آشپزخانه قلب خانه های دنیا
امتیاز ما

آشپزخانه را «قلب خانه» می‌دانند. جایی که بستر یکی از مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین کارهای روزانه انسان است: «غذا خوردن». عادتی که جدا از حیاتی بودنش تقریبا برای همه دنیا آداب مخصوص خود را دارد و بخشی از مهم‌ترین خاطرات ما را در خانواده، جمع دوستان و یا حتی خصوصی‌ترین لحظات‌مان رقم می‌زند.

حتی با نگاهی اجمالی به این تصاویر می‌شود فهمید که حالا در قرن بیست و یک تفاوت چندانی با هم ندارند و خیلی از آن‌ها، ما و شما را یاد آشپزخانه‌های خودمان می‌اندازند. چه آشپزخانه‌های سنتی کشورهای منطقه خاورمیانه و چه آشپزخانه‌های مدرن کشورهای غربی که حالا در این عصر جهانی‌شده یافتن وسایل و آکسسوارهایش در کشورهای در حال توسعه دیگر دشوار و غیرممکن نیست. با مجله دور و نزدیک نگاهی به قلب خانه‌های کشورهای مختلف دنیا می‌اندازیم.

آشپزخانه در فیلیپین

فیلیپین

شرکت‌کننده فیلیپینی با ارسال این عکس می‌گوید:« من خودم غذا زیاد درست نمی‌کنم اما وقتی کسی برایم غذا درست می‌کند، ذوق می‌کنم و هیجان‌زده می‌شوم. خوردن غذایی که کسی وقت و عشقش را پایش گذاشته، تجربه‌ای شگفت‌انگیز است.»

اردن

اردن

ندا ابو سیف می‌گوید:« در کشور ما آشپزخانه واقعا قلب خانه است. جایی است که معجزه دور هم جمع شدن خانواده رخ می‌دهد، چه خانواده بزرگ باشد و چه کوچک. در واقع آشپزی با فرهنگ عرب‌ها عجین است و یکی از راه‌های نمایش محبت و مهمان‌نوازی.»

ایتالیا

ایتالیا

یک آشپزخانه ایتالیایی واقعی جایی است که هم غذا را در آن می‌پزند، هم دور میز جمع می‌شوند و غذا را می‌خورند. این دو بخش صرف غذا در یک آشپزخانه سنتی ایتالیایی هم از جدا نیست. شهر کاندلا ایتالیا

بریتانیا

بریتانیا

بر خلاف معمول، در این تصویر می‌بینید که آقای خانه در حال آشپزی در آشپزخانه است.

آلمان

آلمان

دور هم غذا خوردن یکی از بخش‌های اصلی فرهنگ آلمانی است، این هم یک نمونه دیگر از رسوم مشابه ژرمن‌ها و آریایی‌ها.

پاکستان

پاکستان

مثل سایر خانواده‌های منطقه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، مادر نقش مهمی در تپیدن قلب خانه و دور هم جمع کردن اعضای خانواده دارد. تصویری که از آشپزخانه یک خانواده پاکستانی می‌بینید، برای چشم‌هامان آشناست.

آمریکا

آمریکا

به لطف فیلم‌ها و سریال‌های آمریکایی و این روزها تصاویر بسیار زیادی که در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام می‌بینیم، همه ما دیگر با تصویر یک آشپزخانه معمول آمریکایی آشنا هستیم. این هم یک تصویر دیگر که جنیفر گریلی از تگزاس آمریکا برای پروژه «قلب خانه» ارسال کرده است.

پایان بخش آخر

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.