تغییر رنگ برج ایفل
امتیاز ما

سال‌ها ‌پس از رای‌گیری و تلاش گردشگران نا‌امید، شهر پاریس در نهایت عملی را که برای این همه سال‌ قصد انجام آن را داشته است، انجام می‌دهد: تصمیم گرفته شده که برج ایفل به رنگ صورتی در آید. مقامات امیدوارند که رنگ صورتی جدید موجب افزایش تعداد بازدید کنندگان پاریس شود که در سال های اخیر از لحاظ توریستی از لندن عقب افتاده است. این اعلامیه در آغاز فصل توریستی به کار گرفته می‌شود. شهردار «آن هیلداگو» (Anne Hildago) اعلام کرد: «پاریس بار دیگر به دوست‌داشتنی‌ترین و خوشایند‌ترین تبدیل خواهد شد». با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

مشکلات راه

این تصمیم بحث برانگیز نام گرفته است، عمده کار برنامه‌ریزی شده که در ماه اوت انجام شود که زمانی بسیار آشفته‌کننده برای گردشگرانی که قصد بازدید از شهر را دارند خواهد بود. این طرح برای تبدیل یکی از آثار قابل ملاحظه جهان در تنها یک ماه جاه طلبی به شمار می آید، با توجه به اینکه نقاشی مجدد برج معمولا بین ۱۶ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد.

در شرایط عادی، برج به سختی با دست توسط یک تیم از 25 کارگر نقاشی می‌شود که از پرچین‌ها در ارتفاعات بلند و در برابر بادهای شدید آویزان می‌شوند. این کار به مقدار قابل توجه 60 تن رنگ و همچنین توپ‌های فولادی نیاز دارد. سفارش عظیم  رنگ صورتی منابع داخلی را برای چند ماه آینده مختل کرده است، و در نتیجه خطر کاهش محبوبیت کشور را افزایش داده است.

مردم محلی با شوک و سوء ظن عادی پاریسی خود واکنش نشان داده اند، از بیم این‌که رنگ جدید، انبوهی از مردم شیفته‌ی سلفی گرفتن را جذب کند – همانند ساکنان بیش از 100 سال پیش، که در زمانی که برج ساخته شد، از این که برج طوفان‌ و آب و هوای بد را جذب کند هراس داشتند. بحث و جدل توسط آنچه که بعضی مشاهده می‌کنند، شکل ظاهری برج، وخیم‌تر می‌شود که رنگ‌های گوشت مانند جدید متاسفانه به آن می‌افزاید. منتقدان می‌هراسند که وجود یک شیٔ عظیم صورتی و پر زرق و برق که بر پاریس احاطه دارد، به شهرت تا حدودی مخدوش شده‌ی شهر کمک نخواهد کرد.

تاریخچه رنگ ایفل

تاریخچه رنگ ایفل

این اولین بار نیست که برج ایفل تغییر رنگ داده است. برای افتتاحیه آن در نمایشگاه جهانی 1889، برج به رنگ قرمز شرابی سیر بود. رنگی که بعدها مشخص شد غیرممکن است که تکرار شود، به این دلیل که این رنگ در سرداب‌های بوردو چندین سال مانده بود. پس از آن با زرد آفتابی رنگ زده شد، اما این رنگ نیز بسیار «خوش بینانه» نامگذاری شد و سریعا پس از آن به یک رنگ قهوه ای لجنی دلپذیر تغییر یافت.

شرایط برای تجسم گوشت مانند، رنگ صورتی، جدید برج خوب به نظر می‌رسد، با توجه به نظر سنجی‌های اخیر که نشان می‌دهد مسافران ترجیح می دهند در مقابل مناظر بحث برانگیز عکس‌های «سلفی» (Selfie) بگیرند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.