تاریخچه دنیای والت دیزنی
امتیاز ما

با ۵۲،۹۶۴ بازدیدکننده در روز، پارک جادویی والت دیزنی در «اورلاندو» (Orlando) در ایالت «فلوریدا» (Florida) عنوان بیشترین بازدید در روز را در کل دنیا به خود اختصاص می‌دهد. اگر شمار بازدیدکنندگان ۳ پارک دیگر والت دیزنی را نیز به این عدد اضافه کنیم، پارک‌های والت دیزنی بیشتر از ۵۰ میلیون بازدید کننده در سال دارند. این پارک قسمتی جاودانه از اورلاندو و مکانی برای تمام خانواده های سراسر دنیا است. با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا تاریخچه کوتاهی از این پارک برایتان بگوییم.

آغاز جادو

پارک والت دیزنی | اورلاندو

در اول اکتبر سال ۱۹۷۱ این پادشاهی جادویی والت دیزنی درهایش را به روی ۱۰،۰۰۰ مهمان گشود و اولین پارک از ۴ پارک والت دیزنی بود. این پارک از ۶ قسمت تشکیل شده که تا به امروز تغیری نکرده است: خیابان اصلی ایالت متحده آمریکا، سرزمین ماجراجویی، سرزمین خیال، سرزمین مرزی، میدان آزادی، و سرزمین آینده. با وجود قسمت‌های نمایشی این پادشاهی جادویی شامل ۲۳ جاذبه در روز بازگشایی‌ بود که ۳ عدد از آن‌ها منحصرا برای پارک اورلاندو بود: نمایش میکی‌موس، مهمانی خرس‌های جنگلی و سرسرای رئیس‌جمهور‌ها.

در ۲۹ دسامبر همان سال بازگشایی شمار بازدیدکنندگان پارک به ۶۹٫۴۵۸ عدد در یک روز رسید.

در سال ۱۹۷۳ چند جاذبه دیگر از جمله دزدان دریایی کارائیب، جزیره «تام سایر» (Tom Sawyer) و قایق بخار «ریچارد آیروین» (Richard Irvine). بعد در سال ۱۹۷۵ والت دیزنی اولین ترن‌هواییش را افتحاح کرد و نام آن را «کوه فضایی» (Space Mountain) گذاشت، که امروزه معرف‌ترین ترن‌هوایی است. دومین ترن‌هوایی در سال ۱۹۸۰ رونمایی شد.

پادشاهی‌های جدید

پارک والت دیزنی | اورلاندو

بعد از سال‌ها پیشرفت بالاخره در سال ۱۹۸۲ در «اپکوت» (Epcot) پارک والت دیزنی درهایش را به روی بازدیدکنندگان گشود. این پارک برای قدردانی از «والت ای» (Walt E) بازگشایی شد. شعار والت دیزنی این است که «در دنیای پیشرفته که از دستاورد‌های آدمی از طریق تخیل قدردانی می‌شود، ما به شما قول شگفتی‌هایی عظیم، و نمایی از آینده‌ای هیجان‌انگیز که به نفع همه است را می‌دهیم»

در زمان بازگشایی اپکوت اصرار داشت تا ۵ شعبه و ۹ نمایش در دنیا داشته باشد ( مکزیک، چین، آلمان، ایتالیا، آمریکا، ژاپن، فرانسه، انگلستان، و کانادا). در ۲۶ دسامبر سال ۱۹۸۲ والت دیزنی رکورد جدید برای تعداد بازدیدکننگان ثبت کرد، ۱۲۳٫۸۰۰ نفر در دو پارک مجزا.

افتتاح شعب همچنان ادامه داشت تا در سال ۱۹۸۹ «استودیو دیزنی» بازگشایی شد که امروزه به اسم «استودیو هالیوود» شناخته شده است. و در سال ۱۹۹۸ پارک حیوانات والت دیزنی نیز بازگشایی شد.

جادویی ادامه‌دار

در سال ۲۰۱۷ قسمت‌هایی از دنیای جادویی «آواتار» (Avatar)، «پاندورا» (Pandora) در قسمت پارک حیوانات رونمایی شد. در طول سال‌ها دنیای والت‌دیزنی به جاذبه‌ها، رستوران‌ها و حتی شخصیت‌هایش نیز افزوده. و همچنان اشتیاق بازدیدکننگان همانند سال‌های اوایه باقی مانده است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.