صندلی هتل
امتیاز ما

اجازه دهید بی‌پرده به این موضوع بپردازیم که حفظ سلامتی در زمان گذراندن تعطیلات یکی از ملزومات و موارد اساسی و اصولی است که اگرچه مسئله‌ای است که ساده و پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسد اما به شکل حائز اهمیت در خورد توجه جدی است. در حین سفر و گذران تعطیلات نه‌تنها خواب فرد دستخوش تغییر و حتی اندک می‌شود بلکه محیط پیرامون او و هزاران هزار جرم و باکتری که در اطراف او پرسه می‌زنند و گاه به درون او راه پیدا می‌کنند می‌توانند آخر قصه سفر و تعطیلی او را به گونه دیگری رقم بزنند. اما مگر قرار است که هر کس پا درراه سفر گذاشته مسیرش به بستر بیماری راه کج کند؟ با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

برخی اما اطمینان تام و تمام به هتل و اتاقی دارند که در آن برای خود گرفته‌اند و گمان ساده می‌کنند که در این از اتاق امنیت کامل برخوردارند که البته قصد نداریم بگوییم چنین نیست اما دراین‌باره نیز باید تجدیدنظر کرد. به‌طور حتم در نگاه اول اتاقی که برای اقامت خود در هتل اختیار کرده‌اید خیلی زیبا و تمیز جلوه می‌دهند ولی در همین اتاق جرم‌ها و میکروب‌هایی زندگی می‌کنند که قادرند حتی مسیر زندگی شما را منحرف کنند به‌گونه‌ای حتی در مخیله شما نگنجیده باشد که اتاق شما در هتل تا این اندازه مکان نامحتملی باشد. بیماری‌های پنهان‌شده در هوا و ابزار و وسایل اتاق هتل آغاز دردسر و گرفتاری شما هستند. حتماً می‌پرسید خطرناک‌ترین جای اتاق در هتل کجا است؟ باورش مشکل است ولی جایی به‌جز صندلی نیست!

«جنا»، خدمتکار هتلی در نیویورک، می‌گوید: «خیلی‌ از مهمان‌های هتل عادت دارند که با برهنه روی صندلی داخل اتاق بنشینند. درست است که ما بیشتر وقت‌ها همه وسایل اتاق را تمیز و ضدعفونی می‌کنیم اما بااین‌حال توصیه می‌کنیم که قبل از نشستن بر روی صندلی داخل اتاق هتل حتماً حوله یا روتختی را روی صندلی بیندازند و بعد بنشینند.»

خلاصه کلام این‌که اگر قبل از سکونت در اتاق هتل آن‌گونه که لازم است از بهداشتی و سالم بودن فضای اتاق اطمینان حاصل نکنید و یا حتی اگر به اطمینان کامل در این خصوص رسیدید ولی صندلی یا صندلی‌ها موجود در اتاق را جدی نگرفتید، دچار هر ناخوشی که شدید در وهله اول شک و ظن به همان صندلی ببرید! صندلی‌های داخل اتاق هتل نه‌تنها می‌توانند تعطیلات شما را خراب کنند بلکه می‌توانند از شما به‌عنوان ناقل و حامل بیماری به شهر و دیارتان استفاده کنند. چه گونه؟ جرم‌ها و میکروب‌های موجود بر صندلی به لباس‌ها و وسایل سفر شما می‌چسند و باقی قضایا…!

نکته ناگفته نهایی این‌که حتی وقتی در هواپیما می‌نشیند حتماً دقت کنید کجا می‌نشینید. لابد می‌گویید اگر این‌طور است پس لازم است زمانی که در خانه خود هستیم نیز مراقب جای نشستن خود باشیم. از بابت چنین حساسیتی شما را سرزنش نمی‌کنیم چون اگر راستش را بخواهید تا حدودی با شما موافقیم!