آلاسکا سرزمین برف و یخ را بیشتر بشناسیم
امتیاز ما

آلاسکا بزرگ‌ترین و سردترین ایالت کشور آمریکا است. این سرزمین از لحاظ منابع طبیعی بسیار غنی است و منابع گازی و نفتی زیادی در آن وجود دارند. این ایالت به قطب شمال بسیار نزدیک است. علیرغم پایین بودن درجه حرارت هوا در این منطقه توریست‌های زیادی تمایل دارند در زیبایی‌های آن گردش و جستجو کنند. آلاسکا بهشت علاقمندان به سرما و ماجراجویی است. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

پارک ملی دِنالی، آلاسکا

پارک ملی دِنالی| آلاسکا

در میان رشته‌کوه‌های شمالی، یکی از بزرگ‌ترین و جالب‌ترین پارک‌های ملی دنیا قرار گرفته است. این پارک ملی «دِنالی» نام دارد. مرتفع‌ترین کوه‌های ایالات متحده در این منطقه واقع شده اند. این منطقه وسیع دارای رودخانه‌های بسیاری است. همچنین پوشش گیاهی تندرا و یخچال‌های طبیعی در کنار حیات‌وحش بی‌نظیر به این منطقه جلوه‌ای خاص بخشیده است. در این پارک ملی جاده‌ای باریک تعبیه شده است. تنها اتوبوس‌های دارای مجوز امکان عبور و مرور در این منطقه را دارند. این کار باعث می‌شود که حیات‌وحش و طبیعت تا جایی که امکان دارد دست‌نخورده باقی بماند.

مرکز میراث بومی

مرکز میراث بومی، آلاسکا

به منظور آشنایی گردشگران با نحوه زندگی در آلاسکا، میراث باقی‌مانده از بومیان این منطقه در مرکزی گردآوری شده است. در این مکان آثار فرهنگی، هنری و دست‌سازه‌های مردم بومی و ساکنان اصلی آلاسکا وجود دارد. این کار علاوه بر آشنا کردن توریست‌های سراسر دنیا با این فرهنگ و سبک زندگی میراث غنی و اصیل این مردمان را نیز حفظ می‌کند.

شفق قطبی

شفق قطبی|آلاسکا

یکی از جذاب‌ترین دیدنی های این منطقه در شب‌های طولانی و سرد زمستانی، شفق‌های قطبی هستند. این نورهای شمالی در آسمان آلاسکا از ماه سپتامبر تا اواسط آوریل قابل مشاهده هستند. بهترین زمان برای دیدن این شفق‌های قطبی بعد از نیمه شب است. این نورهای خارق‌العاده که تنها در مناطق قطبی کره زمین قابل دیدن هستند، یکی از دلایل جذب توریست هستند.

مسیر داخلی

مسیرداخلی| آلاسکا

یکی از بهترین راه‌­ها برای دیدن «مسیر داخلی» سوار شدن بر کشتی‌های تفریحی است. این مکان به دلیل داشتن حیات‌وحش بی‌نظیر و یخچال‌های طبیعی زیاد بسیار دور از دسترس است. تنها مسیر رسیدن به این منطقه از طریق آب و سوار بر کشتی‌های تفریحی،‌قایق‌های چندنفره و یا تک‌نفره است.

دانشگاه و موزه شمالی

دانشگاه و موزه شمالی| آلاسکا

این مکان در «فِیربَنکس» واقع شده است. در این موزه دانشگاه بیش از ۱ میلیون قطعه هنری و طبیعی در معرض نمایش گذاشته شده است. این تعداد از ابزار و وسایل باارزش در کم‌تر موزه‌ای در دنیا دیده می‌شوند. بسیاری از این وسایل توسط بومیان منطقه ساخته شده‌اند. این موزه دانشگاه به نوعی نمایشگر تاریخ و هنر در سرزمین آلاسکا است.

بزرگراه

بزرگراه آلاسکا

بزرگراه آلاسکا از «بریتیش کلمبیا» آغاز می‌شود و پس از عبور از منطقه «یوکُن» به «فِیربَنکس» در مرکز ایالت آلاسکا می‌رسد. این بزرگراه برای عبور نیروهای ارتش طی جنگ‌جهانی دوم در سال ۱۹۴۲ و طی تنها ۸ ماه ساخته شده است. پس از پایان جنگ این مسیر تنها نقطه دسترسی به برخی نقاط منطقه از جمله «یوکُن» و نواحی جنوبی آلاسکا به حساب می‌آید. این بزرگراه قسمت‌هایی از کانادا را نیز پوشش می‌دهد. این بزرگراه علاوه بر عملکردی که در این ناحیه دارد به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده و مراکز خرید زیاد از نقاط گردشگری در آلاسکا و کانادا به حساب می‌آید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.