مقصد آفتابی در زمستان
امتیاز ما

زمستان زمان سفر به مناطق گرمسیری است. با سرد شدن مناطق آفتابی هدف توریست‌های خواهند شد که به دنبال لذت بردن از گرمای آفتاب هستند. اگر در زمستان قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارید به صفحه اصلی سایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.

با تمام شدن فصل طوفان و آفتابی شدن تدریجی هوای نیم کره‌ی جنوبی و مناطق استوایی، قطعا این کشور‌ها مقصد ایده‌آلی برای مشتاقان هوای گرم و ساحل‌های آفتابی خواهند بود. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید با بررسی ۱۵ مقصد آفتابی در زمستان:

۱۲- «کارتاگنا» (Cartagena)

یکی از شهرهای تفریحی گردشگری بزرگ کشور کلمبیا است که در منطقه‌ی ساحلی کاراییب واقع شده است. کارتگنا یکی از افسانه‌ای‌ترین شهر‌های قاره‌ی آمریکای جنوبی به حساب می‌آید. در سال ۱۵۳۳ میلادی توسط دریانوردان اسپانیایی کشف شد و با توجه به نقره و جواهرات فراوان، نامش به سرعت در جهان مطرح شد. روایت‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد گنج‌های مدفون در این منطقه گفته می‌شود.

۱۳- «کرابی» (Krabi)

کرابی  بخشی از کشور تایلند است که آب وهوای گرمسیری دارد. بهترین زمان برای سفر به کرابی از دیماه تا فروردین است. البته نباید این نکته را نادیده بگیریم که هزینه‌ها در این شهر کمی بالاتر از حد انتظار است. بنابراین اگر قصد سفر به کرابی را دارید خود را برای تعطیلاتی پرخرج آماده کنید. مراکز خرید پیشرفته، هتل‌ها و رستوران‌های مجلل در کنار غواصی‌ و ساحل ماسه‌ای که با تابش خورشید مانند جواهر می‌درخشد از نقاط قوت گردشگری در کرابی به حساب می‌آیند.

۱۴- میانمار (Myanmar)

میانمار | مقصد آفتابی در زمستان

میانمار یا برمه که در منطقه‌ی خاور دور واقع شده است، ‌با وجود سال‌ها جنگ داخلی همچنان جذابیت گردشگری خود را حفظ کرده است. میانمار یکی از کشور‌هایی است که باید در لیست سفر هر گردشگری وجود داشته باشد، «ماندالای» (Mandalay) پایتخت سابق میانمار در دوران سلطنتی این کشور، به عنوان یکی از اسرارآمیزترین شهر‌های جهان شناخته می‌شود. زیارتگاه‌های بودایی و به ویژه معبد «آنگکور» (Angkor) واقع در «کامبودیا» (Cambodia) مکان‌هایی هستند که بازدید از آن‌ها را نباید فراموش کرد.

۱۵- «لنکاوی» (Langkawi)

آخرین گزینه در لیست مقصد‌های آفتابی در فصل زمستان، جزیره‌ی لنکاوی است که از توابع کشور مالزی به حساب می‌آید. جزیره‌ای با ساحل شنی و دریایی به رنگ آبی نیلی، جنگل‌های انبوه و بافت گیاه ضخیم و فشرده، پرندگان کمیاب که باعث شده این جزیره‌ی آفتابی به مکانی مناسب برای عاشقان طبیعت و البته دوستداران آفتاب تبدیل شود. بهترین زمان برای سفر به لنکاوی ۳ ماه زمستان است که با آب و هوای مناسب و دمای هوایی مطبوع لحظات خوشی را برای گردشگران فراهم کرده است. آبشار لنکاوی،‌ باغ پرندگان لنکاوی و باغ وحش لنکاوی، در کنار سواحل آن از پربازدیدکننده‌ترین مکان‌های این جزیره هستند.