اتاقک مخفی در جنگل
امتیاز ما

زمان گشت زنی در جنگل معمولاً انسان‌ها با اشیا شگفت‌انگیزی مواجه می‌شوند. چندی پیش یک تکاور جنگلی (جنگلبان) زمانی که برای علامت زدن درختانی که بریده شوند، به جنگل می‌رود در هنگام انجام کارهایش با یک اتاق مخفی مواجه می‌شود، اتاقی که در بین درختان جنگلی مخفی‌شده بود. اگرچه او در نگاه اول از آن اتاق دور به نظر می‌رسید، اما با دقت کردن در داخل اتاقک با شگفتی‌هایی بیشتر از مخفی ماندن این اتاق در جنگل مواجه شد. اشیایی قدیمی و ترسناک در داخل این اتاق قرار داشتند. همراه مجله دور و نزدیک باشید.

مارک آندره (Mark Andre) کسی است که این اکتشاف تصادفی را انجام داده است. او به‌عنوان محیطبان در کالیفرنیا مشغول به کار است. زمانی که مشغول علامت‌گذاری برای بریدن درختان قدیمی بود به توصیف خودش زمانی که به قسمت داخلی جنگل می‌رسد، در ۱۲۲ فوتی خودش، جسمی عجیب را مشاهده می‌کند، چون فاصله زیادی داشت، نمی‌تواند آن را تشخیص دهد، اما او سعی می‌کند با کندن درختان، مسیر خودش را به سمت آن جسم که بعداً معلوم شد اتاقکی مخفی بوده است، باز کند.

کسی این اتاقک را داخل جنگل ساخته بود، اندازه این اتاق، ۸ در ۱۲ فوت (۶۰ سانتی‌متر در ۳ متر) و ارتفاع ۱۵ فوت (۵ متر) بود. نکته جالبی که در مورد این اتاق وجود دارد قرار گرفتن آن در منطقه‌ای از جنگل است که پیش‌تر از این ماجرا آن را به‌عنوان مکان دست‌نخورده و حفاظت‌شده می‌شناختند. در دور این خانه هیچ نشانی از اینکه کسی آن منطقه زندگی کرده باشد، جای چرخ ماشین، نشانه‌ای از حیات، آتش و هیچ وسیله حمل‌ونقلی دیده نمی‌شد. همچنین این خانه درنهایت سادگی ساخته‌شده بود. گویا این خانه به دست یک نفر فقط ساخته‌شده بود.

دور اتاقک با بلوک‌های بتنی پوشیده شده بود. این اتاقک به همه امکانات یک‌خانه معمولی تجهیز شده بود. پنجره، در، دیوارهای محکم، ورقه‌های سیاه به دور دیوارهای خارجی به همراه مقدار زیادی مصالح طبیعی همانند شاخه و برگ‌های درختانی که در همان اطراف بودند ازجمله مواردی بود که برای ساخت این خانه استفاده‌شده بودند. این اتاقک به‌گونه‌ای استتار شده بود که اگرچند قدمی به عقب برمی‌داشتید اصلاً ممکن نبود که این اتاق را میان درختان مشاهده کنید. فقط چشمان تیزبین یک محیط‌بان می‌توانست آن را کشف کند.

 

این خانه شامل همه وسایلی می‌شد که شما برای زندگی به آن نیاز دارید، وسایل آشپزی، مواد غذایی، وسایل مینیمال، یک اتاق مطالعه، اتاق نشیمن به همراه آشپزخانه. برای پخت‌وپز و درست کردن غذا اجاق گازی وجود داشت. شاید فقط زمانی که شب باشد و اجاق‌گاز یا چراغ روشن باشد می‌توان مقداری نور از لابه‌لای پنجره‌های به‌شدت استتار شده و پوشیده شده با پلاستیک مشاهده کرد. هرکسی که در این خانه زندگی می‌کرده اهل مطالعه بوده است. برای روزها و ساعت‌های فراغت خودش کتاب در این اتاق قرار داده بود. یک ماشین‌تحریر قدیمی هم در گوشه‌ای به چشم می‌خورد.

علاوه بر این وسایل، غذاهای کنسرو شده‌ای در اتاق مشاهده شد. همچنین لیست خرید و انجام امور روزانه‌ای که تاریخ آن به سال ۲۰۱۱ برمی‌گشت. گویا آخرین باری که کسی در این اتاقک زندگی می‌کرده همان سال ۲۰۱۱ بوده است و بعدازآن کسی در این مکان زندگی نکرده است یا حداقل برنامه‌ریزی کارهای روزانه نداشته است. هنوز در مورد اینکه این خانه متعلق به چه کسی باشد اطلاعی به دست نیامده است. به گفته مارک، او یک نوشته با محتوی آدرس و شماره تماس خودش به درآویزان کرده است تا کسی با او تماس بگیرد. واقعاً وسایل جالبی داخل این اتاقک وجود داشت.

یک ماه بعد گروهی برای بازرسی دوباره به همان منطقه و خانه فرستاده شد. اما این بار چیز متفاوتی مشاهده کردند، داخل اتاقک مثل قبل نبود، کمی آشفته و از بین رفته بود. گویا کسی که صاحب آنجا بوده است از لو رفتن محل زندگی خودش مطلع شده است و شروع به‌عوض کردن جای خودش و انتقال وسایل به‌جای دیگری کرده است. بازهم در اطراف خانه نشانی از جای پا، ماشین و چیزی که بتوان با آن حمل‌ونقل کرد وجود نداشت.

دو هفته بعد، جنگلبانان باز به این محل این خانه مراجعه کردند، اما این بار مشاهده کردند که کل خانه به‌جز چند وسیله مستهلک همانند تشک و اسباب چوبی محوشده‌اند. بار دیگرکسی از افرادی که در منطقه اطراف بودند، هیچ نشانی از حمل‌ونقل، عبور افراد و وسایل نقلیه را گزارش نکردند. گویا این خانه از جایش پرواز کرده بود و مقداری از وسایل خودش را در پرواز کردن ازدست‌داده بود تا راحت‌تر از زمین بلند شود.

ساکن خانه برای اینکه به اسرار این خانه اضافه کند محل ترک کردن خودش را با یک علامت عجیب به‌وسیله زغال‌سنگ علامت‌گذاری کرده بود. این علامت متعلق به جنبشی به نام «squatter» است. جنبشی که این علامت را برای خودش انتخاب کرده است، اقامت‌های موقتی را برای اقامت خودشان با این علامت ایجاد می‌کردند. خط میانی وارد دایره می‌شود، مدتی در آن می‌ماند و سپس از آن خارج می‌شود. تا به امروز، گروه محیط‌بانان نتوانسته است عامل انسانی که باعث به وجود آمدن آن خانه و همچنین انتقال آن بوده باشد را شناسایی کنند. آن‌ها حدس می‌زنند، کسی که آن خانه را ساخته و وسایل آن را به آنجا انتقال داده است فردی کهن‌سال بوده است که نیاز به وسایل زیادی هم نداشته است.

خانه‌ای که با برنامه‌ریزی قبلی، متفکرانه، وسایل کافی، ضروری و کسی که می‌دانسته برای زندگی به چه چیزهایی نیاز است ساخته‌شده بود. این نوشته تکه‌ای از گزارش محیطبانان به کمیته بررسی موضوع بود. شگفت‌انگیز بودن این اتفاق در این است که کسی بتواند با این دقت خانه‌ای را درجایی دوردست بدون اینکه کسی از ساخته‌شدن آن اطلاع داشته باشد بسازد، بعد آن را تجهیز کند، سپس با حداقل منابع و وسایل ضروری زندگی خودش را اداره کند و زمانی که شما از مکان زندگی او آگاه شدید، آن را در چند روز به‌جای دیگری منتقل کند. در واقع تابه‌حال محیطبانان کسی به‌دقت و مهارت این فرد برای زندگی در جنگل و محیط دور از اجتماع مردمی ندیده بودند.

 

برای خرید بلیت هواپیما ببه صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.