هتل اروپای بلفاست
امتیاز ما

بازدید کنندگان هتل اروپا در بلفاست، ایرلند شمالی ممکن است تحت تاثیر اتاق، غذا و خدمات آن قرار گیرند، اما هر کسی که در مورد تاریخ آشفته هتل می‌داند ممکن است فقط با این واقعیت که هنوز پابرجاست تحت تاثیر قرار گیرد. هتل اروپا در سال ۱۹۷۱ با هدف قرار دادن خود به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد بلفاست افتتاح شد، اما همچنین به سرعت به عنوان «هتل بمباران شده در اروپا» شهرت یافت. بین سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۴، این هتل بیشتر از ۳۳ مرتبه مورد حمله هوایی IRA قرار گرفت. با توجه به تاریخ حملات، یکی از این حملات قبل از اینکه هتل حتی برای عموم باز شود، رخ داد. با مجله دور و نزدیک همراه باشید. ارزان سفر کنید بلیط هواپیما

تاریخچه

به هنگام این مشکلات، هتل شهر بلفاست به عنوان نوعی پایگاه برای روزنامه نگاران خارجی عمل کرد. این مسئله، همراه با موقعیت مرکزی و دید عمومی هتل، آن را هدفی مطلوب برای بمب گذاری‌ها قرار داد و پوشش مطبوعات تضمین شد. هتل به‌قدری بمباران شده بود که نام مستعار «هتل چوبی» (The Hardboard Hotel) را به دست آورد، که به دلیل نصب پوشش‌های چوب سخت بر روی پنجره‌های خراب شده، نا‌م‌گذاری شده‌است. با وجود تمام این حملات، هتل در واقع تنها دو بار درهای خود را به روی عموم بسته است، و کسی در این بمب گذاری‌ها کشته نشد.

پس از یکی از بدترین حملات در سال ۱۹۹۳، مشتریان می توانستند از طریق یک سوراخ ایجاد شده در دیوار نگاه کنند و سالن بزرگ اپرا را در ساختمان مجاور مشاهده کنند. هتل به قدری آسیب دیده بود که باید با قیمت نازل ۴/۴ میلیون پوندی به گروه «هیستینگز» (Hastings) فروخته می‌شد. هیستینگز ۸ میلیون پوند را به تلاش احیای هتل سرمایه‌گذاری کرد و هتل در سال ۱۹۹۴ باز‌گشایی شد.

بیل کلینتون، رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا، در طول سفرهای خود به بلفاست در هتل اقامت گزید. در سال ۱۹۹۵ او و همراهانش ۱۱۰ اتاق از ۲۷۲ اتاق هتل را رزرو کردند. اتاقی که کلینتون در آن اقامت داشت، بعدها به نام سوئیت کلینتون تغییر نام یافت، اما در سال ۲۰۰۹ هیلاری کلینتون تحت انتقاد قرار گرفت، زمانی که اظهار داشت که هتل در طی مدت اقامت خود در سال ۱۹۹۵ بمباران شده بود، در حالی که نشده بود.

اکنون

اکنون

امروز هتل چهار ستاره مرکزی، مدرن، متمایز و کاملا امن است. اتاق‌ها لوکس و راحت هستند و بار پیانو منظره‌ای مناسب از مناظر تاریخی تاج و تخت در خیابان مقابل فراهم می‌کند. در تلاش اخیر برای احیای مجدد، ۷ طبقه جدید به قسمت پشتی ساختمان اضافه شده است، بنابراین روشن است که هتل به زودی سقوط نخواهد کرد. اگر تعداد مهمانانی که در هتل رفت‌ و آمد می‌کنند نشانه‌ای باشد، هتل اروپا در آینده‌ی نزدیک پر‌رفت‌و‌آمد و بر روی عموم گشوده است.

برای رزرو هتل های خارجی به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.