غواصی | قبرس
امتیاز ما

قبرس با داشتن آب‌های با دمای مطلوب بیش از ۲۵ درجه سانتیگراد در اکتبر، فصل غواصی طولانی‌تری را نسبت به اکثر رقبا در نزدیکی آن دارد. شفافیت آب دریا که اغلب برای یک غواصی خوب، موضوع حیاتی است، بسیار عالی می‌باشد. در این آب‌ها دید بیش از ۳۰ متر غیرعادی نیست و دریاها نیز معمولا آرام هستند. در ادامه با مجله دور و نزدیک با ما همراه باشید.

«وایت ریور» (White River) قبرس

وایت ریور | قبرس

این منطقه که در جنوب شرقی «پافوس» در قبرس قرار گرفته، محلی ایده‌آل برای غواصان مبتدی می‌باشد.در عمق ۱۱ متری، غواصان می‌تواند شاهد تنگه‌های رنگارنگ و زیبا و حتی لاک‌پشت‌های دریایی، دسته‌های «دوشیزه‌ماهی‌ها»، ماهی‌های خاردار و اختاپوس‌های بسیاری باشند. خرید بلیط تهران ارجان 

«پروتاراس» (Protaras)

پروتاراس | قبرس

در انتهای بخش شرقی جزیره، در نزدیکی «ایا ناپا»، محلی با آبسنگ‌های رنگارنگی وجود دارد که در آن غارهای آبی زیرزمینی خیره‌کننده‌ای یافت می‌شود. در این‌جا اختاپوس‌، خرچنگ‌ و «کیسه‌ماهی‌»‌های بسیاری نیز به چشم می‌خورد.

«بندر لارناکا» (Larnaca Harbour)

بندر لارناکا | قبرس

کشتی «آر اس زنوبیا» (RS Zenobia) در ژوئن ۱۹۸۰ در خارج از این بندر غرق شد. بخش بزرگی از ویرانه کشتی به طول ۵۸۵ فوت، محموله و اتاق‌های آن هنوز هم قابل رویت می‌باشد. این محل یکی از محل‌های غواصی مورد علاقه در سراسر جهان است، اما تنها برای غواصان بسیار حرفه‌ای مناسب می‌باشد.

«جرج وال» (George Wall)

درست در فاصله‌ی کمی دورتر از منطقه حفاظت شده دریایی «آکاماس»، «جرج وال» که هم برای غواصان مبتدی و هم برای غواصان پیشرفته مناسب می‌باشد، به چشم می‌خورد. یک دیوار قدیمی در کف دریا و در فاصله حدود ۱۰۰ فوت پایین‌تر از سطح زمین قرار گرفته است. حیات دریایی بسیاری در اطراف آن با میدان دید خوبی دیده می‌شود.

«پایابِ یوبیل» (Jubilee Shoals)

این محل مشهور به داشتن ویرانه‌ی یک هواپیما است که چند سال پیش در این آب‌ها سقوط کرده بود. به نظر می‌رسد هیچکس دقیقا نمی‌داند چه زمانی این اتفاق روی داده است. در اینجا زندگی دریایی فراوانی برای تماشا با میدان دید تا حدود ۱۰۰ فوت وجود دارد. با این حال این مکان برای غواصان مبتدی مناسب نمی‌باشد.

«جزیره ماناجین» (Manajin Islan)

جزیره ماناجین | قبرس

اینجا یک جزیره کوچک در نزدیکی پافوس با پایاب سنگی است که دارای مکان‌های مناسبِ بسیاری برای غواصی می‌باشد. هنوز هم بقایایی از تمدن‌های باستانی گذشته، لابلای این سنگ‌ها وجود دارد. عکاسان زیر آب واقعا این مکان را دوست دارند، زیرا نمای سنگ‌ها و ماهی‌ها برای خلق تصاویر زیبا و گیرا مناسب است.

«جزیره جرج» (George’s Island)

در نزدیکی شبه جزیره «آکاماس»، در نزدیکی پافوس، غواصان، زندگی دریایی فراوانی،از جمله اختاپوس، لاک‌پشت و سنگ‌ها با اشکال شگفت انگیز، دیوارها، سراشیبی‌ها، غارها و برآمدگی‌های بسیاری را می‌توانند بیابند. عمق نسبتا کم عمق تا حدود ۳۰ فوت آن، شرایط را برای غواصیِ غواصان مبتدی فراهم می‌سازد.

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه‌ی اصلی وبسایت مراجعه کنید