ایستگاه مترو مایاکووسکایا در مسکو
امتیاز ما

سالن ایستگاه متروی مسکو، «مایاکووسکایا» (Mayakovskaya)، یک ایستگاه شگفت انگیز برای بازدید کنندگان است. نام آن از شاعر معروف ولادیمیر مایاکوفسکی (۱۸۹۳ – ۱۹۳۰) الهام گرفته است، که در منطقه «تورسکوی» (Tverskoy)، که در مقابل ورودی مترو قرار دارد، زندگی و کار می کرد. گفته شده است که این منطقه کاملا زیبا و حتی کمی عرفانی است. در این‌جا چندین واقعیت در مورد ایستگاه و شاعری که الهام بخش آن است را معرفی می‌کنیم. خرید بلیط هواپیما  به صورت انلاین

در گذشته

در گذشته

این ایستگاه براساس ادراک مایاکوفسکی از آینده گرایی طراحی شده است، که او در اشعارش توضیح داده است. سی و چهار موزاییک سقف ایجاد شده با کاشی های صورتی، سفید و آبی ایستگاه تزئین می‌کنند و توسط دیگر هنرمند مشهور روسی، «الکساندر دنی‌یکا» (Alexander Deneyka) ایجاد شد. او با ایوان لوبنیکوف و یک هنرمند ناشناخته دیگر، که در طراحی دکوراسیون ایستگاه کمک کرد، همراه شد. این فرایند زمان زیادی طول کشید؛ آنها سه سال بعد کار را به اتمام رساندند. در آن زمان ایستگاه بسته بود و کل شهر مسکو به نظر می رسید که منتظر سرانجام آن بودند. در نهایت، هنرمندان روی یک ترکیب منحصر به فرد از خطوط مدرن و طبقه هایی با سنگ مرمر صورتی و بژ به توافق رسیدتد. همه چیز به نظر رویایی الهام گرفته از اشعار مایاکوفسکی بود.

حتی در حال حاضر، فضای داخلی ایستگاه با این که دولت آن را اولویت بندی کرده است تا مناطقی را که تخریب شده‌اند، بازسازی کنند، بدون تغییر باقی مانده‌اند. بدون شک این مترو یکی از جالب‌ترین هنرهای تاریخی در مسکو است.

اکنون

اکنون

در سال ۲۰۱۳، مسکو ۱۲۰مین سالگرد تولد مایاکوفسکی را جشن گرفت. موزه مایاکوفسکی و اداراه مترو مسکو تصمیم گرفتند برای شهروندان مسکو هدیه ای تهیه کنند و یک خط «قطار شعر» ویژه را بر روی خط آبی (Filevskaya) راه اندازی کردند. بر روی دیوار واگن‌ها اشعار مایاکوفسکی همراه با تصاویر نوشته شده بود. هر یک از واگن‌های قطار مناظر مختلفی از زندگی مایاکوفسکی، و همچنین افکار عمیق او در مورد ادبیات را منعکس می‌کرد.

حتی یک قطعه به رابطه‌ی عاشقانه او با خانم لیلی بریک اختصاص داده شده بود. به این دلیل که شهروندان مسکو طرفدار ادبیات و هنر بودند، از این هدیه به خوبی استقبال شد. صف ها در اطراف سالن ایستگاه پیچیده شده بودند، زیرا مردم می خواستند حداقل یک بار قطار را ببینند. با وجود بسیاری از حقایق بحث برانگیز زندگی او، از جمله خودکشی غیر منتظره خود، مایاکوفسکی هنوز هم یکی از دوست داشتنی‌ترین شاعران روسیه باقی مانده است.