سفر به اندونزی
امتیاز ما

اندونزی که مجمع‌الجزایری با بیش از ۱۷۰۰ جزیره و صدها فرهنگ مختلف است یکی از  کشورهای جنوب شرقی آسیا و یکی از مقاصد محبوب گردشگری است. غذاهای خوشمزه یکی از ویژگی‌های معروف این کشور هستند. اما اجازه ندهید میل شما به خوردن این غذاهای لذیذ، سفر به اندونزی را به دلیل عفونت‌های باکتریایی یا مشکلات دیگری که ممکن است برای سلامتی‌تان پیش بیاید، به تجربه‌ی تلخی تبدیل کند. امروز در مجله‌ی دور و نزدیک خواهید خواند که چه خوراکی‌هایی را نباید در سفر به اندونزی خورد.

در سفر به اندونزی از آب شیر یا آب شهری ننوشید

هنگامی که در اندونزی به سر می‌برید، بهتر است آب تصفیه شده یا آب معدنی به همراه داشته باشید. مردم این کشور عادت ندارند از شیر آب، آب بنوشند پس برای دولت اندونزی لزومی برای افزایش کیفیت آب شهری وجود نداشته است. البته این آب برای استفاده‌هایی غیر از نوشیدن، مانند شست و شوی دست، آشپزی و حمام کردن بی‌خطر و مناسب است. به علاوه می‌توان آن را بعد از جوشیدن برای آشامیدن مصرف کرد.

گورنگان خیلی چرب نخورید

گورنگان_سفر_به_اندونزی

«گورنگان» یک غذای محبوب اندونزیایی است که با سیب‌زمینی، سبزیجات و جوانه‌ی لوبیا تهیه می‌شود. قبل از اینکه این غذا را سفارش دهید، به شکل سرخ شدن این غذا توجه کنید. در غرفه‌های خیابانی، معمولا در ازای خرید ۱۰ عدد از این غذا یک خوراکی رایگان دریافت می‌کنید. بیشتر این غرفه‌های خیابانی، روغن را بارها و بارها داغ می‌کنند به حدی که این روغن کدر می‌شود. همین مسئله باعث افزایش خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌شود زیرا این میزان از چربی اشباع شده باعث انسداد رگ‌ها خواهد شد. سوغات بالی

مراقب خوردن قطعات یخ باشید

سفر_به_اندونزی

اگر قطعات بزرگ یخ را که توسط کامیون‌ها و به روشی غیر بهداشتی به فروشندگان منتقل می‌شوند را ببینید، قطعا متوجه خواهید شد که چرا نباید این یخ‌ها را مصرف کنید. این قطعات اغلب پوشیده نشده و به روش بهداشتی و صحیح منتقل نمی‌شوند و شما نمی‌دانید این قطعات یخ از چه آبی تهیه شده‌اند. معمولا قطعات یخی که دارای یک سوراخ در مرکز هستند قابل اعتمادترند اما برای اطمینان بیشتر، فقط در کافه‌ها و رستوران‌های معتبر یخ مصرف کنید.

از نودل فوری استفاده نکنید

گاهی اوقات گردشگران ترجیح می‌دهند در هزینه ها صرفه‌جویی کنند و برای مثال یک کاسه نودل فوری خریداری کنند. اما این کار ارزش به خطر انداختن سلامتی  را ندارد. در اندونزی هنوز از «فوم پلی استایرن» استفاده می‌شود که دارای ترکیبات سرطان‌زا هستند و این خطر با گرم شدن کاسه افزایش پیدا می‌کند. فوم پلی استایرن همچنین برای محیط زیست خطر دارد زیرا آب نمی‌شود.

گوشت‌ هایی که مشخص نیست از کجا آمده اند را نخورید

غذای_کشور_اندونزی

بارها در اندونزی گزارش شده است که غرفه‌های فروش غذاهای خیابانی از گوشت سگ یا موش به جای مرغ یا گوشت گاو استفاده کرده‌اند و همین باعث شک و ترس در میان گردشگران شده است. اگر قصد سفر به اندونزی را دارید، حتما مراقب باشید زیرا این مسئله تنها به غذاهای خیابانی ختم نمی‌شود. بهتر در مکان‌های شناخته شده و مورد اعتماد غذا بخورید و از خوردن گوشت در دکه‌های غذاهای خیابانی خودداری کنید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.