نکات سفر به آفریقای جنوبی
امتیاز ما

با مطالعه این مطلب برای سفر خود به افریقا آماده می‌شوید و از اتفاقات نامطلوبی که ممکن است در این سفر برایتان پیش‌آید مطلع خواهید شد. با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا تمام نکات ضروری برای سفر به آفریقا را بریتان لیست کنیم.

انواع غذا در این کشور بسیارمتفاوت و ارزان است

سفر به آفریقای جنوبی رویای هر آدم شکویی است، در این کشور از رستوران‌های شیک گرفته تا غذاخوری‌های معمولی پیدا می‌شود. از غذاهای سنتی این کشور می‌توان «اسمایلی» (smily) که شبیه به کله پاچه می باشد و « واکی تاکی» (walkie talky) که همان پای مرغ است زا نام برد. اگر تمایلی به امتحان غذاهای سنتی این کشور ندارید هیچ نگران نباشید، شما به سادگی می‌توانید رستواران‌هایی با کلاس جهانی پیدا کنید که از لذیذ‌ترین استیک‌ها گرفته تا بهترین غذاهای گیاهخواری در آن سرو می‌شود.

ممکن است به ویزا نیاز پیدا کنید

وبسایت دپارتمان ثبت احوال آفریقای جنوبی، اطلاعات کاملی درباره این که کدام ملیت‌ها برای سفر به این کشور نیازمند به ویزا هستند ارائه می‌دهند. نحوه اخذ ویزا نیز در این وبسات کاملا توضیح داده شده است. کشورهای اروپایی، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و آمریکا می‌توانند بدون اخذ ویزا به مدت ۹۰ روز در این کشور اقامت کنند.

مراقب وسایل خود باشید

مردم آفریقای جنوبی بسیار مهمان‌نواز هستند، اما مانند تمام مقاصد توریستی جهان، در این کشور هم جیب‌برها و کلاه‌برداران پیدا می‌شوند. ازخریدن جواهرات گران‌قیمت و وسایل الکتریکی خودداری کنید و وسایل ارزشمند خود را در گاوصندوق کوچکی که در محل اقامتان قرار دارد بگذارید.

کرایه کردن ماشین بهترین گزینه برای گشت و گذار است

کرایه ماشین | آفریقای جنوبی

وسایل نقلیه عمومی درآفریقای جنوبی با کشورهای پیشرفته قابل مقایسه نیست. تاکسی در دسترس نیست و این کشور فاقد سیستم مترو است. هرچند یک قطار سریع‌السیرمسیر بین ژوهانسبورگ و «پرتوریا» (Pertoria) طی می‌کند. بهترین انتخاب شما، اجاره یک ماشین و زدن به دل جاده است. فقط به یاد داشته باشید که در  آفریقای جنوبی مانند انگلستان، از سمت چپ جاده رانندگی می‌کنند.

در شهرها آب بنوشید

در شهرهای بزرگ آب آشامیدنی موجود می‌باشد، اما در شهرهای کوچک و روستاها حتما از تمیز ‌آشامیدنی بودن آب مصرفی خود اطمینان حاصل فرمایید.

برای دیدن حیوانات باید به «بوش‌ولد » (Bushuchveld) بروید

حیات وحش | آفریقای جنوبی

برخلاف باور عموم، در این کشور حیوانات آزادانه به اطراف نمی‌روند. اگر می‌خواهید که پنج حیوان معروف آفریقا را ببینید، باید سری به بوش‌ولد بزنید. پارک ملی «کروگر» (The kruger national park) یکی از پارک‌های محبوب می‌باشد اما خیلی پارک‌های بی‌نطیر دیگری نیز وجود دارند که ارزش دیدن را دارد.