ستانبول شهری که گرسنه نمی ماند
امتیاز ما

مردم استانبول هیچ وقت گرسنه نمی‌مانند. توی خیابان که باشند- که در اکثر مواقع هستند- سرشان را به هر طرف برگردانند به هر حال چیزی برای خوردن پیدا می‌کنند، با هر قمیتی. از بلوط، صدف و ذرت گرفته تا نخودپلو با مرغ، سمیت، ساندویچ ماهی کبابی با گوجه‌فرنگی، جعفری، پیاز و نانی شبیه لواش. حالا بماند که بخشی از روز را در کافه‌ها مشغول قهوه یا چای خوردن با باقلوا و چند جور شیرینی خیلی شیرین دیگر هستند. استانبول در میان گردشگران به خوردنی‌های ریز و درشتش معروف است. برای آشنایی با این خوردنی‌ها با بخش اول این مقاله در مجله دور و نزدیک همراه باشید.

صبحانه‌ای به حجم ناهار

صبحانه ای به حجم ناهار

در استانبول، شما صبحانه را مفصل می‌خورید. این عکس خودش گویای همه چیز است. همه خوردنی‌هایی را که در این عکس می‌بینید، استانبولی‌ها با چند نوع نان خوشمزه در یک وعده صبحانه می‌خورند؛ بهش می‌گویند صبحانه سنتی. ترکیبی است از زیتون، مربای انار، سالاد، یک نوع کالباس، سرشیر و عسل، مخلوطی از یک نوع پنیر(چیزی شبیه پنیر تبریزی خودمان) با مربای شاه‌توت، یک نوع پنیر ساده دیگر، نیمرو و چای معروف ترکی که حتما آن را در استکان‌های کمرباریک سرو می‌کنند. البته همه مجبور نیستید همه این خوردنی‌ها را یک جا بخورید. یا اصلا برای وعده صبحگاهی، صبحانه سنتی را انتخاب کنید. از آن‌جایی که تقریبا تمام کافه‌ها و رستوران‌های‌ استانبول صبحانه هم سرو می‌کنند و منوی نسبتا پروپیمانی دارند، برای هر سلیقه‌ یک گزینه مناسب وجود دارد. (خرید ارزان  بلیط تهران انکارا  و  بلیط انکارا تهران )

بورک استانبول

 

بورک استانبول

 

بورک هم یکی از همین خوردنی‌های خوشمزه ترکیه است که به ظاهر سبک به نظر می‌رسد، اما فقط به ظاهر. بورک مثل خیلی از دسرها و غذاهای شیرین و مخصوص صبحانه ترکی با پنیر درست می‌شود. (اصلا این ترک‌ها همه چیز را پنیر می‌خورند. یک سری نان خوشمزه دارند که لایش پنیر می‌گذارند و به همین سادگی یک وعده یا میان‌وعده لذیذ کشف می‌کنند.) با خرید آنلاین بلیط تهران استانبول در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

بورک را با نوعی خمیر به نام یوفکا درست می‌کنند که مثل تمام خمیرها ترکیبی است از آرد، تخم‌مرغ، شیر، روغن و البته مخمر. خمیر این خوردنی مهم‌ترین بخش آن است. خمیر که خوب درست شود، تویش را با هر چیزی که دوست داشته باشند، پر می‌کنند؛ از ترکیب سیب و دارچین و شکر گرفته تا پنیر و زیتون و گردو و حتی مایه ماکارونی و پیتزای مخلوط. بورک را لایه لایه مثل لازانیا درست می‌کنند؛ یا مثل پیراشکی آن را می‌پیچند و رویش را هم زرده تخم‌مرغ می‌مالند و برای تزئین هم بسته به مایع داخلش، از کنجد و سیاه‌دانه یا پودر کاکائو و قند استفاده می‌کنند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.