سفر به روسیه جذاب و دیدنی را از دست ندهید
امتیاز ما

روسیه بزرگ‌ترین کشور دنیا است. از لحاظ آب و هوا روسیه جاذبه‌هایی دارد که در هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. پس اگر قصد ماجراجویی دارید و در عین حال به تاریخ و هنر علاقمندید پیشنهاد مجله دورو نزدیک سفری به کشور روسیه است. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

سنت پترزبورگ، روسیه

سنت پترزبورگ روسیه

یکی از مهم‌ترین شهرهای شوروی سابق «سنت پترزبورگ» است. سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ و پرجمعیت این کشور به حساب می‌آید و از منظر گردشگری نیز اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از مردم این شهر را با نام «لنینگراد» می‌شناسند. اما بیشتر آن‌ها ترجیح می‌دهند نام اصلی آن یعنی سنت پترزبورگ را به کار ببرند. سنت پترزبورگ در سال ۱۷۰۳ توسط تزار بزرگ روسیه ساخته شد. این شهر روزگاری عنوان پایتخت سلطنتی روسیه نیز را داشته است. هم‌اکنون نیز عنوان پایتخت فرهنگی روسیه به این شهر تعلق دارد. به دلیل وجود یک شاهراه آبی از این شهر که به دریای بالتیک ختم می‌شود، سنت پترزبورگ مقصد بسیاری از کشتی‌های تفریحی اروپایی است. سالیانه گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. این شهر بناهای زیبا و معماری بسیار غنی دارد.

مسکو

مسکو روسیه

مسکو مهم‌ترین شهر روسیه و پایتخت آن است. البته اهمیت این شهر تنها به دلایل سیاسی نیست. تاریخ، هنر و فرهنگ به این شهر جلوه بی‌نظیری داده‌اند. وجود ساختمان‌های رنگارنگ و معماری منحصربفرد مسکو را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل کرده است. مسکو با ۱۲ میلیون نفر جمعیت یکی از شهرهای بزرگ دنیا نیز به حساب می‌آید. «میدان سرخ» یکی از مکان‌های مشهور و پربازدید این شهر به حساب می‌آید. این میدان یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های دنیا است. مجسمه‌های بسیار بزرگ از «لنین» و «استالین» که دو شخصیت تاثیرگذار در تاریخ و سیاست روسیه هستند نیز در این میدان به چشم می‌خورد.  «کاخ کرملین» نیز که مرکز تبادلات سیاسی روسیه به حساب می‌آید با معماری خاص خود از جاذبه‌های گردشگری شهر مسکو است.

کازان

کازان روسیه

«کازان» رو با نام استانبول روسیه نیز می‌شناسند. این شهر به دلیل واقع شدن در مرزهای غربی و نزدیکی به اروپا محلی است که فرهنگ آسیایی و اروپایی باهم تلاقی می‌کنند. این شهر بسیار زیبا و جذاب است. کلیساهای مختلف با معماری شاهکار کشور در این شهر به چشم می‌خورند. همچنین آسمان‌خراش‌های زیادی در این شهر وجود دارند که خط آسمان و زمین را از یکدیگر تفکیک می‌کنند. این شهر از لحاظ کیفیت زندگی بعد از مسکو و سنت پترزبورگ قرار می کیرد. در این شهر یک کاخ بزرگ وجود دارد که به «کرملین کازان» مشهور است. البته امروزه تنها خرابه‌هایی از این بنا باقی است چرا که شخصی به نام «ایوان» طی یک حمله به این شهر این کاخ را تا حدود زیادی نابود کرده است. کازان همچنین دارای یک خیابان به صورت پیاده‌رو است که مرکز خرید اصلی آن به حساب می‌آید.

سوچی

سوچی روسیه

«سوچی» یکی از مهم‌ترین اقامتگاه‌های زمستانی برای انجام ورزش‌های زمستانی در دنیا را دارد. این شهر ساحلی در کنار دریای سیاه آرمیده است و همچون مرواریدی در صنعت گردشگری روسیه می‌درخشد. سوچی در سال ۲۰۱۴ میزبان المپیک زمستانی بود. این اتفاق باعث شد تا این شهر بیش از پیش به دنیا شناسانده شود. البته این تنها جاذبه سوچی نیست. در این شهر می‌توان مناطقی با آب‌وهوای نیمه گرمسیری پیدا کرد. در این مناطق سواحلی آفتابی و زیبا وجود دارند که برای گذران یک تعطیلات عالی بسیار بی‌نظیر و کامل به نظر می‌رسند.

گلدن رینگ (حلقه طلایی)

گلدن رینگ روسیه

حلقه طلایی از تعدادی از شهرهای روسیه ساخته شده است که خارج از مسکو قرار گرفته‌اند. این شهرها با داشتن با‌غ‌های زیبا، معماری خاص و طبیعت بی‌نظیر در مجموع پکیجی کامل از روسیه را به گردشگران این کشور ارائه می‌دهند. این منطقه یکی از قدیمی‌ترین نقاط کشور نیز هست. سالیانه گردشگران زیادی جذب گلدن رینگ می شوند. کلیساهای زیبا، نیایشگاه‌ها و دژهای محکم این منطقه تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری آن هستند.

در این مقاله با ذکر چندین نقطه از روسیه سعی بر آشنا کردن شما با کشور پهناور داشتیم. امیدواریم که از این مطالب نهایت لذت و استفاده را برده باشید.