تماشایی ترین قلعه ها
امتیاز ما

قلعه‌های موجود در انگلستان، از دژهای نظامی حکومت «نورمن» (Norman) گرفته تا کاخ‌های پادشاهی مجلل، دارای شهرت جهانی هستند. تاریخ خونین و پرفرازونشیب این کشور، اغلب توأم با جنگ و محاصره است و برای همین بیشتر قلعه‌ها پس از احداث، دچار تخریب و تصرف گشته و بارها و بارها بازسازی شده‌اند. با این حال هنوز صدها قلعه در سراسر انگلستان وجود دارند که سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سوی خود جذب می‌کنند. در ادامه نگاهی به قدیمی‌ترین، زیباترین و مهم‌ترین، تماشایی ترین قلعه ها در انگلستان می‌اندازیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

برج لندن

قلعه مشهور لندن در اواخر دوره نورمن (سال ۳۴۵ ه.ش.) تأسیس و به یکی از مهم‌ترین قلعه‌ها در تاریخ انگلستان تبدیل شد؛ تا جایی که برای کنترل کل کشور لازم بود ابتدا وضعیت داخلی قلعه را سامان بخشند. برج لندن در ابتدا اقامتگاه رسمی خاندان سلطنتی به شمار می‌رفت اما طی سال‌های ۱۱۰۰ تا ۱۹۵۲ (۴۷۹ تا ۱۳۲۹ ه.ش.) به زندان شهر مبدل شد. دوقلوهای گانگستر و بدنام «کری» (Kray) نیز در این قلعه حبس شدند و آخرین  اعدامی که در آن صورت پذیرفت مربوط به یک جاسوس آلمانی در سال ۱۳۲۰ بود. بخش‌هایی از قلعه بعدها توسط جانشین حاکمان مختلف یا بازسازی شد و یا توسعه و بهبود یافت. این مکان امروزه محل نگهداری جواهرات خاندان سلطنتی و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن است.

تماشایی ترین قلعه ها

 

قلعه واریک،  واریکشِر

قلعه «واریک» (Warwick) یکی دیگر از بناهای ساخته شده در زمان ویلیام فاتح است که در ابتدا سازه‌ای چوبی بود اما ۲۰۰ سال بعد اطراف آن را سنگ کشیدند. این قلعه اخیراً یکی از شعب موزه «مادام توسو» (Madame Tussauds) بوده و جزو محبوب‌ترین عمارتها و مقاصد گردشگری انگلستان به شمار می‌آید. واریک در مجاورت رودخانه «آون» (Avon) قرار دارد و بنایی باشکوه و به‌جامانده از قرون‌وسطی است که افراد می‌توانند هنگام شب نیز از آن بازدید نمایند.

تماشایی ترین قلعه ها

 

قلعه بامبره، نورث آمبرلند

قلعه «بامبره» (Bamburgh) روی صخره‌ای آتش‌فشانی در ساحل «نورث آمبرلند» (Northamberland) قرار گرفته و یکی از بهترین منظره‌های دراماتیک را به وجود آورده است. نورث آمبرلند از نظر باستان‌شناسی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه علاوه بر بامبره سازه‌های دیگری نیز از بومیان منطقه در آن به‌جامانده است. این قلعه به سبب نزدیکی به مرزهای اسکاتلند، بارها مورد یورش اسکاتلندی‌ها واقع شده اما ظاهر باشکوه و مجلل خود را همچنان حفظ کرده است.

تماشایی ترین قلعه ها

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد انگلستان به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.