7 ساحل از زیباترین سواحل شنی قرمز دنیا
امتیاز ما

سواحل عموما ظاهری سفید، طلایی و سایه‌های قهوه‌ای دارند اما گردشگرانی که دنبال خطوط ساحلی خاص هستند، سواحلی با شن‌های صورتی تیره، سبز زیتونی و حتی قرمز تیره می‌توانند پیدا کنند. سواحل قرمز معمولا نشان‌دهنده‌ی وجود مقادیر آهن در خاک آن منطقه و یا بر اثر فعالیت‌های آتشفشانی است. حتی برخی سواحل قرمز مانند «کوکینی» (kokkini) در یونان با صخره‌های کوهستانی دراماتیکی همراه هستند. دیدن کردن از یکی از این هفت ساحل شنی قرمز که در فواصل گوناگون از یکدیگر از هاوایی تا ایتالیا و حتی شرقی ترین قسمت کانادا واقع شده اند چیزی شبیه سفر به مریخ است. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

ساحل کایهولولو در هاوایی

ساحل کایهولولو در هاوایی | ساحل شنی قرمز

در ابتدای «کائوکی» (ka’uiki) در جزیره «مائویی» (maui) ساحل کشیده‌ی محجور و دور افتاده‌ای به اسم «کایهولولو» (kaihalulu) وجود دارد. گرچه این سفر، سفر آسانی نخواهد بود اما تماشای یکی از قرمزترین شن های دنیا به هیجان آن می‌ارزد. ظرفیت بالای آهن منطقه اطراف باعث رنگ قرمز مایل به زرد ساحل کایهولولو شده است. وجود این شن‌ها به این معناست که شن‌ها زبر و زمخت بوده و استفاده از کفش مناسب توصیه می‌شود.

ساحل کویندیش در کانادا

ساحل کویندیش در کانادا | ساحل شنی قرمز

جزیره پرنس ادوارد، کوچکترین استان کانادا، با خط ساحلی 500 مایلی به رنگ قرمز روشن مایل به نارنجی و غنی از آهن پوشیده شده است. حتی صخره‌های اطراف این منطقه قرمز مایل به نارنجی تیره هستند. به اضافه ی این‌که خانه ی معروف anne of green gables هم در همین جزیره است.

ساحل پورتو کوو در پرتغال

ساحل پرتو کوو در پرتغال | ساحل شنی قرمز

«پورتو کوو» (porto kovo) در فاصله دو ساعتی از شرق لیسبون در دهکده ماهیگیری کوچکی در منطقه «آلن تجو» (Alentejo) پرتغال قرار دارد. شن‌های ساحل اصلی پرتو کوو قرمز با طیفی از نارنجی خصوصا هنگام غروب آفتاب روی اقیانوس آرام جلوه بیشتری پیدا می‌کنند.

ساحل کوکینی در یونان

ساحل کوکینی در یونان | ساحل شنی قرمز

در ساحل کوکینی (kokkini) در «سانتورینی» (santorini) صخره‌های آتشفشانی تقریبا عمود به نظر می‌رسند که مستقیما درون دریای مدیترانه فرو رفته و در تضاد با آبی فیروزه‌ای دریا قرمزتر جلوه می‌کند. ساحل کوکینی با قایق و یا با پیاده‌روی در مسیر کوتاه نسبتا شیب‌دار قابل دسترسی است.

جزیره راملا الحمرا در مالت

جزیره الحمرا در مالت | ساحل شنی قرمز

خلیج «راملا» (ramla) در شمالی‌ترین نقطه ساحل گازو (Gozo) یکی از 21 جزیره مجمع الجزایر مالت بوده و کناره ساحل آن در تضاد با رنگ آبی درخشان دریا، قرمز مایل به نارنجی سوخته به نظر می‌رسد. به دلیل واقع شدن در پایین دره، ساحل الحمرا به پناهگاهی برای حیات وحش و گیاهان مبدل شده است.

پورتو فرو در ایتالیا

پورتو فرو در ایتالیا | ساحل شنی قرمز

«پورتو فرو» (porto ferro) در غربی‌ترین ساحل «ساردینیا» (sardinia) با رنگی نارنجی نمایی خیره‌کننده دارد. «فرو» (ferro) به معنی آهن در زبان ایتالیایی کاملا برازنده نام این منطقه است. ذره‌های فراوان اهن در شن های پورتو فرو با سنگ آهن، تکه‌های مرجانی درخشان و باقی مانده آتشفشانی ترکیب شده که ظاهری خاص به آن بخشیده است.

جزیره رابیدا در اکوادور

جزیره رابیدا در اکوادور | ساحل شنی قرمز

جزیره «رابیدا» (Rabida) در مجمع الجزایر «گالاپاگوس» (Galapagos) به خاطر چشم اندازهای قابل توجه و خیره‌کننده و گونه‌های منحصربه فرد جانوری شهرت دارد. سواحل جزیره رابیدا با سنگریزه‌های آتشفشانی قرمز و درشت، درختان معطر «پالو سنتو» (palo santo) و شماری از تالاب‌ها پوشیده شده است.

برای بلیت خارجی هواپیما به صفحه‌ی اصلی وبسایت مراجعه کنید.