بهترین فیلم های ترسناک ژاپنی
امتیاز ما

الان که مدت کوتاهی از هالووین گذشته است و هنوز کاملا از آن حال و هوا خارج نشده‌ایم زمان خوبی است که دوباره به بهترین فیلم‌های ترسناکی که ژاپن به جامعه فیلم‌سازی هدیه کرده نگاهی بیاندازیم. صنعت فیلم‌های ترسناک ژاپنی در اوایل دهه ۹۰ درست زمانی که چند فیلم در خارج از خود ژاپن در صدر فهرست قرار گرفتند، بسیار در کشور‌های غربی معروف شد. اما ژاپن خیلی بیشتر از این‌ها برای ارائه کردن دارد. اگر جرئتش را دارید به خواندن ادامه دهید. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

فیلم ترسناک «اکست: اکستنشن مو» (Exte: Hair Extensions)

این فیلم با اینکه چیز منحصر به فردی ندارند اما با صحنه‌های دایوانه‌کننده‌اش خود به تنهایی وارد این لیست می‌شود. فیلمی درباره موهایی کشنده. فقط ژاپنی‌ها هستند که می‌توانند موهای بلند سیاه را به خوبی در فیلم‌هایشان استفاده کنند. «کیاکی یوریاما» (Chiaki Yuriyama) که ممکن است از فیلم‌هایی نظیر قسمت اول «بیل را بکش» (Kill Bill) او را به یاد داشته باشید یک فیلم دلهره‌آور اما لطیف را خلق کرده است که برای شب هالووین مناسب است. که واقعا به معنای کلمه موهایتان را سیخ می‌کند.

«مضحک» (Grotesque) سال ۲۰۰۸

فیلم مضحک | ژاپن

بهترین نام ممکن برای این فیلم انتخاب شده است، مضحک نمایشی پر خون از نویسنده‌ی دست دوم «کوجی شیراشی» (Koji Shirashi) که موضوع آن واقعا ثبت نشده است. یک دیوانه‌ی سادیست یک زوج را می‌دزدد و با شکنجه می کند، همین! سخت است فیلمی مانند مضحک را معرفی کرد زیرا که صحنه‌های هنری خوب آن بسیار کم و صحنه های شکنجه آن با جزئیات زیادی همراه است. اما اگر به فیلم‌های ترسناک ژاپنی علاقه داید و زنی با موهای بلند سیاه و یا دخترهای دبیرستانی شما را خسته کرده‌اند این فیلم گزینه خوبی برای شما می‌باشد. قبل از دیدن این فیلم حتما خود را برای صحنه‌های ناجور آن آماده کنید.

«پلیس خونین توکیو» (Tokyo Gore Police) سال ۲۰۰۸

فیلم پلیس خونین توکیو | ژاپن

فیلم‌های «روبوکاپ» (Robocop)، بیل را بکش و بازی نحس با کارگردانی «یوشیاکی کاوجیری» (Yoshiaki Kawajiri) را با هم مخلوط کنید و در نهایت به فیلم پلیس خونین توکیو خواهید رسید، فیلمی که حد واسط عالی و مسخره است. به یک پلیس زن انتقام‌جو ماموریت داده می‌شود تا با لشکری از نیمه انسان نیمیربات که جهش‌های ترسناکی را پشت سر گذاشته‌اند مبارزه کند. خون های طیادی پاشیده می شود و همانطور که فیلک به پیش می‌رود مخترعان جهش‌یافته‌ها خلاق‌تر می‌شوند. بهترین نوع دیوانه‌بازی که می‌توانید با پول تماشا کنید.

«روح یوتسویا» (The Ghost of Yotsuya) سال ۱۹۵۹

یک فیلم کلاسیک دیگرکه بر اساس داستانی قدیمی ساخنه شده‌است که در آن شاهد یک تراژدی شکسپیرگونه هستیم که یک مرد برای به دست آوردن قدرت به همسرش خیانت می‌کند که عواقب ناگواری را به همراه دارد. استفاده از صحنه‌های وحشت‌انگیز کم اما بسیار تاثیر گذار است که در تمام طول فیلم ادامه دارد.

«زن برفی» (The Snow Woman) سال ۲۰۱۶

یک فیلم جدید دیگر از آسیا که می تواند در کشور های غربی حسابی صدا کند. زن برف فیلمی ناراحت‌کننده از «کی‌کی سوگینو» است. این فیلم نیز بر اساس یکی از داسان های قدیمی ژاپن است که درباره‌ی یک داستان عاشقانه‌ی نفرین شده و زنی سفید‌پوش می‌باشد. با بازی لطیف سوگینوکه خود کارگردان این اثر نیز بوده است، این فیلم ثابت می‌کند که ژاپن هنپز هم می‌تواند فیلم‌های ترسناکی مانند آثار هنری تولید کند.

برای خرید بلیط چارتر هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.