سفر به اسپانیا
امتیاز ما

برخی تصور می‌کنند همه چیز را درباره‌ی اسپانیا می‌دانند. اما این کشور بسیار متنوع و پیچیده است و شاید با آنچه شما می‌دانید بسیار متفاوت باشد. این مطلب به شما کمک می‌کند قبل از سفر به اسپانیا با حقایق این کشور آشنا شوید. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

سیستم حمل و نقل عمومی در اسپانیا بسیار عالی است

سفر به اسپانیا

با وجود همه‌ی تاخیرهایی که در اسپانیا وجود دارد، سیستم حمل و نقل عمومی بسیار عالی عمل می‌کند. اتوبوس‌ها و قطارها همیشه سر وقت حرکت می‌کنند. در مقایسه با کشورهای دیگر مانند بریتانیا، حمل و نقل بسیار ارزان است و می‌توانید مسافت‌های طولانی را با هزینه‌ی کم طی کنید. قطار«AVE»، سریع‌ترین قطار اسپانیا است که می‌توانید به وسیله‌ی آن به نقاط مختلف این کشور سفر کنید. از «والنسیا» تا «مادرید» یک ساعت و چهل دقیقه و از «مادرید» تا «مالاگا» دو ساعت و سی دقیقه با این قطار زمان می‌برد.

زبان رسمی این کشور فقط اسپانیایی نیست

مردم اسپانیا تنها به زبان اسپانیایی صحبت نمی‌کنند پس بهتر است قبل از سفر به اسپانیا، چند لغت محلی هم یاد بگیرید. در «کاتالونیا» زبان «کاتالون» صحبت می‌شود و شما این زبان را در علائم شهری و منوهای رستوران‌ها هم مشاهده می‌کنید. در والنسیا و جزایر «بالریک»، کاتالان به عنوان زبان رسمی محسوب می‌شود. در «باسک» که در شمال اسپانیا قرار دارد، زبان «باسکی» و در «گالیسیا» زبان «گالیسیایی» صحبت می‌شود که تشابهات زیادی با زبان پرتغالی دارد.

رقص «فلامنکو» رقص سنتی اسپانیا نیست

«فلامنکو» درواقع رقص سنتی اسپانیا نیست بلکه جزو سنت‌های «آندالوژیا» است. اگرچه در مکان‌های مختلفی مانند «گرانادا»، «سویل» و «کوردوبا» می‌توانید این رقص را تماشا کنید اما در گالیسیا یا باسک چنین سنتی وجود ندارد.

بخش اعظم فرهنگ اسپانیایی از «موروها» گرفته شده است

موروها

«موروها» از سال ۷۱۱ تا ۱۴۹۲، به مدت ۸۰۰ سال بر اسپانیا حکومت می‌کردند و بخش اعظم فرهنگ این کشور از آنها گرفته شده است. هنوز می‌توان معماری‌های این قوم را در اسپانیا مشاهده کرد. موروها بر روی زبان اسپانیایی و غذای این کشور هم تاثیراتی داشته‌اند و برخی لغات اسپانیایی از زبان عربی گرفته شده‌ است.

در ماه آگوست به اسپانیا سفر نکنید

سفر به اسپانیا

با وجود اینکه آگوست اواسط تابستان است و خانواده‌ها به سفر می‌روند، این ماه، ماه چندان مناسبی برای سفر به اسپانیا نیست. در ماه آگوست مردم اسپانیا به تعطیلات می‌روند و بسیاری از کسب و کارها ازجمله رستوران‌ها و کافه‌ها در این ماه تعطیل هستند. برای اینکه بتوانید بیشتر با فرهنگ اسپانیا آشنا شوید ماه دیگری را برای سفر به اسپانیا انتخاب کنید. به علاوه، ماه آگوست گرم‌ترین ماه سال در اسپانیا است و برخی شهرها دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند. بنابراین زمان مناسبی برای گردش و قدم زدن نیست.