لس گسگانتس تنریف | اسپانیا
امتیاز ما

در حالی که اکثر بازدیدکنندگان بزرگترین جزیره‌ از جزایر قناری فقط سواحل تنریف را دیده‌اند، در این جزیره‌ی دیدنی مکان‌های دیدنی و گردشگری بسیاری وجود دارد که دیدن آن‌ها یکی از اهداف هر توریستی به شمار می ‌رود. بسیاری می‌گویند در زندگی حداقل یک بار باید از تنریف بازدید کنید. اما چرا این جمله درست است؟ در ادامه با بررسی ۱۰ دلیل برای بازدید  از تنریف، با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

آسمان پرستاره در شب

۱۰ دلیل برای بازدید از تنریف

۱۰ دلیل برای بازدید از تنریف

ویژگی‌هایی مانند:‌ دوری از شهر‌های بزرگ و آلودگی نوری بسیار کمی که در این منطقه وجود دارد و همچنین به دلیل هوای صاف و تمیز، تنریف تبدیل به یک مکان عالی برای خیره شدن به ستاره‌ها کرده است. به همین دلیل در تنریف یکی از بزرگترین تلسکوپ‌های جهان ساخته شده است که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را جذب خود می‌کند. تور‌های ستاره‌شناسی یکی از تور‌هایی است که توریست‌های زیادی را با خود به این جزیره آورده است.

ماجراجویی در کوه «تایدی» (Teide)

۱۰ دلیل برای بازدید از تنریف

۱۰ دلیل برای بازدید از تنریف

پارک ملی تایدی که مرکز تنریف واقع شده با قله‌ی آن که ارتفاعی حدوو ۳۷۰۰ متر دارد، جنگا‌عای کاج و دره‌های سرسبز یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش و ماجراجویی در تنریف است. کوه تایدی بلند‌ترین کوه کشور اسپانیا نیز به حساب می‌آید از این رو بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

ساحل‌های زیبای شنی

سواحل تنریف به طرز عجیبی منحصر به فرد است. در فاصله‌ی تنها ۱۰ دقیقه تا مرکز این جزیره،‌ ساحل شمالی این جزیره که زیبا‌ترین ساحل که در کنار کوه آتشفشانی «اب بولولو» (El Bollullo) قرار دارد.

کوه‌های ناشناخته

۱۰ دلیل برای بازدید از تنریف

۱۰ دلیل برای بازدید از تنریف

تایدی تنها کوه این جزیره نیست. در تنریف کوه‌های جذاب دیگری نیز وجود دارند. یکی از این کوه‌ها که کمتر مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته است، کوه «آناگا» (Anaga) نام دارد. آناگا در دورترین نقطه‌ی شمال شرقی جزیره واقع شده است. بخش‌های از آن به ساحل منتهی می‌شود و در بخش دیگر به جنگل وصل می‌شود. دره‌های عمیق و ناهموار و روستای سنتی آناگا از مناطق دیدنی این کوه به حساب می‌آیند. کوه آناگا ۸ میلیون سال پیش به وسیله‌ی یک فوران آتشفشانی تشکیل شده است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.