فرودگاه‌ های برتر
امتیاز ما

فرودگاه های برتر جهان را می‌شناسید؟ پرواز‌های طولانی‌مدت در مبدا و مقصد برای مسافران مالیات در نظر می‌گیرند. اما بهترین فرودگاه‌های جهان تجربه‌ی سفر را برای مسافران آسان می‌سازند و امکاناتی غیرمنتظره برای آن‌ها فراهم می‌کنند. قرار دادن دوش در اتاق‌های سرویس بهداشتی، سرگرمی و وسایل پزشکی و بهداشتی و انواع مختلفی از مواد خوراکی سالم ازجمله این امکانات هستند.

هرساله برای نظرسنجی بهترین‌ها، «T+L» از خوانندگان بر اساس تجربیاتی که در سفرهای مختلف به دست آورده‌اند می‌خواهد تا نظرات خود را درباره‌ی بهترین هتل‌ها، مناطق گردشگری، شهرها، جزیره‌ها، کشتی‌های تفریحی، اسپاها و فرودگاه‌ها به اشتراک بگذارند. فرودگاه‌ها بر اساس دسترسی، امنیت، رستوران‌ها و کافه‌ها، مراکز خرید و طراحی ارزیابی می‌شوند. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید. بلیط هواپیما

لیست سالانه‌ی فرودگاه‌ های برتر

لیست برترین‌های امسال بیشتر شامل فرودگاه‌هایی در آسیا و خاورمیانه بود و تنها دو فرودگاه اروپایی در میان ۱۰ فرودگاه برتر جهان بودند. این دو فرودگاه به نام‌های «شیفول» و «زوریخ» در آمستردام و سوئیس قرار دارند.

اگرچه برخی مسافران از فاصله‌ی زیاد بین ترمینال‌ها و آزاردهنده بودن آن صحبت کرده بودند، ویژگی‌های مثبت این فرودگاه مانند راهنمایی عالی، فروشگاه‌های آزاد فرودگاه ( فروشگاه‌های معاف از حقوق گمرکی) و کارکنان خوش‌برخورد و کمک‌کننده بر ویژگی‌های منفی غلبه می‌کنند. پدر و مادرانی که با فرزندان خود مسافرت می‌کنند از یک ویژگی این فرودگاه‌ها خیلی راضی بودند به این دلیل که مکان‌های زیادی برای خانواده‌ها وجود دارد تا استراحت کنند و نگران این نباشند که کودکانشان ممکن است مزاحم دیگران شوند. خدمات فرودگاه مشهد 

یک فرودگاه که در این لیست جایگاه شماره‌ی ۲ را به خود اختصاص داده، فرودگاه بین‌المللی «حمد» در دوحه‌ی قطر است و مرکزی مجهز مخصوص به سلامت و تناسب‌اندام را برای مسافران فراهم کرده است که دارای زمین‌های اسکواش و استخرهای سرپوشیده است. علاوه بر این در همکاری با موزه‌های قطر، اثرهای هنری نیز به نمایش می‌گذارد. خدمات فرودگاه کیش

فرودگاهی که در جایگاه پنجم لیست برترین فرودگاه‌های جهان قرار دارد، فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ است که دارای سالن نمایش آی مکس، بازی‌های واقعیت مجازی گلف و مرکز خریدی برای خوراکی‌های مخالف به نام « شرق تا غرب» است و مسافران می‌توانند غذاهای مختلف از پیراشکی تا گوشت سرخ‌شده را امتحان کنند. فرودگاه های بدون مالیات جهان کدام است؟

برای پنجمین سال متوالی، فرودگاه سنگاپور جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و این را مدیون دسترسی آسان، طراحی منحصربه‌فرد، و باغ داخلی، که شامل باغ پروانه‌های شگفت‌انگیزی است می‌داند. یکی از خوانندگان این فرودگاه را این‌گونه توصیف کرده بود:« غذاهای عالی و مراکز خرید فوق‌العاده، وای‌فای رایگان در قسمت خدمات مشتریان این فرودگاه را یک فرودگاه نمونه ساخته است.» خواننده‌ی دیگری نوشته بود:« سالن‌های سینما و آبشارها… کاش فرودگاه‌ های آمریکا هم‌چنین امکاناتی داشتند.»

اگر مقصد بعدی شما یکی از این کشورها است یا از آن‌ها گذر می‌کنید، حتما کمی وقت بگذارید تا از خدمات و امکانات بهترین فرودگاه‌های جهان بهره‌مند شوید.

با داشتن سالن سینمای رایگان، مکان استراحت، باغ گل آفتابگردان، اسپا و استخر‌های روف‌تاپ، فرودگاه «چانگی» سنگاپور همچنان نظر کاربران و مسافران را جلب می‌کند و جایگاه شماره‌ ۱ را نصیب خود می‌کند.یک ویژگی منحصربه‌فرد این فرودگاه داشتن هتل‌های داخل ترمینال است که به مسافران اجازه می‌دهد تا پرواز بعدی خود یک اتاق رزرو کرده و استراحت کنند. به گفته‌ی یکی از خوانندگان، مراکز سرگرمی و تفریحی با خوراکی‌های خوشمزه به‌وفور در آنجا یافت می‌شود . یک فرد می‌تواند چند روز بدون اینکه احساس کسلی کند در این فرودگاه زندگی کند.

 

فرودگاه «شیفول» در آمستردام با امتیاز ۷۸.۹۸

فرودگاه های برتر

فرودگاه ابوظبی با امتیاز ۷۹.۱۲

فرودگاه‌ های برتر

 

فرودگاه زوریخ در سوئیس با امتیاز ۸۰.۸۵

فرودگاه‌ های برتر

 

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ با امتیاز ۸۳.۸۱

فرودگاه‌ های برتر

 

فرودگاه بین‌المللی «اینچون» در کره‌ی جنوبی با امتیاز ۸۴.۴۶

فرودگاه‌ های برتر

 

فرودگاه بین‌المللی دوبی با امتیاز ۸۵.۳۰

فرودگاه‌ های برتر

فرودگاه بین‌المللی «حمد» در دوحه، قطر با امتیاز ۸۶.۰۵

فرودگاه‌ های برتر

فرودگاه «چانگی» سنگاپور با امتیاز ۹۰.۶۴