کلیسای جامع درختی
امتیاز ما

این مقاله مربوط به یکی از آثار هنرمندی مشهور به نام جیولیانو موری که در سال 2001 در زمان تلاش برای ساخت یک کلیسای جامع، کلیسای جامع درختی را خلق کرد. برای معرفی این اثر زیبا با مجله دور و نزدیک همراه باشید :

کلیسای جامع درختی

جیولیانو موری، هنرمند ایتالیایی که به واسطه فعالیت گسترده‌اش در معماری طبیعی با ترکیب مواد ارگانیک همچون شاخه‌های بزرگ و اثرهای زیبا و طبیعی‌اش در محیط زیست مشهور شد. این هنرمند ایتالیایی براساس علاقه زیادی که به طبیعت و چوب داشت، ایده‌های متفاوتی برای ساخت سازه‌هایی طبیعی در فضای باز و طبیعت از درختانی که به شکل دیوار و سقف رشد می‌کنند ارائه و پیاده سازی کرده است. سازه‌هایی طبیعی که بتوان در آن‌ها زندگی کرد.

کلیسای جامع درختی

 

اولین تلاش هنرمند ایتالیایی، جیولیانو موری در سال ۲۰۰۱ برای ایجاد یک کلیسای جامع، زمینه کاری جدید «کلیسای جامع درختی» یا (Cattedrale Vegetale) را فراهم کرد که در اواخر سال ۲۰۱۰ در نزدیکی شهر شمالی «تورنتو» ایتالیا نصب شد. مرگ هنرمند این کار در سال ۲۰۰۹ میلادی باعث شد تا آن را به عنوان یادبودی از زندگی و کار این هنرمند، به وی تقدیم کنند.

این کلیسا شامل ۴۲ ستون است که یک «باسیلیکا» (کلیساهایی که شامل سالن‌های دراز می‌شوند) که شامل پنج راهرو بزرگ می‌شود را تشکیل می‌دهند. شاخ و برگ‌های بزرگ درختانی همچون بلوط و صنوبر در هم بافته شده‌اند تا با رشد و بزرگ شدن آن‌ها ساختار این ۴۲ ستون تشکیل شود. طبق برنامه، ساختار حمایت کننده اطراف این سازه نیز به محض رشد ممرز ها  از بین رفته و باعث ایجاد یک انتقال یک پارچه از ساخته دست انسان به طبیعت می‌شود. درواقع این موضوع باعث می‌شود که با گذشت زمان با یک سازه طبیعی روبرو شویم و یک کلیسای طبیعی داشته باشیم.

کلیسای جامع درختی

در ساختار این کلیسای جامع درختی یا Tree Catheral، می‌توان گفت۱۸۰۰ صنوبر، ۶۰۰ شاخه بلوط و ۶۰۰۰ متر شاخه فندق با یکدیگر ترکیب و ببه روش های متفاوت بافته شده‌اند و به همراه چوب، میخ و ریسمان این کلیسای درختی را تشکیل داده‌اند. وسعت و بزرگی این کلیسای زیبا چیزی بیش از ۶۵۰ متر مربع است. به راستی که ساختن چنین کلیسایی ماه‌ها زمان می‌برد و اصلاً کار ساده‌ای نیست، همچنین ساختن آن نیازمند متخصصان با تجربه و با ذوقی در این زمینه خواهد بود. طول این کلیسا چیزی حدود ۲۸ متر، عرض آن تقریباً ۲۴ متر و ارتفاع آن نیز از چیزی حدوداً ۵ متر تا ۲۲ متر است.

کلیسای جامع درختی

قبل از رفتن به این مکان بهتر است بدانید که …

این کلیسا در نزدیکی شهر «برگامو» در شمال ایتالیا قرار دارد. در واقع اگر بخواهید با ماشین به این مکان سفر کنید چیزی نزدیک به یک ساعت در راه خواهید بود. با این حال در این راه خسته نمی‌شوید، چرا که جاده کوهستانی بسیار زیبایی را در این سفر پشت سر خواهید گذاشت که هر نقطه از آن می‌تواند یک تجربه دلپذیر از سفر را در اختیار شما قرار دهد و باعث شود که این راه یک ساعت تا کلیسا، ارزشش را داشته باشد.

بنابراین، با همه این اوصاف، اگر به کشور ایتالیا سفر می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه فرصت بازدید از این کلیسا را از دست ندهید. مطمئن باشید که بازدید از این کلیسا، یکی از زیباترین تجربه‌های زندگی شمارا رقم خواهد زد، تجربه‌ای که شاید نتوانید هرگز دوباره آن را به دست آورید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ اصلی سایت مراجعه کنید