گذرنامه
امتیاز ما

هنگامی که برای سفر خارج کشور آماده می‌شوید، مهمترین چیزی که باید قبل از هر چیز دیگری کنار بگذارید نه کیف پول است و نه مسواک و نه حتی لباس‌ اضافی بلکه گذرنامه است! همه کسانی که دست‌اندرکار سفر هستند و کارشناس به شمار می‌آیند روزی نیست به کسانی که عزم سفر دارند گوش‌زد نکنند که پاسپورت خود را فراموش نکنید. اما همیشه برای سفر خارج کشور نیازی به پاسپورت نیست. با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا دریابید که چه گونه ممکن است.

گذرنامه

اما کشورهایی هم در دنیا هست که برای سفر به آن جا نیازی به پاسپورت نیست؛ کشورهایی مانند کانادا، مکزیک و حتی کشورهای حوزه دریای کارائیب از جمله این کشورهای هستند و برای ورود به این کشورها فقط به کارت گذرنامه یا گواهینامه رانندگی نیاز دارید.

سفر به این کشورها دنگ و فنگ‌های معمول و رایج ثبت و ضبط اطلاعات گذرنامه را ندارد و همان کارت پاسپورت چه از طریق دریا و چه هوا مسافرت کرده باشید کفایت می‌کند. همچنین بر خلاف هزینه کمابیش گرانی که به هنگام ثبت گذرنامه برای ورود به کشور مقصد از مسافر گرفته می‌شود، با ارایه کارت گذرنامه در سفر به کشورهایی که نام بردیم از بزرگسالان 55 دلار و از کودکان 40 دلار به عنوان ورودیه دریافت می‌شود.

این قانون البته شامل حال آن دسته از مسافران آمریکایی که با هواپیما به این کشورها سفر می‌کنند نمی‌شود و مسافران آمریکایی برای برخورداری از مزایای کارت گذرنامه فقط مجاز به سفر زمینی و دریایی هستند.

گذرنامه

شهروندان آمریکایی برای دریافت کارت گذرنامه باید در سایت مخصوصی درخواست ارایه بدهند. فقط کافی است تا فرم درخواست، شناسنامه، کارت شناسایی عکس‌دار و دیگر مدارک شناسایی را ارایه کنند تا یک گام به مقصد سفر خود نزدیک شوید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.