سالن کنسرت در آلمان
امتیاز ما

اغلب گردشگران در سراسر دنیا رفتن به یک کنسرت با شکوه را هدف اصلی مسافرت خود در نظر می گیرند، از همین رو قصد داریم در این مقاله برترین سالن‌ های کنسرت آلمان را برای شما معرفی کنیم. برای بررسی این موضوع در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

 

فیلارمونی برلین

فیلارمونی (Philharmonie) برلین، اولین سالن بزرگ و مدرن آلمان به شمار می‌آید که ساخت آن در سال ۱۳۴۲ به اتمام رسید و معماری آن بر عهده هانس شاروند (Hans Scharound) بود. این بنا در غرب برلین و نزدیک منطقه اُکِر (Ocker) قرار دارد و نمای بیرونی آن مانند یک چادر طلایی است. صندلی‌های داخل سالن به گونه‌ای چیده شده‌اند که فاصله تماشاچیان از صحنه نمایش چندان زیاد نباشد. ارکستر فیلارمونیک برلین یکی از بهترین ارکسترها در سطح جهانی است که بلیت‌های آن به‌سرعت به فروش می‌رسند. هرچند، بلیت‌های ظهر و بعدازظهر خریداران کمتری دارند.

 

اشتادهال واقع در ووپرتال

ووپرتال (Wuppertal) شهر کوچکی در شمال کُلن و شمال غربی آلمان است که اغلب خبرهای زیادی از آن به گوش نمی‌رسد. سالن کنسرت زیبا و دیدنی این شهر به نام اشتادهال (Stadthalle)، باوجود اینکه جزو معدود بناهای موجود در بین قلعه‌های نئورنسانسی است، متأسفانه محبوبیت چندانی ندارد. اشتادهال در سال ۱۹۹۰ میلادی (۱۲۸۱ ه.ش.) افتتاح شد و از نظر آکوستیکی با سالن‌های معروف وین و لایپزیگ برابری می‌کرد؛ اما در خلال جنگ جهانی دوم، بمب باران و به‌شدت تخریب شد. این بنا پس از بازسازی، اکنون میزبان ارکستر سمفونی ووپرتال است.

 

خانه کنسرت برلین

خانه کنسرت برلین در میدان ژندارمنمارکت (Gendarmenmarkt) و مرکز میته (Mitte) واقع شده و سال‌هاست که به‌عنوان سالن تئاتر ملی فعالیت دارد. این بنا سال ۱۲۰۰(ه.ش.) و پس از آتش‌سوزی وحشتناکی که در آن رخ داد، بازسازی شد؛ اما طی جنگ جهانی دوم بار دیگر به‌شدت آسیب دید. سالن مجدداً سال ۱۳۶۳ تحت ساخت‌وساز قرار گرفت و از آن موقع میزبان اجراهای مختلفی است. خانه کنسرت برلین اکنون جزو پنج سالن کنسرت برتر جهان به شمار می‌آید. سوغات  آلمان

 

سالن رِگِنتِنبا در شهر بادکیسینگن

بادکیسینگن (Bad Kissingen) معروف به شهر سلامتی است. در گذشته (قرن ۱۸ تا ۱۹) قشر ثروتمند جامعه برای رها شدن از انواع بیماری‌های مختلف به این شهر می‌آمدند و از آنجایی‌که مراحل درمان معمولاً چندین ماه طول می‌کشید، سال ۱۲۹۲ (ه.ش.) سالن موسیقی مجللی برای سرگرمی آن‌ها احداث گردید. تالار اصلی و سالن کنسرت رِگِنتِنبا (Regentenbau) در ۱۳۸۴ مجدداً بازسازی شد و امروزه میزبان نوازندگان بسیاری از سراسر جهان و جشنواره تابستانی کیسینگر (Kissinger) است.

 

فیلارمونی کُلن

فیلارمونی کُلن سال ۱۳۶۳ احداث شده و بااینکه از نظر استانداردهای چیدمان و زیبایی هم‌سطح خانه کنسرت برلین، فیلارمونی برلین و یا البفیلارمونی نیست، اما حس تازه و منحصربه‌فردی را در شنوندگان ایجاد می‌کند. شهر کُلن یکی از ایستگاه‌های گردشگری اروپاست؛ برای همین روزانه کنسرت‌های زیادی در فیلارمونی به اجرا درمی‌آیند.

برای خرید بلیط ارزان هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.