ایرانیان
امتیاز ما

ایرانیان سراسر جهان با وجود نژادها و گویش‌های مختلف، نسبت به تاریخ و فرهنگ کشورشان تعصب و غرور زیادی دارند. ایران دارای بناها و مناطق دیدنی بسیاری است که شاید نظیر آن‌ها در دنیا وجود نداشته باشد. در ادامه به معرفی ۱۳ مکان تاریخی و طبیعی می‌پردازیم که مایه غرور و افتخار ایرانیان هستند. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

نقش جهان

میدان «نقش جهان» اصفهان یکی از باشکوه‌ترین بناهای ساخته‌شده در دوره صفویان است. این میدان به دستور شاه‌عباس در سال ۱۲۸۵ هجری شمسی (۱۹۰۶ میلادی) و به منظور تأکید بر اهمیت اصفهان به‌عنوان پایتخت سلسله‌ای قدرتمند، بنا شده و هر گوشه از آن بیانگر معماری بی‌نظیر و فرهنگ غنی ایرانیان است.

ایرانیان

 

سی‌وسه پل

«پل الله‌وردی خان» اصفهان به سبب داشتن سی‌وسه دهانه، «سی‌وسه پل» نیز خوانده می‌شود. این پل با طول ۷/۲۹۷ متر یکی از برجسته‌ترین شاهکارهای معماری و پل‌سازی در زمان صفویان است.

ایرانیان

 

مسجد جامع

مسجد جامع اصفهان واقع در خیابان مجلسی، نمونه‌ای بارز از سیر تکاملی معماری اسلامی در دوازده قرن اخیر به شمار می‌رود. این مسجد اولین بنای اسلامی است که روی خرابه‌های به‌جامانده از کاخ‌های ساسانی ساخته شده و چهار صحن بزرگ دارد.

ایرانیان

 

چهل ستون

کاخ چهل ستون توسط شاه‌عباس دوم ساخته شده و مکانی مجلل و پرزرق‌وبرق برای پذیرایی از مهمانان ویژه بود. دورتادور عمارت فضای سبز است و رو به روی آن حوض بزرگی قرار دارد. بسیاری از کاشی‌های عمارت یا از بین رفته‌اند و یا در موزه‌های اروپا و آمریکا نگهداری می‌شوند؛ اما خوشبختانه ساختمان آن از استحکام بالایی برخوردار بوده و همچنان پابرجاست.

ایرانیان

 

تخت جمشید (پرسپولیس)

یکی از مکان‌های غرورآمیز موجود در ایران، بقایای کاخ «پرسپولیس» است که تنها بخش کوچکی از عظمت و شکوه پایتخت تشریفاتی هخامنشیان (۳۳۰ – ۵۵۰ سال قبل از میلاد مسیح) را به تصویر می‌کشد. این مکان ابتدا توسط کورش کبیر به‌عنوان مرکز حکومت انتخاب شد و بعدها، جانشین وی یعنی داریوش در آن اقامت گزید. جاذبه های گردشگری جنوب ایران

ایرانیان

 

مقبره حافظ و سعدی

شعر و ادبیات فارسی از دیرباز تا کنون جایگاه والایی در بین مردم ایران داشته است. حافظ و سعدی دو تن از شاعران نامدار و محبوب ایرانی هستند که آرامگاه آنان در شیراز قرار دارد. سالانه افراد زیادی برای ادای احترام و فاتحه‌خوانی در این مکان‌ها جمع می‌شوند. اماکن دیدنی شیراز

ایرانیان

 

یزد

یزد در ۲۷۰ کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع شده و به شهر قنات و کاریز شهرت دارد. این شهر که در گذشته یکی از مراکز اصلی برای برپایی آیین زرتشت بوده، اکنون بهترین نمونه‌های معماری اصیل ایرانی را در خود جای داده است.

ایرانیان

برای خرید بلیط چارتر هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.