سفر به کیوتو
امتیاز ما

«کیوتو» پایتخت سابق ژاپن و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور است. سفر به کیوتو برای کسانی که به فرهنگ و هنر ژاپن علاقه دارند بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در قسمت قبلی این مطلب به معرفی مکان‌هایی که می‌توانید در سفر به کیوتو از آنها بازدید کنید پرداختیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا با چند جاذبه‌ی گردشگری دیگر کیوتو آشنا شوید.

قلعه نیجو

قلعه_نیجو_کیوتو

«قلعه‌ی نیجو» در مرکز کیوتو واقع شده است. این قلعه در سال ۱۹۲۶ به دستور «توکوگاوا ایه‌یاسو»، موسس دور‌ه‌ی «ادو»، آخرین دولت نظامی ژاپن ساخته شد. در طول سال‌‌هایی که گذشت، قلعه‌ی نیجو دستخوش تغییرات زیادی شد. با ظهور و سقوط دولت حاکم، موقعیت سیاسی این قلعه نیز تغییر می‌کرد. امروزه این قلعه از چندین بنا، خندق، دیوارها و باغ‌های زیبا تشکیل شده است. فضای داخلی این قلعه به شکل قدیمی خود حفظ شده و گردشگران می‌توانند بدون کفش بر روی تشک‌های «تاتامی» راه بروند و گوشه‌ای از زندگی مردم ساکن این قلعه را تجربه کنند. خرید بلیط هواپیما تهران توکیو

معبد هونن این

معبد_هونن_این_کیوتو

معبد «هونن این» یکی از معابد کوچک و کمتر شناخته شده در کیوتو است که در لیست مکان‌هایی که در سفر به کیوتو باید ببینید قرار می‌گیرد. برای ورود به این معبد از یک دروازه‌ی پوشیده شده از خزه عبور کرده و وارد زمین‌های این معبد می‌شوید. ممکن است از لحاظ مساحت، قابل مقایسه با دیگر معابد کیوتو نباشد اما آرامش و سکوت این معبد را به ندرت می‌توان در معابد دیگر پیدا کرد.  معبد هونن با طبیعت زیبایی احاطه شده و این زیبایی در فصل بهار با وجود شکوفه‌های گیلاس بیشتر خواهد شد. در فصل پاییز هم برگ‌های درختان به رنگ‌ها نارنجی و صورتی در می‌آیند که آن هم زیبایی خاص خودش را دارد.

کاخ امپراتوری کیوتو

پارک_سلطنتی_کیوتو

کاخ امپراتوری کیوتو تا ۱۱ قرن، پیش از اینکه پایتخت به توکیو تغییر پیدا کند، محل زندگی خاندان امپراتوری ژاپن بوده است. این کاخ بخشی از پارک سلطنتی کیوتو است. پارک سلطنتی برای عموم باز است اما برای بازدید از این کاخ، باید در تورهای گردشگری‌ای که توسط پایگاه خاندان امپراتوری ژاپن ارائه می‌شود ثبت نام کنید.  این تور به زبان‌های انگلیسی یا ژاپنی، اطلاعات و تاریخچه‌ی این کاخ سلطنتی را برای گردشگران توضیح می‌دهد. اگر نتوانید در در این تورهای گردشگری شرکت کرده و از کاخ دیدن کنید، پارک، برکه و معابد به اندازه‌ی کافی زیبا و جذاب هستند.

برج کیوتو

برج_کیوتو

برج کیوتو شاید نشانی از فرهنگ و تاریخ ژاپن در خود نداشته باشد زیرا با معماری و ابزار مدرنی چون شیشه و فولاد ساخته شده است. با این حال اگر قصد سفر به کیوتو را دارید، بازدید از این برج را فراموش نکنید. برج کیوتو ۱۳۱ متر ارتفاع دارد و بر روی یک ساختمان ۹ طبقه ساخته شده و به سمت ایستگاه راه‌آهن کیوتو است. برج دیده‌بانی در بالای برج کیوتو به قسمت‌هایی از این شهر چون کوه «هیگاشی‌یاما» و «آراشی‌یاما» و به سمت شرق و غرب این شهر دید دارد.

دوچرخه سواری در کیوتو

اگر مدت زیادی در کیوتو نمی‌مانید و قصد دارید همه‌ی این جاذبه‌های گردشگری را در کیوتو ببینید، می‌توانید از همه‌ی آنها در طول یک روز بازدید کنید. در پروژه‌ی «تور دوچرخه‌سواری در کیوتو» شرکت کنید. این تور به گردشگران دوچرخه کرایه می‌دهد و اگر به راهنمای تور احتیاج داشته باشند به آنها تورهای خصوصی ارائه می‌دهد. این تورها ۳ تا ۸ ساعت زمان می‌برند. کیوتو دارای فضای مسطح و باز است و همین باعث می‌شود مکان ایده‌آلی برای دوچرخه‌سواری باشد.