در جستجوی زیبایی های چین هزار رنگ(قسمت اول)
امتیاز ما

این‌که چین را به عنوان سرزمین هزار تمدن می‌شناسیم اصلا اغراق آمیز نیست. بسیاری از مردم دنیا تنها دیوار چین و شهر ممنوعه را میشناسند اما این سرزمین پهناور آنقدر جاذبه‌های زیادی دارد که در عرض یک‌سال هم نمی‌توان از همه آن‌ها بازدید کرد. در این مقاله می‌خواهیم با مطرح کردن برخی از این جاذبه‌ها تنها گوشه‌ای ازکشور پهناور چین را به شما معرفی کنیم.

دیوارهای شهری ژی‌آن

دیوار ژی‌آن چین
چینی‌ها در ساخت سازه‌های عظیم سنگی تبحر بسیار زیادی داشتند. ساخت دیوارهای حفاظتی در اطراف شهرها در این کشور مرسوم بوده است. یکی از این دیوارها که برای حفاظت از پایتخت باستانی چین ساخته شده است «ژی‌آن» نام دارد. این دیوار امروزه سرپا باقی مانده است. گردشگران می‌توانند از این سر شهر تا آن سر شهر را از طریق این دیوار بپیمایند. خرید بلیط هواپیمای تهران پکن

سه بُتکده

سه بُتکده چین
این بنای سه‌گانه یکی از دست‌سازه‌های بوداییان در چین است. این بنا از گذشته تا به امروز به خوبی باقی مانده است. «سه بُتکده» حدود یک کیلومتر از شمال غربی شهر باستانی «دالی» در چین فاصله دارد. سالیانه گردشگران زیادی از این سازه خارق‌العاده بازدید می‌کنند. سه بُتکده بین سال‌های ۸۲۰ تا ۸۲۴ پیش از میلاد ساخته شده است. ارتفاع این ساختمان‌ها حدود ۷۰ متر است. این میزان برای زمان ساخت این سازه‌ها بسیار عجیب و خارق‌العاده بوده است. سوغات چین

پارک جنگلی ملی ژانگ‌جیاجی

پارک جنگلی ملی ژانگ‌جیاجی چین
«ژانگ‌جیاجی» در سال ۱۹۸۲ ساخته شده است. این مکان اولین پارک جنگلی در کشور چین است. این پارک زیبا با قله‌های عجیب و حیات‌وحش جالب خود در تمامی سال گردشگران زیادی دارد. اقلیم این منطقه نیمه‌گرمسیری است. مهم‌ترین جاذبه این منطقه «جویبار طلایی» است که گردشگران در آب‌های شفاف آن می‌توانند ماهی‌ها را در حال شنا کردن ببینند.

جنگل شیلین استون

جنگل شیلین استون
این جنگل زیبا در جنوب غربی چین واقع شده است. سنگ‌های جالبی در این جنگل هستند که بسیار شبیه به استالاگمیت‌های دیواره غار می‌باشند. پیش‌بینی می‌شود که این سنگ‌ها چیزی در حدود ۷۲۰ میلیون سال قدمت داشته باشند. دانشمندان می‌گویند که این منطقه زمانی زیر اقیانوس بوده است. جریان آب چنین صحنه‌های خارق‌العاده‌ای را ایجاد کرده است. جنگل سنگی سالیانه ۲ میلیون گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند.

شهر باستانی لیجیانگ

شهر باستانی لیجیانگ چین
یکی از جاذبه‌های توریستی استان «یوآن» شهر باستانی «لیجیانگ» است. این شهر نمادی از زندگی جمع و جور و کوچک روستایی است. سالیانه گردشگران زیادی به شوق دیدن این سبک از زندگی به این مکان می‌آیند. در این شهر کوچک بیش از ۳۵۰ پل و کانال وجود دارد. این موضوع بر شگفتی آن می‌افزاید.

کوهستان وودانگ

کوهستان وودانگ چین
این کوهستان در شمال غربی استان «هوبِی» واقع شده است. افسانه‌های باستانی می‌گویند که اژدهایی در این کوهستان مخفی شده است. این مسئله باعث شده تا به این مکان احترام بگذارند و آن را تقدیس کنند. در این کوهستان ۳۶ معبد مختلف برای نیایش وجود دارد. از این میان «پالاتیال نانیال» از همه معبدها خاص‌تر است، چرا که تمامی سازه آن با صخره و سنگ ساخته شده است.

قله تای

قله تای چین
«قله تای» یکی از ۵ کوهستان مقدس چینی‌ها است. این قله در استان «شادونگ» واقع شده است. در این قله ۶۰۰۰ پله سنگی وجود دارد. افسانه‌ها می‌گویند که این پله‌ها توسط ۷۲ امپراطور پیموده شده است. گردشگران نیز تمایل دارند تا با پیمودن این پله‌ها مسیر امپراطوران را ادامه دهند.

باغ‌ها و کانال‌های سوژو

باغ ها و کانال های سوژو چین
«سوژو» یک شهر بسیار زیبا است که بر روی یک کانال آب ساخته شده است. فاصله این شهر از «شانگهای» حدود ۶۵ کیلومتر است. این موضوع باعث شده تا سالیانه گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند. این شهر به داشتن کانال‌های آبی جالب و منحصربفرد و همچنین باغ‌های شگفت‌انگیز معروف است. حدود ۸۰ باغ مختلف در این مجموعه وجود دارند که با قایق‌سواری در میان کانال‌های آبی می‌توان همگی آن‌ها را مشاهده کرد.

غارهای موگائو


گردشگرانی که از طریق «جاده ابریشم» در چین سفر می‌کنند حتما سری به مجموعه غارهای «موگائو» می‌زنند. این غارها نمایش دهنده هنرهای اولیه بوداییان هستند. این مسئله بر اهمیت تاریخی این مکان می‌افزاید. سراسر دیوارهای این غار نقاشی‌های مذهبی است که به مردم آن زمان آموزش اخلاق می‌داده‌اند. برخی از این آثار هنری به قرن ۴ میلادی بازمی‌گردند. در آن زمان بیش از ۱۰۰۰ معبد به شکل غار در این مکان وجود داشته است.
در این مقاله تنها توانستیم به گوشه‌ای از شگفتی‌های کشور چین بپردازیم. در مقاله‌های بعدی به بررسی سایر مکان‌های گردشگری چین خواهیم پرداخت.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.