غذاهای_اندونزی
امتیاز ما

اندونزی به دلیل طبیعت زیبا و تنوع زیستی به یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای سفر و گردشگری تبدیل شده است. برای سفر به اندونزی باید یک سری نکات مهم را در نظر داشته باشید که بخشی از آن به غذا و بهداشت این کشور مربوط می‌شود. در بخش اول این مطلب چند خوراکی و دلایل مصرف نکردن آن‌ها برای شما توضیح داده شد. امروز در مجله‌ی دور و نزدیک درباره‌ی دیگر مواد خوراکی که گردشگران در سفر به اندونزی باید از آنها دوری کنند خواهید خواند.

در سفر به اندونزی از خوردن میوه‌های پوست کنده خودداری کنید

غذاهای_اندونزی

خیلی از دکه‌های فروش غذاهای خیابانی، میوه‌های پوست‌کنده هم برای فروش قرار می‌دهند و این میوه‌ها اصلا بهداشتی نیستند. چاقویی که برای پوست‌کندن یا تکه کردن این میوه‌ها استفاده می‌شود ممکن است آلوده باشد. خیلی از فروشندگان قبل از پوست کندن میوه‌ها دست‌های خود را نمی‌شویند. به علاوه، پشه‌ها و مگس‌ها بر روی این میوه‌ها و چرخ‌دستی‌هایی که معمولا به ندرت تمیز می‌شوند می‌نشینند. این‌ها مواردی است که قطعا شما را قانع می کند در سفر به این کشور از این میوه‌ها هرگز استفاده نکنید. سوغات بالی

مواد خوراکی خام مصرف نکنید

غذاهای_اندونزی

«بالی» مرکز رستوران‌هایی است که مواد خوراکی خام و ارگانیک عرضه می‌کنند. تنها در صورتی این مواد خوراکی خام که شامل سبزیجات خام هستند را تنها زمانی مصرف کنید که از مکان‌های معتبر خریداری کرده باشید و حتما اطمینان حاصل کنید که این مواد به درستی شسته شده باشند تا خطر عفونت‌های باکتریایی را کاهش دهید.

به سراغ غذاهای خیلی ارزان نروید

غذاهای_اندونزی

به طور کلی غذاها در اندونزی نسبت به کشورهای غربی قیمت پایین‌تری دارند اما باید مراقب باشید به سراغ غذاهای خیلی ارزان نروید. اگر در «وارونگ» (رستوران‌هایی کوچک که توسط خانواده‌ها اداره می‌شوند) غذا می‌خورید، هزینه‌ی یک وعده غذای کامل یک دلار می‌شود و این برای این نوع رستوران‌ها امری عادی است. اما اگر وارونگ یا رستوران‌های دیگر در ازای همین مبلغ یک پرس بزرگ غذا که شامل گوشت هم می‌شود به شما بدهند، آنوقت باید به این مسئله شک کنید. همیشه قیمت غذاها را با توجه به اندازه‌ی آنها مقایسه کنید.

منطبق با فرهنگ اندونزی غذا بخورید

قبل از سفر به اندونزی درباره‌ی فرهنگ این کشور مطالعه کنید. بسیاری از مردم اندونزی هنوز هم سرسختانه در زندگی روزمره به باورهای فرهنگی خود پایبند هستند. برای مثال، هندوهای «بالی» گاو را مقدس می‌دانند بنابراین از گوشت گاو استفاده نمی‌کنند. انتظار چنین کاری از گردشگران نمی‌رود اما بهتر است هنگامی که با یکی از  اهالی در حال خوردن غذا هستید، گوشت گاو سفارش ندهید. خوردن گوشت گاو در معابد و اماکن مقدس ممنوع است. در برخی مناطق، اسلام دین غالب است و خوردن گوشت خوک و نوشیدنی‌های الکی کاملا ممنوع است.

غذاهای خیلی تند نخورید

غذاهای_اندونزی

خوردن غذاهایی که بیش از حد تند هستند می‌تواند به سیستم گوارشی شما آسیب برساند. هنگامی‌که غذا سفارش می‌دهید، به خاطر داشته باشید که مردم اندونزی نسبت به مردم کشورهای غربی تمایل بیشتری به غذاهای تند دارند و این می‌تواند باعث شود غذایی که برای شما آماده می‌کنند، که این غذا می‌تواند «سامبال» یا هر غذای محلی دیگری باشد، بدون اینکه به شما بگویند خیلی تند طبخ شود.  ممکن است در ابتدا خیلی خوب و خوشمزه به نظر برسد اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که این تندی برایتان غیر قابل تحمل می‌شود. شما مجبور نیستید یک غذای تند را تا آخر بخورید یا از ادویه‌جات خیلی تند استفاده کنید.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد اندونزی به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.