امتیاز ما

در ادامه‌ی مطلب کنیا؛ مقصد دوست‌داران حیات‌وحش می‌خوانیم:

بندر «مالیندی» (Malindi)

این ناحیه یک استراحتگاه ساحلی است که بیشتر بازدیدکنندگان آن را توریست­‌های خارجی تشکیل می‌­دهند. این منطقه فرهنگ و هنر غنی دارد و غذاهای محلی خوشمزه در آن طبخ و سرو می­‌شود. امتحان کردن خوراک­‌های مختلف یک منطقه می­‌تواند راهی برای شناخت فرهنگ و سبک زندگی مردمان آن باشد.

مالیندی به طور کلی به دو بخش تقسیم شده است، قسمت تاریخی و گذرگاه توریستی مدرن که هرکدام کاربردهای گردشگری منحصر به خود را دارند.

ساحل آفتابی، صخره‌­های مرجانی و پارک­های آبی این منطقه از مکان­‌هایی هستند که در کمتر نقطه­ای از جهان می­‌توانید آن­ها را ببینید. در کنار تمامی این جاذبه­‌های فوق­‌العاده توریست­‌ها با فرهنگ سواحلی که قدمت آن به قرن ۱۲ میلادی بازمی­گردد آشنا می­‌شوند و از کلیسا‌ها، مساجد و بناهایی که بیش از ۷۰۰ سال از ساخت آن­‌ها می­گذرد بازدید می­‌کنند. بازدید از یک مرکز درمانی که برای درمان و نگهداری از پرندگان منطقه تاسیس شده است تجربه‌ای جذاب و تکرارنشدنی خواهد بود.

دریا بسیار زیبا

 

پارک ملی کوهستان کنیا

در مرکز سرزمین­‌های مرتفع و در قسمت شرقی دره­‌های پهناور کشور کنیا، پارک ملی کوهستان که یک میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است وجود دارد. بلندترین قله این پارک کوهستانی حدود ۵۰۰۰ متر ارتفاع دارد. در میان این قله­‌ها می­توان آتشفشان­‌های فعال و غیرفعال را نیز دید. در قله کنیا سه یخچال طبیعی بزرگ دیده می­‌شود که منظره­ای بی­‌بدیل از برف و سنگ را در منطقه ایجاد کرده‌­اند. پارک ملی کوهستان کنیا به دلیل تنوع زیادی که در جاذبه­‌های طبیعی خود دارد همواره مورد علاقه توریست­‌های مشتاق طبیعت است. در این ناحیه می­‌توان عوارضی از جمله یخچال­‌های طبیعی، قله‌­های آتشفشانی، دریاچه­‌ها، چشمه‌­های آب معدنی، جنگل­‌های سردسیری و جنگل‌­های بامبو را در کنار همدیگر پیدا کرد و از این توازن و تضاد نهایت لذت را برد. حیات­‌وحش متنوع این منطقه که شامل میمون­‌های سیاه، بوفالو، فیل و بسیاری دیگر از حیوانات است بسیار اعجاب‌­انگیز می­‌نماید.

 

 

کوه

«مومباسا» (Mombasa)

دومین شهر بزرگ کنیا و بزرگ­ترین بندر این کشور مومباسا نام دارد. در این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص می­‌توان ترکیبی از فرهنگ­‌های مختلف از جمله عربی، پرتغالی، انگلیسی و آسیایی را مشاهده کرد. این فرهنگ آمیخته باعث شده تا مومباسا بیش از آن­ که شهری آفریقایی به نظر بیاید، یک بندر بین­‌المللی باشد.

مهم­ترین جاذبه‌­های گردشگری این منطقه صخره­‌های مرجانی بزرگ هستند که مکانی بسیار عالی برای ورزش­‌های آبی و غواصی در اختیار گردشگران قرار می‌­دهند، پس اگر به این تفریحات علاقمندید در سفر به کنیا گردش در بندر مومباسا را از دست ندهید.

 

توپ شلیک

در این مقاله تنها به بخش کوچکی از زیبایی­‌های کنیا پرداختیم. باقی ماجراجویی­‌ها در این منطقه را به خود شما میسپاریم تا از نزدیک و با لمس این زیبایی­ها بیش از پیش شگفت‌­زده شوید.