حساسیت غذایی در مسافرت
امتیاز ما

در ادامه‌‌ی مطلب چگونه می‌توان با حساسیت غذایی مسافرت کرد؟ می‌خوانیم:

“بیکر” می‌گوید: «نکته حائز اهمیت این است که حساسیت به مواد غذایی را باید پزشک متخصص حساسیت شناسایی کند و تشخیص بدهد. برخی از مردم بی هیچ دلیلی از خوردن برخی مواد غذایی پرهیز می‌کنند بدون این که حتی یک بار به کلینیک مراجعه کرده باشند. کسانی که به مواد غذایی حساسیت دارند ممکن است نتوانند مانند دیگر افراد در زمینه خوردن غذا تنوع غذایی داشته باشند ولی با این همه، می‌توانند غذاهای جدید را امتحان کنند منتها باید در این خصوص محتاط باشند و قبل از ماجراجویی غذایی تحقیقاتی انجام داده باشند.»خرید بلیط هواپیما

حساسیت غذایی در مسافرت

حالا جاش ماندلباوم در هواپیما روی صندلی مخصوص به خودش می‌نشیند. مادر او قبل از سفر دست کم با چهار شرکت هواپیمایی رسمی و معتبر درباره حساسیت غذایی پسرش صحبت کرده است. حتی از مهماندار هواپیما خواهش کرده است تا در خلال پرواز مراقب جاش باشد. زمانی که قرار باشد پسرش با شرکت هواپیمایی تعاونی به مسافرت برود، قبل از انجام پرواز جایی که قرار است پسرش بنشیند را وارسی می‌کند و مطمئن می‌شود که روی هیچ یک از صندلی‌های هواپیما حتی یک دانه بادام زمینی نریخته باشد. مادر جاش برای این که خاطر جمع شود که خطری پسرش را تهدید نمی‌کند روی صندلی مربوطه روکش تمیز می‌کشد. او غذای مخصوص پسرش را در کیف غذا می‌گذارد و اکیدا از مهمانداران هواپیما می‌خواهد تا هیچ ماده غذایی در اختیار جاش قرار ندهند. در ضمن داروی اپینفرین مورد نیاز جاش برای مواقع ضروری همیشه در دسترس او قرار دارد. در یک هواپیمای شرکت تعاونی مهماندار هواپیما به اطلاع کلیه مسافران می‌رساند که در جمع آنان فرد مبتلا به حساسیت به بادام زمینی وجود دارد و از آنان خواهش می‌کند تا در هنگام پرواز از خوردن بادام زمینی و حتی گذاشتن این ماده غذایی در فضای باز اکیدا خودداری کنند و به این شکل خطرات احتمالی را کاهش می‌دهد.
اما همه خطوط هوایی در قالب شرکت تعاونی کار نمی‌کنند و بنابراین بسیار مهم است که از سیاست‌ها و خط مشی هواپیمای مربوطه قبل از پرواز اطلاع حاصل شود. مجله ی گردشگری دور و نزدیک

بیکر می‌گوید: «مسافرت هوایی می‌تواند به طور مشخص برای کسانی استرس‌زا باشد که رژیم غذایی خاصی را به دلیل ابتلا به حساسیت غذایی دنبال می‌کنند. این کار به این دلیل است که ممکن است در زمان بروز واکنش حساسیت مراقبت‌های ویژه پزشکی در دسترس نباشد. این نوع سفر همچنین می‌تواند از این جهت استرس‌زا باشد که فرد عازم سفر خارج کشور باشد. در چنین سفری اگر شما زبان کشور مقصد را ندانید، مجبورید به دیگران اعتماد کنید تا از خطرات موجود در حساسیت غذایی آگاه شوید.»

مرکز تحقیقات و آموزش حساسیت غذایی (FARE) به چنین افرادی توصیه می‌کند تا در هنگام مسافرت یک نسخه از مدارک پزشکی و نیز داروهای خود را به همراه داشته باشند و در ضمن از قبل نزدیک‌ترین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را شناسایی کنند. “لیان ماندلباوم”، مادر جاش، می‌گوید: «بهتر است تا افراد مبتلا به حساسیت غذایی اولین پرواز روز را برای مسافرت انتخاب کنند و ترجیحا با یک پرواز به مقصد خود سفر کنند و تا می‌توانند از عوض کردن هواپیما در طول مسیر پرهیز کنند چراکه لازم است تا خدمه پرواز از وضعیت اضطراری فرد آگاه باشند. معلوم است که اگر فرد مبتلا به حساسیت غذایی در طول سفر چند هواپیما عوض کند نتیجه سفرش آن چیزی نمی‌شود که انتظارش را داشته است.»