایران دارای بناها و مناطق دیدنی بسیاری است که شاید نظیر آن‌ها در دنیا وجود نداشته باشد. در ادامه به معرفی ۱۳ مکان تاریخی و طبیعی می‌پردازیم که مایه غرور و افتخار ایرانیان هستند. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

کاشان

باستان‌شناسان معتقدند «کاشان» محل زندگی قوم ماقبل تاریخ (۷۷۰ – ۱۱۰۰ قبل از میلاد) بوده که با ایلامی‌ها ارتباط داشته‌اند. همچنین اعتقاد دارند سه مرد خردمندی که پس از تولد مسیح به دیدار او در بیت لحم رفتند، سفر خود را از کاشان آغاز نموده‌اند. مسجد و مدرسه «آقابزرگ» و «خانه طباطبایی‌ها» از آثار دیدنی این شهر هستند. شهر زیرزمینی نوش آباد

ایرانیان

 

حرم امام رضا، محبوب ایرانیان

حرم امام هشتم شیعیان یا «آستان قدس رضوی»، با مساحت ۶۰۰۰۰۰ مترمربع، بزرگ‌ترین مسجد جهان به شمار می‌رود که در مشهد، پایتخت مذهبی و دومین شهر پرجمعیت ایران واقع شده است. این مکان مقدس سالانه مسلمانان بسیاری را از سراسر ایران به سوی خود می‌کشاند.

 

شاه چراغ

«شاه‌چراغ» یکی دیگر از اماکن مذهبی ایران است که دو تن از برادران امام رضا به نام‌های «امیر احمد» و «میر محمد» در آنجا به خاک سپرده شده‌اند. شاه‌چراغ که در بین شیعیان دوازده‌امامی محبوبیت فراوانی دارد، به سبب آینه‌کاری‌های منحصربه‌فرد و بی‌نظیر، در شمار زیباترین مساجد ایران قرار می‌گیرد.

ایرانیان

 

بازارها

بازارهای موجود در ایران تنها مکانی برای تجارت و کسب‌وکار نیستند؛ بلکه نمایی از زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم را نیز به تصویر می‌کشند. بازارها در گذشته کمک شایانی به شکل‌گیری شهرها کرده‌اند و به نوعی «قلب شهر» هستند.

ایرانیان

 

برج میلاد

«برج میلاد» با ارتفاع ۴۳۵ متر، ششمین برج مخابراتی جهان است که نمای زیبا و خیره‌کننده‌ای به منظره «تهران» می‌بخشد.

ایرانیان

 

رشته کوه های البرز

رشته‌کوه البرز از غرب تا شرق ایران کشیده شده و بخش‌هایی از مرز «آذربایجان»، کرانه‌های ساحلی «دریای خزر» و استان «خراسان» را در برمی‌گیرد. بلندترین کوه ایران یعنی «دماوند» نیز در قلب این رشته‌کوه واقع شده است.

ایرانیان

برای خرید بلیط چارتر هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.