دوبی با بچه ها کجا برویم
امتیاز ما

با اینکه می‌گویند دوبی شهربازی ثروتمندان است اما این شهر گرم خانواده‌پسند می‌تواند شهربازی بچه‌ها هم باشد. شرایط اقلیمی بیابانی امارات باعث می‌شود بیشتر فعالیت‌ها زیر سقف انجام شود، اما دوبی حتی برای بازیگوش‌ترین بچه‌های دنیا هم فضا برای این سو و آن سو پریدن دارد. دوبی کم‌کم دارد نام خود را به عنوان پایتخت پارک‌های تم‌‌دار در دنیا ثبت می‌کند. بازی‌های پرتحرک و پرمخاطره‌اش حتی بزرگسالان‌ را هم به هیجان می‌آورد. پس بدانید که می‌توانید همه جا در کنار فرزندان خود از دوبی و مخاطره‌های امروزی‌اش لذت ببرید و شاهد شادی کودکانه باشید؛ شاید خودتان هم دوباره احساس کودکی کردید. در ادامه برای معرفی و توضیح مختصر راجع‌به هر یک از آن‌ها با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

پارک آبی آکواوِنچِر دوبی

پارک آبی آکواونچر دوبی

نام این پارک آبی (Aquaventure) از ترکیب دو کلمه «Aqua» و «Adventure» ساخته شده که در زبان ما اولی به معنای «آب» و دومی به معنای «مخاطره» است. بنابراین خود و فرزندان‌‌تان را باید برای هیجان‌های آبی این پارک آماده کنید، آن هم در ارتفاع. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری دوبی همین پارک‌های آبی است‌ و مسافران دوبی احتمالا تجربه‌اش را از سرگذرانده‌اند و حالا کلی خاطره از مخاطره‌های شجاعانه‌تان دارند. سرسره‌های پیچ در پیچ مرتفعی که با جریان آب مسافرانش را به سمت استخر سوق می‌دهد، برای بچه‌ها قاعدتا حکم بهشت را دارد و برای عشاق آب و ارتفاع تجربه‌ای لذت‌بخش. کسانی که احساس می‌کنند می‌ترسند، شاید بهتر باشد بعد از ورود به این پارک کمی محتاطانه عمل کنند و از بازی‌های کم‌خطرتر شروع کنند.

جایی هم هست به اسم «ریوِر راید» (River Ride) که می‌توانید خانوادگی با یک تیوب روی آب شناور باشید و هر سی ثانیه موجی مصنوعی بیاید و شما را در خودش بچرخاند تا واقعا احساس کنید در دریا هستید.

گرین پِلَنِت دوبی

گرین پلنت دوبی

تنها در دوبی و دمای چهل‌وپنج درجه سانتیگرادش است که می‌توان اکوسیستم باران‌جنگلی گرمسیری را به وجود آورد. این جنگل مصنوعی، خانه بیش از سه‌هزار گونه حیوانی و گیاهی از جمله میمون‌ها، ایگوانا (از خانواده مارمولک‌ها) و نوک‌شاخ‌ها، در یک گنبد شیشه‌ای دور یک درخت انجیر ساختگی بیست‌وپنج متری در دوبی به نام «گرین پلنت» (Green Planet) یا «سیاره سبز» شناخته می‌شود. بچه‌های بزرگ‌ترتان که به حیات‌وحش علاقه‌ دارند، از این مکان لذت خواهند برد. اما باقی امکانات گرین پلنت کودک خردسال شما را به هیجان خواهد آورد. راهنماهای این سیاره سبز هم به اندازه کافی آموزش‌دیده و مشتاق هستند که بتوانند بزرگسالان را با اطلاعات زیادشان به وجد بیاورند. خردسالان هم که آن‌قدر بهشان خوش می‌گذرد که اصلا متوجه نمی‌شوند چه به معلومات‌شان اضافه می‌شود. خرید ارزان بلیط تهران دبی| بلیط دبی تهران

پارک‌ بالیوود دوبی

 

پارک بالیوود دوبی

این مجموعه پارک، پنج بخش دارد که هر یک بر اساس یکی از محصولات صنعت سینمای افسانه‌ای بمبئی طراحی شده است. به این پارک بروید و با فرزندان‌تان در دنیای رنگارنگ آهنگ‌های هندی فیلم‌های معروف سینمای هندوستان غرق شوید. آن‌هایی که نوجوانی و جوانی‌شان را در دهه پنجاه و شصت گذرانده‌اند، شاید فرصت خاطره‌بازی پیدا کنند. برای بچه‌ها هم که رنگ و موسیقی همیشه خوشایند خواهد بود. در گوشه‌ای می‌توانید اجرای زنده ببینید، در پس‌زمینه‌اش تصاویری از معابد و دیدنی‌های هندوستان روی نمایشگرهای بزرگ ال‌ای‌‌دی؛ در گوشه دیگر بازی‌های سه‌بعدی و چهاربعدی کنید؛ یک برنامه هم هست که شما را در اجرای زنده رقص و موسیقی مشارکت می‌دهد، قطعا برای بچه‌ها سرگرم‌کننده خواهد بود. تصور کنید دختر کوچک‌تان با موسیقی هندی برقصد و حتی شاید بخواند.

پیست اسکی دوبی

پیست اسکی دوبی

پیست اسکی در گرمای امارات؟ کدام اسکی‌بازی هست که به چنین فرصتی نه بگوید. اسکی سرگرمی تقریبا گرانی است اما در ایران، به خصوص در تهران، طرفداران زیادی دارد. به هر حال تجربه تماشای یک پیست اسکی در آن شرایط اقلیمی می‌تواند برای بزرگ‌ترها جالب باشد و برف و سواری روی یخ هم برای بچه‌ها.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.