ترسناک ترین مکان متروکه دنیا
امتیاز ما

بعضی از افراد ماجراجو علاقه زیادی دارند تا به جاهای هیجان‌انگیز سفر کرده و تجربه‌های ماجراجویانه و بی‌نظیری را سپری کنند. دراین گزارش قصدداریم تا ۱۰ جا از ترسناک‌ترین مکان‌های متروکه دنیا را به شما معرفی کنیم.

وقتی بحث از مکان‌های ترسناک به میان می‌آید، قانع کردن مردم برای بازدید از این مکان‌ها کار سختی خواهد بود. البته بعضی افراد ماجراجو نیز هستند که دنبال چنین مکان‌هایی می‌گردند تا تجربه‌ای هیجان انگیز داشته باشند. در این گزارش، ۱۰ مکان ترسناک دنیا را به شما معرفی می‌کنیم. با دور و نزدیک همراه باشید

 

۱- تابوت‌های آویزان

این جای ترسناک در منطقه ساگرادا در کوه‌های فیلیپین واقع شده است که در آنجا تابوت‌هایی از کوه آویزان هستند. با سفر به این منطقه با صحنه‌ای ترسناک روبرو می‌شوید ولی برخی افراد بر این باورند که آویزان کردن تابوتها باعث می‌شده تا روح‌ها به بهشت نزدیک‌تر شوند.

۲- پریپیات، شهر متروکه اوکراین

پریپیات شهری در شمال اوکراین و در نزدیکی مرز بلاروس است که پس از انفجار هسته‌ای چرنوبیل درسال ۱۹۸۶ تبدیل به شهری متروکه شد. فضای این شهر که حالا تبدیل به شهر ارواح شده است، به اندازه کافی ترسناک است. قبل از این اتفاق سهمگین حدود ۵۰ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کردند ولی در حال حاضر کمتر از ۱۵۰ نفر در این شهر سکونت دارند و به همین منظور این شهر، شهر ارواح نامیده می‌شود.

۳- جنگل آئوکیگاهارای ژاپن

این جنگل در بخش شمال غربی کوه فوجی یاما در ژاپن قرار دارد و مکانی مورد علاقه برای کسانی است که قصد خودکشی کردن دارند. بر طبق آمار هر ساله جسد حدودا ۳۰ نفر که خودکشی کرده‌اند در این جنگل یافت می‌شود که این آمار هر ساله رو به افزایش است و در سال ۲۰۰۳، ۱۰۵ جسد در این جنگل یافته شد.

در سال ۲۰۱۰، حدود ۲۰۰ نفر در این جنگل اقدام به خودکشی کردند که ۵۴ نفر از آنها موفق به رسیدن به هدفشان شدند و خودکشی شان موفقیت آمیز بود. اکثر این افراد خودشان را از درختها آویزان می‌کنند و یا در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر می‌میرند. البته مقامات دولت ژاپن با نصب تابلوهایی در ورودی جنگل از کسانی که به قصد خودکشی به آنجا می‌روند خواسته‌اند تا به جای خودکشی، طلب کمک کنند که در کمال تعجب بازخورد مثبتی داشته.

۴- برج لندن

این برج در حقیقت قلعه‌ای تاریخی در مرکز لندن است که در ضلع شمالی رودخانه تایمز ساخته شده. خیلی‌ها این برج را یکی از ترسناکترین ساختمان‌های دنیا می‌دانند و دلیل آن هم اعدام‌ها، قتل‌ها و شکنجه‌هایی است که در سالیان دور در داخل این مکان تاریخی انجام می‌شده و جالب اینجاست که بارها افراد متعددی اعلام کرده‌اند که در اطراف این برج، روح‌های سرگردانی دیده‌اند.

۵- قلعه ادینبورو

این قلعه در ادینبوروی اسکاتلند واقع شده و  در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است.  افراد بومی این منطقه بر این باورند که روح افرادی که در این قلعه زندانی بوده اند، هنوز در این قلعه زندگی می‌کنند. در سال ۲۰۱۳، حدود ۱٫۴ میلیون نفر از این قلعه قدیمی بازدید کردند. جاذبه های گردشگری نروژ

۶- جزیره عروسک‌ها

این جزیره در مکزیک است و تبدیل به کابوس خیلی‌ها شده است. وسعت این جزیره حدود ۱۲۵ کیلومتر مربع است. طبق افسانه‌ها، باررا، مالک این جزیره، یک بار دختر بچه‌ای را در حال غرق شدن در شرایطی عجیبی در یکی از کانال‌های این شهر دیده بود و در کنار او عروسکی هم روی آب بود که به نظر می‌رسید که به این دختر تعلق دارد. او برای ادای احترام به این دختربچه عروسکش را از یک درخت آویزان کرد و بعد از این اتفاق صدای پاها، پچ پچ‌ها و صداهای عجیب غریبی در تاریکی شب می‌شنید.

بعد از آن و در طول ۵۰ سال بعد، او عروسک‌های بیشتری را به درخت‌ها آویزان می‌کرد که برخی از این عروسک‌ها دست و پا نداشتند. بعد از مرگ آقای باررا در سال ۲۰۰۱ بدن او دقیقا در همان منطقه که او ۵۰ سال پیش بدن بیجان دختر بچه را یافته بود، پیدا شد و حالا این منطقه تبدیل به یک جاذبه توریستی شده و توریست‌ها عروسکهای زیادی را با خود به این جزیره می‌برند.

۷- تونل کاتاکومب (یا گوردخمه) پاریس

این تونل، یک تونل زیرزمینی است که در آن بقایا و اسکلتهای انسانی مربوط به بیش از ۶ میلیون نفر دیده می‌شوند. این گوردخمه در بخش جنوبی پاریس قرار دارد و در سال ۱۷۷۴ احداث شد. در آن زمان استخوانهای افراد درگذشته به این تونل زیرزمینی منتقل می‌شد و این پروسه سالها ادامه یافت. این تونل زیرزمینی در قرن نوزدهم تبدیل به یک جاذبه توریستی شد.

۸- سنترالیا، پنسیلوانیا

این شهر، در حقیقت یک شهر متروکه در ایالت پنسیلوانیای آمریکاست که به خاطر آتش زیر سطح زمین، مردم آنجا را ترک کرده‌اند و طبق گزارشها در سال ۲۰۱۰ تنها ۱۰ نفر در آنجا زندگی می‌کردند. دلیل این ماجرا وجود معادن زیرزمینی زغال سنگ در این منطقه و سوختن زغال سنگ در این معادن و بخارات ناشی از آن است که باعث ایجاد آتش سوزی‌های متعدد و فروریختن ستون‌های زغال سنگ می‌شود.

 

۹- هلفایر کلاب ایرلند

این مکان هم برای افرادی که طرفدار هیجان هستند، مکان جالب توجهی است. این مکان در واقع یک ساختمان متروکه است که در سال ۱۷۲۵ برروی تپه‌ای در منطقه‌ای حومه دوبلین ایرلند ساخته شده و در ابتدا تپه مونپلیه نامیده می‌شد. بومیان این منطقه بر این باورند که شیطان به این مکان رفت و آمد می‌کند و می‌گویند که بارها جادوگرانی را در آنجا دیده‌اند. بعد از این صحبتها بود که هلفایر کلاب تبدیل مکان جذابی برای رویدادهای فوق طبیعی شد.

۱۰- پووه لیا

این مکان هم یکی از ترسناک‌ترین جزیره‌های دنیاست. خیلی از ایتالیایی‌ها به توریست‌هایی که به کشورشان سفر می‌کنند توصیه می‌کنند که اگر گام به این جزیره بگذارند، باید منتظر عواقب دردناکی باشند. این جزیره بین ونیز و لیدو در شمال ایتالیا قرار دارد که صدها سال پیش بیماری طاعون در این جزیره همه گیر شده بود و بنا به دلایل متعددی از سال ۱۹۶۸ به بعد یک جزیره متروکه است ولی در سال ۲۰۱۴ دولت ایتالیا اعلام کرد که این جزیره را برای ۹۹ سال به حراج گذاشته و قصد دارد بیمارستان متروکه این جزیره را تبدیل به یک هتل لوکس کند. شهر کاندلا ایتالیا

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.