سارانسک
امتیاز ما

«سارانسک» شهری است در مرکز بخش اروپایی روسیه. با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر. این شهر در ناحیه‌ی فدرالی «ولگا» واقع شده و مرکز جمهوری «موردوین» است. این شهر تاکنون برای ایرانیان چندان شناخته شده نبود ولی بعد از این بیشتر در مورد آن خواهند شنید. سارانسک میزبان آخرین بازی تیم ملی کشورمان در مرحله‌ی گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد بود. بازی ایران و پرتغال در ۴ تیرماه سال آینده راس ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در این شهر برگزار خواهد شد. با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا نگاهی به این شهر داشته باشیم.خرید بلیط هواپیما با ارزان ترین قیمت ها

سارانسک

سارانسک در سال ۱۶۴۱بنیان گذاشته شد. شهری که مرکز افسانه‌ها و اسطوره‌های قوم روس به شمار می‌رود؛ سارانسک یه شهر موزه‌ها و کلیساها شهرت دارد. تعداد زیادی کلیسا در این شهر ساخته شده که قدیمی‌ترین آن‌ها در سال ۱۶۵۹ ایجاد شده و جدیدترین آن‌ها هم در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده است. نام این شهر از رود سارانسک در کجاورت آن قرار دارد، گرفته شده است. عمده شهرت این شهر بخاطر دست آوردها و موفقیت های بزرگ ورزشی آن است.

کلیسا

کلیسای جامع سنت تئودور اوشاکف | سارانسک

کلیسای «ساناکسار» قدیمی‌ترین کلیسای این شهر است که در سه طبقه بنا شده و با وجود گذشت قرن‌ها از ساخت آن، به خوبی محافظت و نگهداری شده است. از ویژگی‌های جالب این کلیسا رنگ‌های مختلف به کار رفته در آن است که با توجه به سال ساخت آن در قرن هفدهم، عجیب و جالب توجه است.

عبادت گاه اکساندر نوسکی | سارانسک

عبادت‌گاه «الکساندر نوسکی» هم که در سال ۲۰۰۰ میلادی ساخته شده، در نوع خود کلیسای جالب توجه است. این بنا را به یاد الکساند نوسکی یکی از مهم‌ترین قهرمانان ملی روسیه نامگذاری کرده‌اند. او در قرن سیزدهم در مقابل یورش آلمانی‌ها از خاک روسیه دفاع کرد. کلیسای جامع «سنت تئودور اوشاکف» و کلیسای «سنت نیکولاس» هم از دیگر کلیساهای معروف این شهر هستند.

موزه‌

 موزه هنرهای تجسمی موردوین ارزی | سارانسک

سارانسک با وجود وسعت و جمعیت نسبتا کم موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی زیادی را در خود جای داده است. موزه‌ی «هنرهای تجسمی موردوین ارزیا» از دیگر مکان‌های مهم سارانسک به شمار می‌رود که کلکسیونی از آثار مجسمه ساز مشهور قرن بیستم «استفان دیمیترویچ ارزیا» و نیز مجموعه‌هایی از نقاشی، طراحی و مجسمه سازی قرار دارد.

موزه تاریخ محلی | سارانسک

موزه‌ی «تاریخ محلی سارانسک» که مهم‌ترین موزه‌ی این شهر است، در عین حال قدیمی‌ترین آن هم به شمار می‌رود. تاریخ بنای این موزه بین سال‌های ۱۷۶۱ تا ۱۷۶۵ است. این بنا در ابتدا به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار می‌گرفت تا اینکه در سال ۱۹۳۵ به موزه‌ی تاریخ محلی تغییر کاربری پیدا کرد. در این مکان آثاری از دوره‌ی «میان سنگی» یعنی حدود ۱۰ هزار سال قبل به این سو نگهداری می‌شود.

ورزش

تیم موردوویا | سارانسک

سارانسک یکی از مراکز مهم ورزش در روسیه به شمار می‌رود. مدرسه مشهور پیاده روی ورزشی هم در همین شهر قرار دارد. اکثر قهرمانان پیاده روی المپیک روسیه، از موردووی هستند. سارانسک تیم فوتبالی هم به نام «موردوویا» دارد که در سال ۱۹۶۱ تاسیس شده و در لیگ برتر روسیه بازی می‌کند.

ورزشگاه یوبیلینی | سارانسک

استادیوم خانگی آن، به عنوان زمین تمرین در اختیار تیم‌هایی که در این شهر بازی دارند، قرار خواهد گرفت. استادیومی که میزبان بازی‌های جام جهانی است هنوز به تکمیل نشده و در حال ساخت و ساز است. این ورزشگاه ۴۵هزار نفری «یوبیلینی» نام دارد.

هتل

هتل سارانسک

سارانسک نسبت به دیگر شهرهایی که تیم ملی کشورمان در آن بازی دارد، ارزانتر است. قیمت متوسط یک شب اقامت در هتل واقع در مرکز شهر، حداکثر ۱۵۰ دلار است. قیمت رستوران های محلی نیز پایین است. «ماکاروفسکایا» و «هتل سارانسک» دو هتل معروف این شهر هستند که هر دو تقریبا در مرکز شهر قرار دارند.

برای رزرو هتل های خارجی به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.