سفر به ژاپن
امتیاز ما

برخی ترجیح می‌دهند زمستان را در منزل و در کنار خانواده‌هایشان بگذرانند اما برای کسانی که علاقه به سفر کردن در این فصل سرد هستند، زمستان می‌تواند بهترین فصل برای سفر باشد. سفر به ژاپن در زمستان می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک سفر زمستانی باشد. امروز در مجله‌ی دور و نزدیک، با ۱۰ دلیل که نشان می‌دهد سفر به ژاپن در این فصل لذت‌بخش است بیشتر آشنا خواهید شد.

با سفر به ژاپن در زمستان، از همهمه و شلوغی دور بمانید

سفر_به_ژاپن_در_زمستان

ژاپن همیشه شلوغ است. این شلوغی در فصل‌های بهار و پاییز که مردم به دلیل تماشای شکوفه‌های گیلاس و برگ‌های خوش‌رنگ پاییزی به این کشور سفر می‌کنند بیشتر می‌شود. اما با سفر در زمستان، گردشگران می‌توانند تجربه‌ی متفاوتی از سفر به ژاپن داشته باشند و خلوت و آرامش این کشور را ببینند.

ورزش‌های زمستانی

سفر_به_ژاپن_در_زمستان

ژاپن دارای کوه‌های زیادی است و همین باعث شده به مرکز ورزش‌های زمستانی‌ای چون اسکی، اسکیت و دیگر ورزش‌های زمستانی تبدیل شود و مناطقی که می‌توان در آنها این ورزش‌ها را تجربه کرد، از بهترین مناطق ورزشی دنیا هستند. شهر «نیسکو» در «هوکایدو» به دلیل پیست‌های اسکی فوق‌العاده‌ و برف‌های سفید و زیبا که به مقدار زیاد می‌بارند معروف است.

اونسن؛ چشمه‌های آب گرم

سفر_به_ژاپن_در_زمستان

زمستان در ژاپن بدون چشمه‌های آب گرم معنایی ندارد. چه یک چشمه‌ی آب گرم کوچک و محلی باشد، چه در یک مکان شیک قرار گرفته باشد یا مانند «کاساتسو» شهری پر از جشمه‌های آب گرم باشد، «اونسن» ها یا همین چشمه‌های آب گرم بهترین راه برای آرامش و تجدید انرژی در روزهای سرد زمستانی هستند.

غذاهای زمستانی

غذاهای_ژاپنی

یکی از دلایل شهرت ژاپن، غذاهای این کشور است. برخی از غذاهای ژاپنی را تنها در ماه‌های سرد سال می‌توان پیدا کرد. با کاهش دما، سوپرمارکت‌ها و رستوران‌ها غذایی گرم و سالم که از سبزیجات، گوشت و محصولات توفو ساخته می‌شود و «اودن» نام دارد را عرضه می‌کنند. یکی از معروف‌ترین روش‌های پخت و سرو غذا در ژاپن در این فصل سرد، «نابه» نام دارد که در این روش غذا را در قابلمه‌ی داغ و بر روی چراغ غذا پز سرو می‌کنند.

فستیوال زمستانی یوکی ماتسوری

یوکی_ماتسوری

«ساپورو» در فصل زمستان با فستیوال برف یا «یوکی‌ ماتسوری» به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ژاپن تبدیل می‌شود و هر سال بیش از دو میلیون نفر برای تماشای این فستیوال به ساپورو سفر می‌کنند. این فستیوال به مدت یک هفته در ماه فوریه برگزار می‌شود و شامل نورپردازی‌های زیبا، اسکیت و بازی‌های مختلف است. یکی از ویژگی‌های این فستیوال ساخت و نمایش مجسمه‌های یخی است. تیم‌هایی از کشورهای مختلف در این رقابت شرکت کرده و مجسمه‌هایی زیبایی از یخ و برف می‌سازند.

نورپردازی‌های زمستانی

سفر_به_ژاپن_در_زمستان

نورپردازی‌هایی که در زمستان در کشور ژاپن انجام می‌شود، زیبایی منحصربفردی از منظره‌ی زمستانی این کشور به نمایش می‌گذارد. شهرهای بزرگی مانند «توکیو» و «اوساکا» به دلیل نورپردازی‌های فصلی شهرت زیادی دارند البته شهرهای دیگر هم نورپردازی‌های زیبا و خاص خود را دارند.

کیف های شانس

سفر_به_ژاپن_در_زمستان

«فوکوبوکورو»،‌ به معنای کیف‌های شانس یا کیف‌های شادی در روز ۲ ژانویه به فروش می‌رسند و مردم ساعت‌های برای داشتن یکی از این کیف‌ها در صف می‌ایستند. نکته‌ی جالب این کیف‌ها این است که آنچه درون کیف های شانس وجود دارد، خیلی بیشتر از مبلغی که شما برای خرید آن پرداخت کردید ارزش دارد. البته شما محتویات کیف را انتخاب نمی‌کنید پس این کاملا به شانس شما بستگی دارد. لباس‌فروشی‌ها و البته «اپل استور» این کیف‌های شانس را به فروش می‌رسانند. می‌توانید شانس خود را در سفر به ژاپن امتحان کنید.

حیات وحش در زمستان

میمون_سرخ_غربی

گونه‌های جانوری زیادی در فصل زمستان در در ژاپن دیده می‌شود. پارک «جیگوکودانی» پر از میمون‌های سرخ غربی هستند که در چشمه‌های آب گرم این پارک زندگی می‌کنند. درنای کاکل قرمز هم گونه‌ی دیگری از پرندگانی است که در «هوکایدو» دیده می‌شوند.

مناظر کوهستانی

سفر_به_ژاپن_در_زمستان

فصل زمستان در ژاپن، با ابرهایی که کوه‌ها را می‌پوشانند مناظر فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. فصل زمستان بهترین زمان برای تماشای کوه‌های ژاپن از جمله کوه «فوجی» است. طبیعت زیبا و ساکت زمستانی، این فصل را به زمانی ایده‌آل برای پیاده‌روی خارج شهر تبدیل می‌کند.

دهکده شیراکاواگو

سفر_به_ژاپن_در_زمستان

«شیراکاواگو» دهکده‌ای کوچک و سنتی در استان «گیفو» است.  منظره‌ی این روستا در فصل زمستان مانند کارت‌های کریسمس است و بهترین منظره را می‌توان از بالای دهکده مشاهده کرد. این دهکده‌ی تاریخی به همراه «گوکایاما» از میراث جهانی یونسکو هستند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.