سفر به کیوتو
امتیاز ما

«کیوتو» یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ژاپن است. این کشور دارای تاریخی چند صد ساله بوده و یکی از قطب‌های مذهبی ژاپن به شمار می‌رود. کیوتو پر از جاذبه‌های فرهنگی است؛ از کاخ‌های قدیمی گرفته تا معابد پنهان این شهر. علاوه بر بازدید از معابد و کاخ‌ها، فعالیت‌های دیگری هم می‌تواند لذت سفر به کیوتو را لذت‌بخش سازد. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید تا با برخی از کارهایی که می‌توانید در کیوتو انجام دهید بیشتر آشنا شوید. خرید بلیط هواپیما تهران توکیو

معبد کیومیزو درا

معبد-کیو-میزو-درا-کیوتو

معبد بودایی «کیومیزو درا» یکی از معروف‌ترین معابد کیوتو است و به دلیل منظره‌ی بسیار زیبای آن، بازدید از این معبد در سفر به کیوتو حتما توصیه می‌شود. معبد کیومیزو درا بر روی تپه‌ای در منطقه‌ی «گیون» قرار دارد. این معبد با درختان گیلاس زیادی احاطه شده که در فصل بهار به رنگ صورتی شکوفه‌های گیلاس و در فصل پاییز به رنگ‌ نارنجی در می‌آیند. رنگ‌های زیبای این درختان در این فصول باعث ایجاد منظره‌ی فوق‌العاده از معبد می‌شوند.

سایهوجی

سایهوجی-کیوتو

«سایهوجی» یکی از مکان‌های دیدنی کیوتو است که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. درختان و طبیعت زیبای این باغ، منظره‌ای جادویی به آن بخشیده‌اند. در مرکز این باغ برکه‌ای وجود دارد که به شکل یکی از حروف الفبای کانجی به معنای «قلب» طراحی شده است. این برکه با درختان و علف‌های سبز احاطه شده و این باغ را به محیطی آرامش‌بخش و مکانی برای تمرکز تبدیل کرده است. سایهوجی همچنین با نام «کوکه‌درا» خوانده می‌شود که به معنای «معبد پوشیده شده از خزه» است. برای بازدید از این باغ باید حتما از قبل نوبت خود را رزرو کنید.

موزه‌ بین المللی مانگا در کیوتو

موزه-مانگا-کیوتو

اگر از طرفداران کمیک‌های ژاپنی هستید،‌ موزه‌ی بین‌المللی «مانگا» یکی از موزه‌هایی است که حتما در سفر به کیوتو باید از آن دیدن کنید. این موزه دارای مجموعه‌ای بیش از سیصد هزار آیتم مرتبط با مانگا است که آن را به یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در ژاپن تبدیل کرده است. نمایشگاه‌ها و رویدادهای زیادی در این موزه برگزار می‌شود اما آنچه بیشتر از همه طرفداران مانگا را به هیجان می‌آورد، «دیوار مانگا» است. این دیوار ۲۰۰ متر طول دارد و ۵۰۰۰۰ جلد مانگا از پنجاه سال اخیر را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می‌توانند آنها را به صورت رایگان برداشته و بخوانند. به علاوه در این موزه می‌توانید قدیمی‌ترین و کمیاب‌ترین مانگا‌ها را هم پیدا کنید.

بازار نیشیکی

بازار-نیشیکی-کیوتو

در کیوتو انتخاب‌های زیادی برای غذاخوردن وجود دارد اما برای اینکه بتوانید با هزینه‌ی کمتری از غذاهای محلی کیوتو بخورید، باید سری به بازار «نیشیکی» بزنید. در این بازار بیش از سیصد غرفه با انواع و اقسام غذاهای محلی وجود دارند که غذاهایی از جمله «تاکویاکی» و «رامن» به فروش می‌رسانند. در بسیاری از غرفه‌ها تنها چند صندلی برای نشستن مشتریان قرار گرفته است و معمولا گردشگران در حال قدم زدن چندین نوع غذا را امتحان می‌کنند. در سفر به کیوتو می‌توانید علاوه بر بازدید از معابد و مغازه‌های مختلف از غذاهای محلی خوشمزه‌ی کیوتو هم امتحان کنید. این بازار در روزهای چهارشنبه یا یکشنبه تعطیل است.