چند قانون مهم برای حمل بار در هواپیما
امتیاز ما

فصل سرما از راه می‌رسد و ناخودآگاه به دلیل پوشیدن و همراه داشتن لباس‌های گرم، کمی کار مسافران برای بردن وسایل سخت می‌شود. تعداد زیادی مسافر را تصور کنید که در حالی‌که از سرما به خود می‌لرزند در ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها ایستاده‌اند. افرادی که با وجود پوشیدن این حجم از لباس، هرکدام حداقل یک کوله‌پشتی به همراه دارند. چطور می‌توان بدون اینکه مزاحم دیگران شد، بارهای ضروری را به داخل هواپیما حمل کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نکات کلیدی همراه داشتن بار در داخل هواپیما را بخوانید. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

شاید بدترین افراد کسانی باشند که بیشتر از محدوده‌ای که مجاز هستند بار حمل می‌کنند و فضایی بیشتر از آنچه که باید اشغال می‌کنند. این افراد ممکن است وسایل را در کنار صندلی خود قرار دهند و بدون دلیل فضای زیادی اشغال کنند و خود نیز چندان به این موضوع اهمیت ندهند. تنها کافی است یکبار سوار هواپیما شوید تا شاهد افرادی باشید که در حال جا دادن یک کیف بزرگ و سنگین در قفسه‌ی بالای صندلی هستند یا سهوا با کوله‌پشتی خود به مسافر دیگری برخورد می‌کنند یا بر سر قفسه‌ی بالای صندلی بحث می‌کنند.

رعایت کردن حقوق دیگر مسافران در زمینه‌ی حمل بار به داخل هواپیما زمانی شروع می‌شود که اول وسایل خود را بررسی کنید و ببینید چه چیزی با خود همراه می‌برید. مسافران معمولا به دنبال کیف یا چمدان‌هایی هستند که سبک و بزرگ باشند. اما این کاملا اشتباه است. در زمینه‌ی حمل بار، همیشه کمترین وسایل را باید به همراه داشت. افرادی که اهل سفرهستند و تجربه‌ی زیادی دارند، کاملا سبک سفر می‌کنند و برخی از آنها تقریبا هیچ باری همراه با خود نمی‌برند. «برایان تیتر»، نویسنده‌ی کتاب « راهنمای یک سفر سلامت» در این باره می‌گوید:«‌  من معمولا وسایل خود را در مقصد تهیه می‌کنم مخصوصا اگر قرار باشد برای مدت طولانی در یک مکان بمانم. با این روش می‌توانم سبک سفر کنم و تنها وسایل ضروری‌ام را در محل تحویل بار تحویل بگیرم.»

همراه نداشتن بار احتمالا تنها راهی است که می‌توان راحت‌تر سفر کرد اما باید واقع‌بین بود. همه‌ی افرادی که سفر می‌کنند، حداقل یک کوله‌پشتی، کیف یا هرچیزی که بخواهند با خود به داخل هواپیما ببرند به همراه دارند و مسائلی که به دنبال همراه داشتن این وسایل به وجود می‌آید اجتناب‌ناپذیر است. مقصر بخشی از این ماجرا خطوط هوایی هستند. هزینه‌ی بارهای بررسی شده باعث می‌شود مسافران بیشتر بار خود را به داخل هواپیما ببرند. بهتر است بار سبک و وسایل کمتر با خود به داخل ببرید تا بتوانید سریع‌تر حرکت کرده و راحت‌تر سفر کنید. مقدار وسایل خود را به یک کوله‌پشتی یا ساک کوچک کاهش دهید و آن را در قفسه‌ی بالای صندلی خودتان و نه مسافر دیگر قرار دهید تا باعث آزار دیگران نشوید.

کمی سرعت عمل داشته باشید. کیف خود را بیش از اندازه پر نکنید تا بتوانید به راحتی آن را در محفظه قرار دهید. بار همراه خود را به سرعت داخل قفسه‌ی بالای صندلی خود قرار دهید تا دیگر مسافران بتوانند به راحتی از راهرو‌ی هواپیما عبور کنند. اگر به زمان اضافی برای چیدن بار خود احتیاج دارید لحظه‌ای به داخل جایگاه صندلی خود بروید تا مسافران بتوانند رد شوند. سپس در زمان مناسب در راهرو بایستید تا بار خود را در قفسه قرار دهید.

نکته‌ی دیگر این است که هیچ‌کس از افرادی که راه‌شان را سد می‌کنند خوشش نمی‌آید و این اتفاق هنگام تحویل گرفتن چمدان‌ها بسیار رخ می‌دهد. برخی از مسافران تصور می‌کنند همیشه باید در کنار نوار نقاله‌ی تحویل چمدان‌ها بایستند و هرگز از این مکان دور نمی‌شوند حتی اگر افرادی که دورتر ایستاده‌اند چمدان‌شان را زودتر از آنها پیدا کنند و بخواهند برای برداشتن آن به جلو بیایند. «گری آرنت» عکاسی که به واسطه‌ی حرفه‌اش زیاد سفر می‌کند در این باره می‌گوید:« هرگز در اطراف نوار تحویل چمدان‌ها نایستید.  شما با این کار راه همه‌ی افرادی که به دنبال تحویل گرفتن بارهای خود هستند را می‌بندید. چند قدم عقب‌تر بایستید و وقتی که بارتان از جلوی شما در حال گذشتن بود به جلو آمده و آن را بردارید.»

کوله‌پشتی‌ها یکی دیگر از عوامل مشکل‌زا برای مسافران هستند و این مشکلات نه تنها در هواپیما، بلکه در اتوبوس‌ها و قطارها به دلیل مسیر باریکی که برای عبور وجود دارد نیز رخ می‌دهند. کوله‌پشتی‌ها خیلی راحت با برخورد کردن به دیگر مسافران می‌توانند باعث آزار آنها شوند. برای حل این مشکل، «سارا هاول» که سفرهای کاری بسیاری می‌رود پیشنهاد می‌کند:« قبل از رسیدن به راهروی هواپیما، کیف‌هایتان، بخصوص کوله‌پشتی‌ها را از روی دوشتان بردارید. من بارها توسط کسانی که بار یا کیف‌شان را روی شانه‌هایشان حمل می‌کردند ضربه خورده‌ام.»

یک نکته درباره‌ی کودکان:‌ اگر برایتان ممکن است که کالسکه به همراه خود نیاورید حتما همین کار را انجام دهید. کالسکه‌ها به راحتی آسیب می‌بینند و راه را برای دیگران سد می‌کنند. همچنین مراقب کودکان بزرگ‌تری که چمدان حمل می‌کنند نیز باشید. به کودکان اجازه ندهید که چمدان همراه خود داشته باشند، بلکه باید وسایل آنها را در یک کوله پشتی کوچک قرار دهید. نحوه‌ی رفتار در مراحل جابه‌جایی و تحویل گرفتن بار تنها بخشی از راه‌حل مشکلات این موضوع است. باید به خاطر داشته باشید که افراد دیگر ممکن است به اندازه‌ی شما مهربان و با ادب برخورد نکنند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.