عکاسی
امتیاز ما

اینستاگرام به تازگی فهرست سالانه خود را با موضوع شهرهایی که سوژه عکاسی بوده‌اند را منتشر کرده است.

گردشگرانی که به دنبال کشورهایی با ویژگی‌ها خاص هستند خوب است بدانند که وقت آن فرارسیده که یاد بگیرند تا قدری حرفه‌‌ای‌تر با گوشی‌ها تلفن همراه هوشمند خود عکاسی کنند چون خوب می‌دانیم حالا که اینستاگرام معروف‌ترین کشورهایی که هدف عکاسی و عکاسان بوده است را معرفی کرده شما نیز در اولین فرصت به دنبال تهیه بلیت می‌روید تا به این کشورها سفر کنید و عکس بگیرید. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

لندن

سایت این رسانه اجتماعی یعنی اینستاگرام اقدام به ردگیری و ثبت برچسب‌های جغرافیایی پست‌های کاربران از اول ژانویه تا 17 نوامبر سال 2017 میلادی کرده است. با یافته‌های به دست آمده اکنون کار تعیین شهرهایی که الهام برای عکاسی ایجاد می‌کنند و گردشگران را به سوی خود می‌خوانند آسان‌تر شده است.

اما وقتی صحبت از عکاسی در شهر می‌شود نخسیتن شهری که به یاد گردشگر و مسافری می‌آید شهر نیویورک در آمریکا است. دلیل آن هم مثل روز روشن است. همه چیز از بناهای فرهنگی گرفته تا مناظر زیبای شهری همه و همه را می‌توان در نیویورک به قاب تصویر کشید. یکی دیگر از چیزهایی که باز نه تنها عکاسان بلکه هر کسی را وسوسه می‌کند تا دست به دوربین شود و صحنه‌ای زیبا و به یاد ماندنی را ثبت و ضبط کند موزه‌های معروف است.  از این گذشته، هنرهای خیابانی نیز همیشه موضوع و سوژه درخشانی برای عکاسی بوده‌اند. البته برخورداری از سوژه‌ها و موضوعات متعدد و جالب عکاسی تنها موردی نیست که باعث شده تا نیویورک، این سیب بزرگ، مورد توجه و تحسین قرار بگیرد بلکه این شهر تا دل‌تان بخواهد مملو از دیدنی‌های دیگری است که شاید به فکر کمتر کسی رسیده که از آنها عکاس بگیرد.

مسکو

دومین شهر دنیا که بیشترین عکاسی‌ها در آن اتفاق افتاده شهر مسکو پایتخت روسیه است. پس از مسکو شهر لندن پایتخت انگلیس قرار دارد. شگفت آن که پاریس پایتخت فرانسه در فهرست سالانه اینستاگرام در ردیف پنجم قرار دارد. شاید یک دلیل پنجم شدن پاریس این باشد که عکاسی از برج ایفل شب هنگام برخلاف قانون و ممنوع است.

شما اگر قرار باشد به شهری برای عکاسی سفر کنید کدامیک را برمی‌گزینید؛ شهری با مناظر و چشم‌اندازهای بسیار یا شهری پر از ساختمان‌های بلند مرتبه و سر به فلک کشیده؟

برای خرید بلیط هواپیما  به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.