راه ابریشم | چین
امتیاز ما

وقتی سخن از مسیرهای تجاری به میان می‌آید بیشتر از همه نام «جاده ابریشم» به ذهن خطور می‌کند. این مسیر تجاری باستانی، روم را به چین وصل می‌کرد و وسیله‌ای بود که این دو تمدن بزرگ، کالا‌ها و ایده‌هایشان را با هم مبادله می‌کردند. نام آن از ابریشم که راهش را از چین به غرب درپیش می‌گرفت، گرفته شده است، نامی است که خاطرات شگفت‌انگیز گذشته را یادآور می‌شود. شما تا حدودی می‌توانید سفری که در گذشته، تاجران در پیش می‌گرفتند را خود با یک ماجراجویی در ذهنتان مرور کنید و در این مسیر قدیمی از «شی‌آن» به «اورومچی» سفر نمایید. این‌ها بعضی از مکان‌هایی هستند که باید در طول مسیرتان آن‌ها را ببینید. خرید بلیط هواپیمای تهران پکن

«جنگجویان سفالین، شی‌آن» (The Terracotta Warriors, Xi’an)

جنگجویان سفالین، شی‌آن | چین

یکی از بخش‌های جاده ابریشم، «شی‌آن» به خاطر داشتن جنگجویان سفالی حیرت انگیزی که در نزدیکی آن قرار دارد، مشهور است. گروهی از مجسمه‌هایی که ارتش اولین امپراتور چین را نشان می‌دهد. در دهه ۱۹۷۰ میلادی این محل توسط کشاورزی که در حال حفر چاه بود، یافت شد. این مجسمه‌ها در اواخر قرن سوم میلادی، به همراه امپراطور دفن شدند. اعتقاد بر این بود که این هزاران سرباز سفالی که به اندازه واقعی ساخته شده بودند، ارابه ها و اسب‌ها از امپراتور در زندگی پس از مرگ محافظت می‌کردند. سوغات چین

«لانژو» (Lanzhou)

لانژو | چین

در دوران شکوفایی جاده ابریشم «لانژو» به شهر طلایی مشهور بود. این محل که در ساحل «رود زرد» واقع شده است، در گذشته، یک درنگ بزرگ در مسیر تجارت باستانی بود. اکنون شما می‌توانید از قدم زدن در امتداد رودخانه لذت ببرید و از «تپه سفید پاگودا» برای دیدن نمای فوق‌العاده‌ای از شهر بالا بروید، اما مکانی فراموش‌نشدنی‌تر حتی از اینجا، در نزدیکی این محل در زیر زمین پنهان شده است. غارهای «بینگ‌لینگ‌سی» مجموعه‌ای از غارهای حکاکی شده و دورافتاده‌ای است که قدیمی‌ترین آنها به ۴۲۰ میلادی بازمی‌گردد و تنها توسط قایق قابل دسترسی هستند و تنها در تابستان می‌توان به آن‌جا رفت. حکاکی‌های بودایی در داخل غار مربوط به سلسله‌های متعدد و دوره‌هایی از تاریخ هنری می‌باشد، به طوری که قطعا این‌جا ارزش سفر کردن را دارد.

«جیایوگوان» (Jiayuguan)

جیایوگوان | چین

این منطقه دور افتاده و پر از پستی و بلندی است که می‌توان با قطار شبانه از لانژو به این‌جا آمد. کوه‌های با قله‌های پوشیده از برف «کیلیان» که در کنار شن‌های قرمز رنگ «بیابان گبی» قرار گرفته‌اند، یک تضاد خیره کننده و خارق‌العاده را به وجود آورده‌اند. بهترین تجربه مشاهده مناظر خود را با دیدن دیوار بزرگ چین که دورافتاده اما به خوبی حفظ شده، داشته باشید. بخشی از دیوار که در سال ۱۳۰۰ ساخته شده است، از لحاظ بصری بسیار متفاوت با قسمت‌های شرقی دیوار است. در این قسمت از خاک کوبیده به جای آجر استفاده شده است. 

«گاوچانگ و هزار غار بزکلیک بودا»

گاوچانگ | چین

«گاوچانگ» زمانی یک شهر نظامی در جاده ابریشم بود و اکنون در لیست میراث جهانی به عنوان یکی از مهمترین مکان‌های باستانی چین قرار گرفته است. با فاصله‌ای نه چندان دور از گاوچانگ، «هزار غار بزکلیک بودا» را در کوه‌های شعله ور گاوچانگ می‌توانید بینید. سابقا که در طول چند قرن از ۴۰۰ تا ۱۳۰۰ میلادی که غارها دارای مجموعه‌های نفیسی از دیوار‌نقش ها بودند، بسیاری از این آثار به طور تاسف‌برانگیزی در طول قرن‌های اخیر به تاراج رفت. با این حال، نقاشی‌ها و حکاکی‌هایی که باقی مانده‌اند، تصویر مجذوب کننده‌ای را از افرادی که زمانی در این مناطق زندگی می‌کردند، عرضه می‌کند. بنابراین هنوز در سفر شما ارزش توقف و دیدن را دارد.

«دریاچه بهشتی، اورومچی» (Heavenly Lake, Urumqi)

دریاچه بهشتی | چین

در ارتفاعات بالا در رشته کوه‌های «تیانشان»، یک دریاچه زیبا قرار دارد که مسافران جاده ابریشم نباید بدون دیدن آن مکان را ترک کنند. نام این دریاچه به طور مناسبی انتخاب شده است و آب بسیار شفاف آن یک منظره زیبا و تضادی با شهرهای مدرن چین به وجود آورده است. این منطقه از مرزهای مغولستان و قزاقستان دور نیست و چادر‌های سنتی مغولی که در این منطقه پراکنده شده، باعث می‌شود شهر ارومچی و اطراف آن حس مکانی که فرهنگ‌ها در آن تلاقی می‌کنند، را به شما بدهد. دیدن این مکان، یک راه مناسب برای پایان دادن به سفر شما در مسیری است که زمانی تمامی تمدن‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌ساخت.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.