ده جاذبه دیدنی شهر لیسبون
امتیاز ما

لیسبون پایتخت و بزرگترین شهر کشور پرتغال است و لقب «شهر ۷ تپه» را یدک می‌کشد. دلیل این موضوع هم واضح و روشن است. شهر قدیمی لیسبون بر روی ۷ تپه بنا شده بود وبه همین خاطر این لقب را به این شهر زیبا داده‌اند. شما از روی این تپه‌ها می‌توانید چشم انداز فوق العاده‌ای هم به شهر لیسبون و هم به نقاط اطراف داشته باشید.

جمعیت این شهر درحدود ۵۵۰ هزار نفر است و وسعت آن حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع برآورد می‌شود. در این گزارش قصد داریم تا ده جاذبه توریستی پایتخت پرتغال را به شما معرفی کنیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

۱- میرادوروس (Miradouros) چشم انداز شهر لیسبون

ده جاذبه دیدنی شهر لیسبون

 

شما برفراز هریک از ۷ تپه شهر لیسبون که بروید، چشم انداز فوق‌العاده‌ای به شهر لیسبون و مناطق اطراف آن خواهید داشت. شما می‌توانید با پیاده‌روی در خیابان‌های سربالایی روی هر یک از این تپه‌ها به قله آنها برسید و از این مناظر نهایت لذت را ببرید. بر فراز قله هر یک از این تپه ها، یک کیوسک قرار دارد که شما می‌توانید آنجا نشسته، نفسی تازه کنید و یک نوشیدنی خنک بنوشید. از زیباترین فراز تپه‌ها برای دیدن چشم انداز فوق العاده منطقه می‌توان به «سینیورا دو مونته»، «میرادورو سائو پدرو د آلکانتارا» و «میرادورو دا گراژا» اشاره کرد. خرید بلیط هواپیما تهران لیسبون.

 

۲- طاق روا آگوستا و محله بایژا (Rua Augusta Arch and Baixa)

 

یکی از معروف‌ترین طاق‌های دست ساز بشر در شهر لیسبون قرار دارد. طاق روا آگوستا یک ساختمان تاریخی است که جزو جاذبه‌های توریستی لیسبون به حساب می‌آید و به عنوان بنای یادبود بازسازی شهر بعد از زلزله سال ۱۷۵۵ میلادی ساخته شده است. این بنا دارای شش ستون است که هر ستون حدودا ۱۱ متر ارتفاع دارد و هریک از آنها با مجسمه‌هایی از برخی سمبل‌های تاریخی زینت داده شده‌اند. ساخت این طاق در سال ۱۷۵۵ آغاز شد و در سال ۱۸۷۳ به پایان رسید. این بنا در محله بایژای لیسبون قرار دارد. این محله، یکی از محله‌های مرکزی شهر است که مملو از مغازه، رستوران و کافه است و همیشه مملو از توریست‌ها و بومیان شهر است.

۳- قلعه سائو ژرژ (Castle of São Jorge)

این قلعه در قرون وسطی ساخته شده و برفراز یکی از تپه‌های شهر لیسبون، در بخش تاریخی شهر قرار دارد. از بالای این قلعه می‌توان نمای فوق العاده‌ای از شهر و همچنین رودخانه تاگوس را دید و در عین حال با خرید یک بلیط، از این بنای تاریخی نیز دیدن نمود. اولین بقایای یافته شده در بالای این تپه به ۲ قرن قبل از میلاد مسیح بازمی گردد.

 

۴- برج بلم (Belém Tower)

ده جاذبه دیدنی شهر لیسبون

نام دیگر این برج، برج «سنت وینسنت» است. ساخت این برج مستحکم در سال ۱۵۱۹ میلادی تکمیل شد. این برج در منطقه تاریخی بلم قرار دارد و جزو میراث فرهنگی یونسکو به شمار می‌رود. این برج به عنوان بخشی از سیستم دفاعی شهر درنزدیکی رودخانه تاگوس ساخته شد. شما می‌توانید وارد برج شده و به بالای آن بروید تا چشم‌انداز بی‌نظیری به محله و مناطق اطراف و البته رودخانه تاگوس داشته باشید.

 

۵- پادرائو دوس دسکوبریمینتوس (Padrao dos Descobrimentos)

ده جاذبه دیدنی شهر لیسبون

این بنای یادبود هم در محله «بلم» قرار دارد و تنها چند دقیقه پیاده تا برج بلم فاصله دارد. این بنا برای بزرگداشت عصر کاوش در پرتغال که بین قرون ۱۵ و ۱۶ میلادی در جریان بود اخداث شده است. این بنای زیبا در سال ۱۹۳۹  میلادی در حاشیه شمالی رودخانه تاگوس ساخته شد و بالا رفتن از آن نیز برای عموم آزاد است. شما با رسیدن به بالای این بنا، می‌توانید مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر، برج بلم، محله بلم و همچنین رود تاگوس را تماشا کنید. عرض این بنا ۴۶ متر و ارتفاع آن ۵۲ متر است و در ساخت آن از سنگ مرمر و سیمان استفاده شده است.

۶- خوردن تارت تخم مرغ در محله بلم

«پاستل د ناتا» (Pastel de nata)، در حقیقت نوعی تارت تخم مرغ است که می‌توان آن را یک شیرینی بومی و محلی پرتغالی دانست. هرکسی که چند روز به پرتغال سفر کرده باشد، باید این شیرینی خوشمزه را تست کند. اگر در لیسبون هستید، بهترین جا برای تست این شیرینی، قنادی‌های منطقه بلم است. «پاستیس د بلم»، یکی از قنادی‌های قدیمی این محله است که ما این قنادی را برای صرف این تارت به شما پیشنهاد می‌کنیم. این قنادی از سال ۱۸۳۷تا به امروز، از یک دستور تهیه خاص و مخصوص برای آماده سازی تارتهایش استفاده می‌کند. شما می‌توانید از این قنادی تارت بیرون بر تهیه کنید و به هتل یا محل اقامتتان برده و آنجا آنها را صرف کنید. ولی چرا در یکی از میزهای داخل قنادی، آن را تست نکنید؟!

 

۷- موزه ملی ارابه (National Coach Museum)

ده جاذبه دیدنی شهر لیسبون

این موزه هم در محله بلم قرار دارد و یکی از بهترین کلکسیون‌های ارابه‌های تاریخی در سراسر دنیاست. این مجموعه فوق العاده تماشایی و هیجان انگیز است و اگر برای زمانی طولانی در لیسبون ماندنی هستید، حتما از این موزه بازدید کنید. این موزه یکی از پربازدیدترین موزه‌های شهر لیسبون است و در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۴۰ هزار نفر از آن بازدید کردند. در این موزه از ارابه‌هایی که در گذشته در قصر پادشاهی بلم مورد استفاده قرار می‌گرفت، نگهداری می‌شود.

هنرمندان زیادی هم در و دیوارهای این موزه را به هنرهای زیبای خود مزین کرده‌اند. این موزه در سال ۱۹۰۵ به دستور ملکه آملیا ساخته شد و در آن می‌توان به خوبی تصاویری از روند رشد و پیشرفت در ساخت ارابه‌ها از اواخر قرن شانزدهم میلادی تا قرن نوزدهم میلادی را در کشورهای مختلفی از جمله اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، فرانسه، اتریش و انگلیس زیرنظر گرفت.

 

۸- موزه ملی کاشی (National Tile (Azulejo) Museum)

این موزه نیز یکی دیگر از موزه‌های شهر لیسبون است که به سوژه‌ای تخصصی و درعین حال هیجان انگیز اختصاص یافته. در موزه ملی کاشی که با نام موزه «آسوله خو» شناخته می‌شود، کاشی‌های سرامیکی دکوری فراوانی مربوط به ۵۰۰ سال اخیر مشاهده می‌شود.

 

۹- سفر به سینترا (Sintra )

ده جاذبه دیدنی شهر لیسبون

سینترا شهری درنزدیکی لیسبون است که با نیم ساعت رانندگی می‌توان به آنها رسید. شما می‌توانید با گرفتن قطار هم در کمتر از ۴۵ دقیقه خودتان را به این شهر زیبا و دیدنی برسانید. این شهر به خاطر قصرهاو قلعه‌های متعددی که در قرن نوزدهم در آنجا ساخته شده شهرت زیادی دارد و یکی از سایتهای میراث یونسکو به شمار می‌رود.

قصرهای ساخته شده در این شهر، شبیه قصرهای کارتونهای والت دیسنی هستند و از جمله مشهورترین این قصرها می‌توان به قصر پنا اشاره کرد. جمعیت این شهر درسال ۲۰۱۱، حدود ۳۸۰ هزار نفر بود.

 

۱۰- سفر به «کابو دا روکا» و «کاسکایس» (Cabo da Roca and Cascais)‌

ده جاذبه دیدنی شهر لیسبون

«کابو دا روکا» غربی‌ترین نقطه قاره اروپا به حساب می‌آید و منطقه‌ای مملو از صخره است که چشم انداز فوق العاده‌ای به ساحل و اقیانوس اطلس دارد. این منطقه ۴۰ دقیقه تا شهر لیسبون و تنها ۱۰ دقیقه با سینترا فاصله دارد. پس اگر قصد سفر به سینترا را دارید، می‌توانید در همان روز از کابو داروکا نیز بازدید کنید.

کاسکائیس هم شهری ساحلی است که در قدیم از آن به عنوان روستایی برای ماهیگیری استفاده می‌شد. شما می‌توانید صبح یاشب از این شهر زیبا دیدن کنید. این شهر هم ۳۰ دقیقه با لیسبون فاصله دارد ولی فاصله آن با کابو دا روکا تنها چند دقیقه است. پس به راحتی می‌توان از کابو دا روکا و کاسکائیس در یک روز بازدید کرد.

اگر بتوانید سریع عمل کنید و زبر و زرنگ باشید، می‌توانید در طول یک روز، اول از لیسبون به سینترا رفته، بعد به «کابو داروکا» بروید و سپس از کاسکائیس بازدید کنید و شب به لیسبون بازگردید. تمام این مسافت طی شده در طول این یک روز، به ۱۰۰ کیلومتر نخواهد رسید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.