ترک کردن ترکیه
امتیاز ما

کشور ترکیه به دلیل داشتن مناظری زیبا و محبوب همچون آیا صوفیه، بسیار شناخته‌شده است. بااین‌حال مکان‌هایی وجود دارند که شاید زیاد شناخته‌شده نبوده و ازنظرها پنهان مانده‌اند. مناطقی همچون شهرهای باستانی پنهان، همراه با شگفتی‌های طبیعی که بازدید از آن خالی از لطف نیست. در اینجا ما برخی از مناظر و مکان‌هایی را انتخاب کرده و بازدید از آن را قبل از ترک کردن ترکیه توصیه می‌کنیم. با مجله دور و نزدیک با ما همراه باشید :

آفرودیزیوز

شهر کوچک و باستانی «آفرودیزیوز»، در سال ۲۰۱۷ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. شهری باستانی در نزدیکی رودخانه گایرکه هنوز هم از دید اکثر بازدیدکنندگان پنهان مانده است. این شهر پس از مدتی به‌عنوان آفریدیت، الهه عشق، نام‌گذاری شد.

سیرینسه (Sirince)

در حدود فاصله یک‌ساعته از شهر ازمیر، روستای کوچک «سیرینس» واقع‌شده است. روستایی زیبا و منحصربه‌فرد با خانه‌های سنگی قدیمی که دارای مناظری کاملاً طبیعی می‌باشد. در زمان باستان، این روستا سرتاسر دارای خیابان‌های سنگفرش شده، درب‌های چوبی و تزیینی و طبیعتی شگفت‌انگیز بوده است. بلیط تهران ازمیر را ارزان خریداری کنید.

ترک کردن ترکیه

حسن کیف

شهر تاریخی حسن کیف، متأسفانه به دلیل پروژه سدسازی، در آینده‌ای نزدیک به زیرآب رفته و از بین می‌رود. این شهر تاریخی با غارهای باستانی، پل‌های تاریخی و مساجد، واقعاً یک شهر استثنایی محسوب می‌شود.

دریاچه Egirdir

این دریاچه زیبا واقع در ۵۰۰ کیلومتری سنت پل قرار دارد که دارای عقب‌نشینی طبیعی بوده و معمولاً بازدید از آن و مشاهده سطح زیبای این دریاچه برای کوهنوردان آسان‌تر است.

آنی (Ani)

بقایای شهر باستانی آنی، به‌طور کامل در دره‌ای عمیق با تپه‌هایی در امتداد آن، رهاشده است. این شهر باستانی یکی از کشف‌های فوق‌العاده و منحصربه‌فرد می‌باشد. کلیساها و مناطق باستانی آن، از زمان پادشاهی پایتخت ارمنی تا به امروز همچنان زیبا و مسحورکننده بوده و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

ترک کردن ترکیه

دریاچه وان (Lake van)

یکی دیگر از مناطق کمتر شناخته‌شده که دارای زیبایی خیره‌کننده و طبیعی می‌باشد، دریاچه ون، به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه است. در این منطقه، کلیسای جامع قرن دهم مشرف‌به دریاچه نمک مشاهده می‌شود.

ترمسوس (Termessos)

«ترمسوس» یکی از زیباترین مکان‌های باستانی ترکیه است که با منظره‌ای کوهستانی گردشگران را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. این مکان دارای ارتفاعی با بیش از هزار متر می‌باشد.

اولیم پوس (Olympos)

در مورد «اولیم پوس» نظرات مختلفی وجود دارد. این مکان در کنار کوه‌هایی پوشیده از کاج قرار دارد. پس از یک روز آرامش‌بخش در کنار ساحل، بازدید از این منطقه دیدنی بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

 

کاخ اسحاق پاشا

یکی دیگر از چشم‌اندازهای خیره‌کننده در کشور ترکیه، کاخ اسحاق پاشا می‌باشد. این کاخ دارای ساختاری از نمونه‌های بسیار نادر از سازه‌های کاخ‌های ترک به شمار می‌رود که بین سال‌های ۱۶۸۵ و ۱۷۸۴ ساخته و بازسازی‌شده است.

کیزکالیزی

Kizkalesi واقع در جزیره‌ای کوچک و در ساحل استان «مرسین» همراه با چشم‌اندازی زیبا و نفس‌گیر می‌باشد. اعتقاد بر این است که این مکان، در طول امپراتوری بیزانس ساخته‌شده و قلعه واقع در آن توسط پادشاه سلطنتی ارمنستان بازسازی‌شده است. این پادشاه در سال ۱۴۷۱ توسط دولت عثمانی دستگیر شد.

دریاچه بالکیگول اورفا

این دریاچه کوچک با ماهی‌های کپور به‌عنوان مکانی مقدس شناخته‌شده است. این دریاچه به‌واسطه مجاورت آن با مسجد حلال الرحمن دارای ساختاری زیبا و قابل‌توجه است. افسانه این دریاچه به این صورت بوده است که می‌گویند، زمانی که قرار بر این بود تا ابراهیم را اعدام کنند، این دریاچه، به دریاچه‌ای سرشار از ماهی تبدیل شد.

کالئوساکیز اوکو

منشاء و اساس شکل‌گیری این منطقه با مقبره‌های باستانی که در نزدیکی روستای «کالیچاغیز» قرار دارد، هنوز هم تقریباً ناشناخته مانده است؛ اما برخی معتقدند که در قرن چهارم قبل از میلاد ساخته‌شده است. قبرستان سارکوفاگی و سنگ‌های مقبره دارای چشم‌اندازی بی‌نظیر می‌باشد.

شهر زیرزمینی اوزکوناک

این شهر زیرزمینی در سال ۱۹۷۲ توسط یک کشاورز کشف شد. این شهر دارای یک سیستم ارتباطی جالب و بی‌نظیراست. این منطقه از مناطق بسیار دیدنی برای بازدیدکنندگان است. با خرید آنلاین بلیط تهران آنتالیا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

ترک کردن ترکیه

خانه مریم مقدس

اعتقاد بر این است که ویرانه‌های بازسازی‌شده این خانه تاریخی در نزدیکی روستای سلطیه قرار داشته و مریم مقدس در طول سال‌های عمر خود در آنجا به سر می‌برد. یک کلیسا نیز در این منطقه وجود دارد که بازدیدکنندگان از آن دیدن می‌کنند و هرساله در ۱۵ اوت یعنی جشن مسیح، افراد کاتولیک، ارتدکس و روحانیت همگی در آنجا جمع می‌شوند. (خرید ارزان  بلیط تهران انکارا  و  بلیط انکارا تهران )

خانه تروتسکی بویاکادا

در هنگام سفر به این منطقه زیبا و منحصربه‌فرد، جزایر پرنسس استانبول به چشم می‌خورد. در سال ۱۹۲۹، لئون تروتسکی، انقلابی مارکسیستی، به مدت چهار سال در زندان بویوکادا بوده و تاریخ انقلاب روسیه را در آنجا نوشته است. این خانه هم‌اکنون به قیمت ۴ میلیون دلار برای فروش گذاشته‌شده است. با خرید آنلاین بلیط تهران استانبول در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.