ایالات‌ متحده آمریکا
امتیاز ما

از سال ۱۲۷۴ تاکنون نام سرود ملی ایالات‌ متحده آمریکا «امریکای زیبا» بوده است. وودی گاتری (Woody Guthrie) آهنگساز و ترانه‌سرای آمریکایی، در سال ۱۳۳۰ آهنگی منتشر کرد که بخشی از متن آن چنین بود: «از کالیفرنیا گرفته تا نیویورک، و از جنگل ردوود (Redwood) تا آب‌های گلف استریم (Golf Stream)؛ این سرزمین برای من و تو ساخته‌شده است». در ادامه سعی داریم به معرفی زیباترین شهرهای امریکا بپردازیم که نفس گردشگران را در سینه حبس می‌کنند. بلیط هواپیما مناسب

چارلستون، کارولینای جنوبی، ایالات‌ متحده آمریکا

شهر ساحلی و تاریخی چارلستون دارای بناهای یادبود زیادی از جنگ‌های داخلی مختلف و ساختمان‌های استعماری عجیب‌وغریبی است که قدمت آن‌ها به ۴۰۰-۳۰۰ سال پیش برمی‌گردد. زیبایی تاریخی منحصربه‌فرد و سنت گولا (Gullah)، این حس را در بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند که گویی قدم به دنیای گذشته نهاده‌اند. چارلستون همچنین دارای سواحل زیبا، زمین‌های گلف معروف و نمایشگاه‌های هنری متعدد برای افرادی است که مکان‌ها و تفریحات مدرن را ترجیح می‌دهند.

سن‌پترزبورگ، فلوریدا

سن‌پترزبورگ ممکن است محبوبیت سایر شهرهای فلوریدا نظیر میامی را نداشته باشد، اما لقب «شهر آفتاب» را به خود اختصاص داده است. سن‌پترزبورگ تقریباً در کل سال گرم و آفتابی بوده و سواحل زیبا و متعدد از امتیازات این شهر به شمار می‌روند. افرادی که علاوه بر قدم زدن کنار ساحل به فرهنگ و هنر غربی نیز علاقه دارند، می‌توانند از موزه سالوادور دالی دیدن کنند. ناگفته نماند که این موزه بزرگ‌ترین مجموعه از آثار دالی را شامل می‌شود.

نیوپورت، رودآیلند

اگر جزو بومیان رودآیلند و یا علاقه‌مندان به تاریخ نباشید، احتمالاً با نژادهای اصیل و قشر سطح بالای نیوپورت آشنایی نخواهید داشت. این شهر یکی از مکان‌های موردعلاقه خاندان کندی برای گردش و تفریح بود و به دلیل داشتن معماری چشم‌نواز و نواحی تاریخی به‌جامانده از عصر طلایی امریکا (اواخر قرن ۱۹ تا اوایل قرن ۲۰)، شهرت جهانی دارد. نیوپورت همچنین یکی از مکان‌های مناسب برای قایقرانی محسوب می‌شود.

سانفرانسیسکو

علی‌رغم تغییرات فرهنگی و دراماتیک اخیر، سانفرانسیسکو یکی از زیباترین شهرهای ایالات متحده باقی ماند. این شهر خلیجی با جاذبه‌های فرهنگی متعدد، مناظر حیرت‌انگیز و خانه‌های ساخته شده به سبک ویکتوریایی، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. علاوه بر این فضاهای سبز، سواحل شنی ممتد و پل گولدن گیت (Golden Gate)، پس‌زمینه عاشقانه‌ای را به شهر بخشیده‌اند.

مدیسون، ویسکانسین

مدیسون گنجینه‌ای در شمال امریکاست. افق شهری زیبا و مسیرهای دوچرخه‌سواری نزدیک دریاچه، حس حضور در یک کلان‌شهر را به افراد نمی‌دهند. بازدید از ساختمان دانشگاه بسکام هال (Bascom Hall) در یک روز گرم آفتابی از کارهایی است که به گردشگران توصیه می‌شود.

ساحل ویرجینیا، ویرجینیا

ویرجینیا با دارا بودن کیلومترها خط ساحلی بی‌نظیر، افراد مشتاق از سراسر جهان را برای موج‌سواری در آب‌های اقیانوس اطلس فرامی‌خواند. تفرجگاه‌ها و رستوران‌های ساحلی با انواع و اقسام غذاهای لذیذ و مناظر زیبا و آرامش‌بخش، دست‌به‌دست هم داده و یک روز باورنکردنی را برای گردشگران رقم می‌زنند. همچنین پارک تفریحی بوش گاردنز (Busch Gardens) از مکان‌های مناسب برای تعطیلات خانوادگی به شمار می‌آید. ساحل ویرجینیا در نزدیکی جیمزتاون (Jamestown)، یعنی قدیمی‌ترین محله‌ مسکونی در ایالات‌ متحده امریکا، قرار دارد.

جکسون، وایومینگ

جکسون ممکن است ازنظر بازدیدکنندگان کوچک به نظر برسد؛ اما به‌عنوان کم‌جمعیت‌ترین شهر ایالات‌ متحده آمریکا، اکثر ویژگی‌های یک کلان‌شهر را دارد و سالانه میلیون‌ها گردشگر از پارک ملی گرند تتون (Grand Teton) و پارک ملی یلو استون (Yellowstone) در نزدیکی آن دیدن می‌کنند. پیست‌های اسکی جکسون از شهرت جهانی برخوردارند و در جنوب شرقی این شهر تپه کوچک اما چالش‌برانگیزی وجود دارد که پیست اصلی به نام اسنو کینگ (Snow King) روی آن قرار گرفته است. یکی دیگر از پیست‌های معروف جکسون مانتین هول (Mountain Hole) نام دارد. همچنین در چهار ورودی میدان اصلی شهر دروازه‌هایی با شاخ گوزن ساخته شده که جزو جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند.

پردیدوکی، فلوریدا

پردیدوکی به معنای «کلید گمشده» در زبان لاتین، همچون جواهری در قلب شهر پنساکولا (Pensacola) مخفی شده است. این شهر کوچک برای علاقه‌مندان به طبیعت جذابیت‌های فراوانی دارد و نیمی از مساحت آن را پارک‌ها، سواحل و حیات‌وحش تشکیل می‌دهند. غواصان و ماجراجویان نیز می‌توانند از کشتی نظامی غرق‌شده در آب‌های پردیدوکی دیدن نمایند. خرید بلیط هواپیما تهران لس آنجلس

فیلادلفیا

فیلادلفیا پنجمین شهر پرجمعیت آمریکاست که بین نیویورک و واشنگتن واقع‌شده و ازنظر شهری مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد. البته در سال‌های اخیر تعداد بازدیدکنندگان بیشتر از قبل شده است. فیلادلفیا اولین پایتخت ایالات‌متحده بوده و رستوران‌ها، بناهای تاریخی، موزه‌ها و استیک پنیری مشهوری دارد.

لینکلن، نبراسکا

ایالت نبراسکا صخره‌های متحرک و دشت‌های ناهموار را در ذهن افراد تداعی می‌کند؛ اما شهر لینکلن الماسی تراشیده در بین این طبیعت خشن است. لینکلن علاوه بر رستوران‌ها و موزه‌ها، نمایشگاه آموزشی جالبی دارد که جزئیات تکامل نبراسکا را در طی ۱۰۰ سال اخیر به تصویر می‌کشد.