در جستجوی زیبایی‌ های سرزمین چین هزار رنگ(قسمت دوم)
امتیاز ما

سرزمین چین بسیار پهناور است و بیشترین جمعیت دنیا را نیز در خود جای داده است. این کشور با تاریخ طولانی خود تمدن پیشرفته‌ای را به دنیا معرفی کرده است که سرشار از رنگ و زیبایی است. در این تمدن اصیل و عالی سازه‌ها و یادبودهای بسیاری ساخته شده است. بخش بزرگی از این سازه‌ها همچنان سرپا هستند و شکوه و تمدن چین را به رخ جهانیان می‌کشند. در این مقاله می‌خواهیم ادامه‌ی زیبایی‌های چین را به شما معرفی کنیم. با مجله دور و نزدیک همراه باشید. خرید بلیط هواپیمای تهران پکن

ژوژوآنگ، چین

ژوژوآنگ|چین

این شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای آبی آسیا است. برخی از گردشگران «ژوژوآنگ» را ونیز شرقی در سرزمین چین نیز می‌نامند. در این شهر خانه‌های باستانی در اطراف رودها وآب‌های قرار گرفته‌اند. در این شهر دو پل معروف وجود دارد که نماد و سمبل آن هستند. برای آن‌که بتوانید ژوژوآنگ را به خوبی ببینید کافیست سوار قایق شده و برروی آب حرکت کنید. سوغات چین

تنگه ببر خیزان، چین

تنگه ببر خیزان|چین

این تنگه در جنوب‌غربی کشور چین و در اطراف رودخانه «یانگ‌تسه» واقع شده است. این تنگه شیب بسیار زیادی دارد و در اطراف آن پوشش گیاهی زیادی دیده می‌شود. بسیاری از زمین شناسان بر این باورند که این تنگه و دره اطراف آن عمیق‌ترین دره جهان هستند. پیاده‌روی و لذت بردن از زیبایی‌های این منطقه برای افرادی که شرایط بدنی خوبی دارند توصیه می‌شود. در سفر به سرزمین چین بازدید از این نقطه را از دست ندهید.

تراس‌های لانگجی، چین

تراس های لانگجی|چین

برنج در سرزمین چین از اهمیت بسیاری برخوردار است و غذای اصلی مردم به حساب می‌آید. این منظره زیبا که به «استخوان اژدها» معروف است، مجموعه‌ای از زمین‌های برنج وسیع است که به صورت طبقه‌ای برروی هم قرار گرفتند. ارزش این زمین‌ها به دلیل حاصلخیزی و قدمت آن‌ها است. این زمین‌های برنج بیش از ۵۰۰ سال پیش در این منطقه ساخته شده‌اند. در فصل رویش محصول این زمین‌ها همانند کابل‌های سبزرنگی می‌شوند که باد در آن‌ها را مواج کرده است.

قصر تابستانی، چین

قصر تابستان|چین

این قصر که برای تفریح و خوشگذرانی خانواده سلطنتی ساخته شده در شمال غربی شهر پکن واقع شده است. امپراطور این قصر را برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای پکن در تابستان ساخته است. این قصر در سال ۱۷۵۰ بنا شده اما صدسال بعد توسط فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها تخریب شده است. امپراطور «شیجی» بعدها این قصر را بازسازی کرد.

قایق سواری در یانگ‌تسه، چین

رودخانه یانگ تسه|چین

«یانگ‌تسه» یکی از مشوهرترین رودخانه‌های کشور چین است. این رودخانه از گذرگاه‌های بسیار معروف و جالبی در چین عبور می‌کند. یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که گردشگران در چین انجام می‌دهند،‌ سوار شدن بر قایق تفریحی و گردش در میان مناظر فوق‌العاده و دهکده‌های زیبای چین است. این رودخانه محل زندگی برخی از گونه‌های نادر و در حال انقراض در چین است.

نیایشگاه معلق، چین

نیایشگاه معلق|چین

سرزمین چین به داشتن سازه‌های عجیب و شگرف در دنیا مشهور است. این سازه‌های تاریخی در ارتفاع ۷۵ متری از سطح زمین و در میان صخره‌های سنگی دور از دسترس قرار گرفته اند. گردشگرانی که به چین سفر می‌کنند بازدید از «معابد معلق» را نباید از دست بدهند. این مکان بی‌شک یکی از ارزشمندترین نقاط دیدنی در چین است. این سازه در قرن پنجم ساخته شده است. امپراطورهای بعدی این سازه را بارها تعمیر کرده و یا گسترش دادند.

غار فلوتی، چین

غار فلوتی|چین

این غار که به موزه‌ هنرهای طبیعی چین مشهور است در قسمت جنوبی کشور چین واقع شده است. براساس افسانه‌های باستانی این غار شبیه به یک فلوت است که در اثر حرکت هوا در آن صداهایی تولید می‌شود. به همین دلیل نام «غار فلوتی» برروی آن گذاشته شده است.

سرداب یونگانگ، چین

سرداب یونگانگ|چین

این غار و سرداب تاریخی یکی از بهترین نمونه‌های هنر بوداییان اولیه در چین است. این سرداب در قرون ۵ و ۶ ساخته شده است. در این مکان بیش از ۵۱۰۰۰ تندیس و نماد متعلق به بوداییان قرار دارد. این مجسمه‌ها از چند اینچ تا چندصد متر هستند. در فصول داغ گردشگری در چین این سرداب بسیار شلوغ است. اگر در جستجوی آرامش در این مکان هستید بهتر است در فصول خلوت‌تر به این مکان سفر کنید.

دریاچه غربی، چین

دریاچه غربی|چین

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی در چین و منطقه «هانگژو» دریاچه غربی است. این دریاچه آب بسیار تمیز و شفافی دارد. در اطراف دریاچه غربی مناظر زیبا و پوشش گیاهی انبوهی قرار گرفته است. این دریاچه بی‌نظیری امروزه به نمادی از چین شرقی تبدیل شده است. سالیانه گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند. علاوه بر دریاچه در این ناحیه جنگل­های دست­ساز انسانی، معابد و سازه‌های تاریخی زیادی قرار گرفتند که ارزش تماشا و بازدید دارند.

در این مقاله به قسمتی بسیار ناچیز از زیبایی های چین هزاررنگ پرداختیم. امیدواریم که شما را برای سفر به این کشور پهناور بیش از پیش مشتاق کرده باشیم.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.