امتیاز ما

برای اولین بار هتل، اتاق رزرو کرده‌اید؟ خودتان را آماده کنید که کارت عابربانک‌تان را دو دستی تقدیم متصدی پذیرش کنید تا برای‌تان هزاران قلم خرج بتراشد و صورت حساب بلندبالایی را روی دست‌تان بگذارد. اما کجا ممکن است سرتان کلاه برود یا اعصاب‌تان از دست امکانات ناقص هتل خرد شود؟ فهرستی از این موارد را با هم مرور می‌کنیم. در ادامه با دور و نزدیک همراه باشید. بلیط هواپیما به تمامی کشور

بوفه

مشکلات اقامت در اتاق های هتل

همه یک صبحانه معمولی را ترجیح می‌دهند. چند تکه میوه، یک کاسه برشتوک و چای. شاید کمی ‌آب پرتقال هم به آن اضافه کنید و از کنار نان‌ها هم که نمی‌شود بی‌نصیب رد شد. اما آخر کار یک عدد نجومی ‌را در مقابل صورت حساب صبحانه شما می‌نویسند.

 

ترک هتل در ساعت ۱۰ صبح

مشکلات اقامت در اتاق های هتل

تصور کنید روز آخر هفته است و شما سفر کاری‌تان پایان یافته و دیگر کاری ندارید. می‌خواهید صبح روز رفتن، دیرتر از خواب بیدار شوید و صبحانه مفصلی بخورید. اما کافی است به متصدی پذیرش بگویید، امکانش هست کمی‌ دیرتر اتاق‌تان را تحویل بگیرید. چنان تعجب می‌کند و موضع می‌گیرد، انگار از او خواسته‌اید برای‌تان یک کلیه پیدا کند!

وای فای

مشکلات اقامت در اتاق های هتل

اینترنت وای‌فای در فرودگاه‌ها مجانی است و در بسیاری از نقاط جهان در کافه‌ها و رستوران‌ها هم به صورت رایگان عرضه می‌شود. اما چرا هتل‌ها به خودشان اجازه می‌دهند که بابت استفاده از وای‌فای، مبلغی را به صورت‌حساب شما اضافه کنند؟ این مبلغ این‌قدر زیاد است که اصلا در مقایسه با رقمی ‌که شما برای هزینه ماهانه اینترنت منزل‌تان باید بپردازید، منطقی به نظر نمی‌رسد. از همه بدتر، هتل‌هایی هستند که به مسافرانی که سفر کاری و تجاری دارند، خدمات می‌دهند چون این هزینه‌ها برای آن‌ها چند برابر حساب می‌شود.

هزینه اتفاقات غیرمترقبه

مشکلات اقامت در اتاق های هتل

تا وارد هتل می‌شوید، ممکن است مسئول پذیرش کارت اعتباری شما را بگیرد تا اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای افتاد یا خسارتی از سوی شما به هتل وارد شد، هزینه را به صورت حساب‌تان اضافه کند. تاکید هم دارد که فعلا چیزی به حساب‌تان نوشته نمی‌شود اما وقتی هتل را ترک کردید، متوجه می‌شوید که مبلغی اضافی از حساب شما تحت همین عنوان کم شده و حالا باید با هتل در تماس باشید تا متوجه‌شان کنید که این مبلغ را باید به شما برگردانند. این کار ممکن است چندین روز یا هفته طول بکشد تا پول به حساب شما برگردد.

پریزهای برق

مشکلات اقامت در اتاق های هتل

هر مسافری نیاز دارد که وسایل الکترونیکی خودش را شارژ کند. اما بعضی وقت‌ها باید در اتاق یک هتل کلی جست‌وجو کنید تا پریز برق را پیدا کنید. مثلا پشت تلویزیون یا این که در نهایت مجبورید یک وسیله را از برق بکشید تا پریز آزاد شود. اما اگر به رابط یا پریز برق، کنار تخت نیاز دارید بدانید که همه هتل‌ها این امکان را فراهم نکرده‌اند.

انباشتگی چمدان‌ها

مشکلات اقامت در اتاق های هتل

تازه وارد اتاق‌تان شده‌اید و می‌بینید تا یک چمدان را روی زمین گذاشته‌اید، اتاق پر شده. حالا اگر بشود دو چمدان که دیگر جایی برای حرکت کردن نیست. اینجاست که جای خالی یک نیمکت دراز کنار تخت احساس می‌شود، چون بهترین جا برای گذاشتن چمدان‌ها و رسیدگی به وسایل داخل آن‌هاست. این هم وسیله‌ای است که توی اتاق هر هتلی شاید پیدا نشود.

پریزهای برق داخل حمام

مشکلات اقامت در اتاق های هتل

تازه سرتان را داخل حمام شسته‌اید و دنبال یک پریز برق می‌گردید که موهای‌تان را با سشوار خشک کنید. آن وقت است که تازه می‌فهمید که پریز اصلا نزدیک آینه نصب نشده است و باید با مانور خاصی هم مو خشک کنید، هم حواس‌تان به آینه باشد!

روشنایی‌های اتاق

چراغ را که خاموش کنی، اتاق تاریک می‌شود. بعد از آن حرکت کردن سخت خواهد شد. برای همین است که داشتن یک چراغ خواب کوچک کنار تخت یا دست‌کم کلید یک چراغ در کنار تخت، موهبت بزرگی در اتاق یک هتل است. آن وقت مجبور نیستید بعد از خاموش کردن آخرین چراغ، کورمال کورمال به سمت تخت‌تان بروید.

برای رزرو هتل به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.